(آرشیو ماه مرداد 1399)
آسیب های ناشی از سلول درمانی گسترده تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم
بررسی های محققین در UConn Health حاکی از این است که عوارض جانبی مربوط به سلول درمانی های مبتنی بر سلول های بنیادی بیش از آن چیزی است که تصور می شود.
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعات اثرات تکوینی DNA نئاندرتال
با ظهور فناوری تولید ارگانوئیدها از سلول های بنیادی، روش دانشمندانی که قصد دارند با هدف بررسی فرایندهای تکوینی تعامل بین ژن ها و تشکیل بافت را رمزگشایی کنند ، به خصوص برای ارگان هایی که بافت اولیه در دسترس نیست،تغییر کرده است. در مطالعه ای جدید محققین سعی در بررسی نقش DNA نئاندرتال در طی تکوین داشته اند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 10:45
یک گیرنده طعمه (decay receptor) که ویروس کرونا را در کشت های سلولی خنثی می کند
هم چنان که پاندمی COVID-19 در حال گسترش است، محققین و مراقبین سلامت به دنبال راهی برای خنثی کردن ویروس کرونا در بافت های آلوده هستند. مطالعه ای جدید نشان می دهد که فریب دادن ویروس با یک پروتئین طعمه(گیرنده پروتئینی مهندسی شده) که به ویروس متصل می شود و آن را بلوک می کند، می تواند راهی برای متوقف کردن ویروس باشد.
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 10:15
هدفی دارویی برای سرطان سینه تهاجمی
تیمی از محققین بریتانیایی و آمریکایی راهی را برای آهسته کردن رشد سلول های بنیادی سرطان سینه در ظروف آزمایشگاهی کشف کرده اند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 09:45
کارآزمایی بالینی در ظروف آزمایشگاهی: استراتژی جدید برای تکوین دارو در بیماری های قلبی
کاردیومیوپاتی اتساعی(DCM) یک بیماری عضلانی قلب است که منجر به کاهش عملکرد بطن چپ به عنوان مهم ترین پمپ قلبی می شود.
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 09:15
اثر خطرناک آلاینده های محیطی روی سلامت فرد
بعضی اوقات سمومی مانند زباله های خطرناک و فرآورده های فرعی صنعتی به داخل آب های زیرزمینی و منابع آب آشامیدنی می ریزند. یکی از این آلاینده ها، پرکلرات است که یک ترکیبی شیمیایی موجود در سوخت موشک ، مواد آتش بازی ، کود و مواد دیگر است. به نظر می¬رسد این ترکیب، در کم کاری تیروئید و کاهش تولید هورمون ها از غده تیروئید نقش دارد و می تواند بر رشد تأثیر بگذارد.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1399 - 12:30
از دست رفتن سلول های گابلت روده ای بعد از پیوند سلول های بنیادی موجب مرگ می شود
پیوند سلول های بنیادی آلوژن می تواند منجر به از دست رفتن سلول های گابلت پشتیبان از پوشش داخلی روده بزرگ شود که این امر می تواند کشنده باشد. اما تقویت زودهنگام این سلول ها می تواند نتایج را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1399 - 12:00
کشف یک درمان بالقوه برای سندروم رت (Rett syndrome)
یک داروی آزمایشی طراحی شده برای سرطان می تواند عمر موش های مبتلا به سندرم رت را طولانی تر کند. سندرم رت یک اختلال ژنتیکی ویرانگر است است که 6 الی 18 ماه بعد از تولد، از هر 10 تا 15 هزار دختر یک نفر را درگیر می کند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1399 - 11:45
راهی برای تقویت پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف و استفاده بی خطر از آن ها در طولانی مدت
پژوهشگران انستیتو سرطان دانا فاربر یک تیمار آزمایشگاهی خلاقانه را به منظور تقویت موثر بودن پیوند سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف تست کرده اند که پروفایل ایمنی مطلوبی را در مطالعات جانوری طولانی مدت نشان داده است.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1399 - 11:20
استفاده از مدل های سلولی جهش یافته برای مطالعه بیماری پارکینسون
محققین از ابزارهای ویرایش ژنومی برای وارد کردن یک موتاسیون ژنتیکی شایع درون سلول های بنیادی میمون و مدل سازی بیماری پارکینسون استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1399 - 11:00
کاهش نرخ باروری در پاندمی COVID-19
تاریخ نشان می دهد که افزایش نرخ مرگ و میر طی جنگ ها و قحطی ها با یک افزایش در نرخ زاد و ولد دنبال شده است، این در حالی است که انفلوآنزای اسپانیایی منجر به کاهش موقت باروری شد که آن هم در ادامه با یک انفجار زاد و ولد همراه بود.
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 10:30
فقدان مژه های اولیه به عنوان آنتن های سلولی در سندرم X شکننده
ساختارهای موسوم به مژه های اولیه که شبیه آنتن های تلویزیونی برای سلول ها و تشخیص سیگنال عمل می کنند، در موش هایی که مبتلا به سندرم X شکننده هستند در تعداد کمتری وجود دارند.
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 10:00
مکانیسمی که ممکن است منجر به حافظه متابولیک و مشکلات دیابتی دائمی شود
برای افراد مبتلا به دیابت، مشکلات عروقی شبه بیماری های کلیوی و آترواسکلروزیس که منجر به کاهش سطح سلامتی و حتی مرگ می شوند، نرخی رو به افزایش دارند.
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 09:30
یک رویکرد سلول و ژن درمانی برای درمان اختلالات شایع خونریزی
در مطالعه ای جدید در انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست(WFIRM)، محققین یک پلت فرم سلولی بهینه سازی شده را برای انتقال فاکتور 8 و درمان بهتر بیماران مبتلا به هموفیلیA ارائه کرده اند.
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 09:00
ترکیب سلول های بنیادی/داروی گلوکوم موجب تقویت بهبودی زخم های دیابتی
مطالعه ای جدید حاکی از پیشرفت قابل توجه در مسیر بهبودی زخم های مزمن پای افراد دیابتی بوده است.
دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 08:30
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه