(آرشیو ماه مهر 1399)
قندی ساده به عنوان یک درمان ترمیم کننده میلین در MS
ان-استیل گلوکوزآمین، قند ساده ای است که در شیر انسان وجود دارد و به عنوان یک مکمل غذایی نیز فروخته می شود. مطالعه ای جدید در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که ان-استیل گلوکوزآمین می تواند ترمیم میلین را در مدل های موشی MS افزایش دهد.
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 08:00
انتقال اگزوزوم ها از طریق بینی برای درمان آلزایمر
آلزایمر یک بیماری غیر قابل بازگشت و مخرب عصبی است که منجر به اختلال در یادگیری، شناخت، حافظه، شخصیت و بسیاری از عملکردهای دیگر عصبی و در نهایت مرگ می شود
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 23:12
استفاده از ویرایش RNA مصنوعی برای احیای کد ژنتیکی
بیماری های ژنتیکی مختلف که به دلیل جهش های نقطه ای بروز می کنند، درمان مشخصی ندارند.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 12:30
جلوگیری از آسیب ریوی کشنده ناشی از آنفلوانزا با یک پروتئین طبیعی انسانی
مطالعه جانوری جدید نشان می دهد که التهاب شدید ریه ناشی از آنفلوانزا را می توان با یک داروی مشتق از یک پروتئین طبیعی انسانی مهار کرد.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 11:30
پروتئین های مشتق از عقرب برای انتقال داروهای آرتریت به مفاصل
میلیون ها آمریکایی با درد و محدودیت های جسمی مربوط به آرتریت و سایر بیماری های التهابی زندگی می کنند. علی رغم اینکه استروئیدها و داروهای دیگر می توانند این درد را تسکین دهند، اما می توانند با عوارض جانبی جدی همراه شوند. مطالعۀ جدیدی در نشریه علمی Science به چاپ رسیده است که نشان می دهد یک پروتئین کوچک مشتق شده از عقرب می تواند به مهار مضرات استروئیدها کمک کند.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 11:00
دخالت آنزیم SSH1 در دفع زباله های سلولی و بروز مرگ سلولی
در مغز سالم، فرایند چند مرحله ای پاکسازی مواد زاید موسوم به اتوفاژی، ترکیبات سلولی آسیب دیده را را به طور معمول برداشته و تخریب می کند. این ترکیبات شامل پروتئین های آسیب دیده ای مانند tau و میتوکندری های سمی است. این مواد زاید می توانند درون سلول ها تجمع پیدا کنند و موجب مرگ سلولی شوند که در مورد سلول های مغزی با بروز مشکلاتی در تفکر، حافظه و شناخت همراه است.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 10:30
تکوین و بازسازی عضلات اسکلتی تحت تاثیر جنسیت
استروژن ها هورمون های جنسی زنانه هستند که به طور کلی برای حفظ عملکرد عضلات مهم هستند ولی روی قدرت و بازسازی عضلات در خانم ها اثر آن ها کافی نیست و مشخص نیست که آیا پیام رسانی استروژن از طریق گیرنده های خاصی در عضلات وساطت می شود یا خیر.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 10:00
ایمپلنت سرامیک های زیستی موجب القای رشد مجدد جمجمه می شود
پژوهشی بوسیله محققین دانشگاه گوتنبرگ نشان داده است که یک ایمپلنت از جنس سرامیک های زیستی می تواند بازسازی استخوان طبیعی جمجمه را تحریک کند.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 09:30
جهش هایی که موجب افزایش رشد سلول های بنیادی خونی و افزایش بروز لوکمیا و بیماری های قلبی می شوند
با افزایش سن افراد، برخی جهش های خاص در سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) رخ می دهد که می تواند در نهایت منجر به سرطان شود یا فرد را مستعد بیماری های قلبی عروقی می سازد.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 09:00
تولید گرافت های بافتی آزمایشگاهی برای تعویض مفصل
مفصل گیجگاهی-مفصلی(TMJ) که بخش پشتی آرواره پایین را شکل می دهد و آرواره را به جمجمه متصل می کند از نظر آناتومیک پیچیده بوده و با توجه به این که بار زیادی را تحمل می کند از استخوان و غضروف تشکیل شده است.
یکشنبه، 27 مهر 1399 - 09:00
داربست های سنتتیک جایگزینی برای تست های جانوری
محققان ممکن است در آینده با تغییر ساختار و شکل داربست ها قادر به مهندسی محیط هایی در بدن انسان باشند که در برابر رشد سرطان مقاومت می¬کنند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:36
یک بانداژ با نانوفیبرهای مغناطیسی برای کشتن سلول های سرطان پوست
محققین انستیتو علوم هند(IISc) یک بانداژ را با استفاده از نانوفیبرهای مغناطیسی تولید کرده اند که با گرما دادن سلول های توموری می تواند سرطان پوست را درمان کند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:33
سلول های بنیادی دلیل خارهای استخوانی آرتریتی هستند
همان سلول های بنیادی که در ترمیم استخوان های شکسته دخیل هستند می توانند خارهای استخوانی آرتروزی موسوم به استئوفیت ها را نیز بوجود بیاورند.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:32
تولید استخوان آسان تر از چیزی است که تاکنون تصور می شد
فیبریل های کلاژنی معدنی شده، بلوک های ساختاری استخوان هستند که معمولا آرایه ای موازی از هیدروکسی آپاتیت کربناته شده خیلی نازک در سراسر آن ها پراکنده شده است.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:28
اگزوزوم های هیپوکسی بنیادینگی را در سارکوم یوئینگ افزایش می دهند
سلول های سارکوم یوئینگ هیپوکسی شده اگزوزوم هایی را آزاد می کنند که با افزایش بقای سلولی، تشکیل اسفیرها(یک فنوتیپ شبه بنیادی) در سلول های سارکوم یوئینگ را افزایش می دهد.
شنبه، 26 مهر 1399 - 23:26
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه