(آرشیو ماه مهر 1399)
اگزوزوم ها و کمک به بهبود ریکاوری قلبی
مدت هاست که در مدل های آزمایشگاهی حمله قلبی مشخص شده است که تزریق مخلوطی از سلول های عضلانی قلب، سلول های اندوتلیالی و سلول های عضلات صاف می تواند موجب بهبود عملکرد قلبی شود اما این رویکرد به دلیل احتباس اندک سلول ها و موفقیت کم سلول ها برای تلفیق شدن به بافت قلب با محدودیت مواجه است. هم چنین احتمال تومورزایی یا آریتمی قلبی نیز وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1399 - 08:00
چرا برخی از جانوران دارای قدرت بازسازی هستند
برخی از مهره داران می توانند بعد از آسیب بافت هایشان را بازسازی کنند اما بسیاری نیز این ویژگی را دارا نیستند که این بدین معنی است که این قابلیت در برخی از گونه ها از دست رفته است و در برخی دیگر بدست آمده است.
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 15:00
جفت اولین بافتی که در طی تکوین تخصصی می شود
اولین مراحل تکوین جفتی چندین روز قبل از این که جنین شروع به شکل گیری کند رخ می دهد. یافته های پژوهشی که اخیرا صورت گرفته است اهمیت تکوین طبیعی و سالم جفت در بارداری را نشان داده است.
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 14:30
پیشرفت در زمینه بازتوانی بازساختی از طریق تعاملات بین رشته ای جدید
هشتمین سمپوزیوم بین المللی توانبخشی بازساختی در دانشگاه کالیفرنیا بر تعاملات بین رشته ای تاکید دارد.
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 14:00
دیدگاه های جدید در مورد تکامل سلول های بنیادی پستانداران
به عقیده محققین دانشگاه کیوتو، ژن هایی که سلول های بنیادی پرتوان را در پستانداران تنظیم می کنند به طور شگفت انگیزی بین 48 گونه مشابه هستند. این مطالعه نشان داده است که تفاوت بین شبکه های تنظیم کننده ژنی احتمالا توجیه کننده این باشد که چگونه ویژگی های خاص سلول های بنیادی پرتوان پستاندان ایجاد می شوند.
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 13:38
تحریک سلول های بنیادی منفرد برای تبدیل شدن به سلول های تخصص یافته
محققین در دانشگاه ایلینویز روش منحصربفردی را ارائه کرده اند که به طور دقیق تولید هیدروژل را کنترل می کند.
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 13:15
مولکول UM171 می تواند نجات بخش جان افراد باشد
برای اولین بار در جهان، مرد جوانی که از کم خونی آپلاستیک شدید رنج می برد و درمان های استاندارد برای وی موثر نبود توانسته است از مزایای یک مولکول ساخته شده در کانادا به نام UM171 بهره مند شود. این عمل بوسیله تیم پزشکی در انستیتو هماتو-انکولوژی مونترال صورت گرفته است.
شنبه، 19 مهر 1399 - 11:00
عروق خونی الکترونیک منعطف و زیست تخریب پذیر
عروق خونی مهندسی بافت شده با قطر کوچک عمدتا بر پیشرفت بازآرایی میزبان متکی هستند و نمی توانند بعد از ایمپلنت شده در پاسخ به به چالش های پاتولوژیک عملکرد تشخیصی یا درمانی مناسبی ارائه دهند.
شنبه، 19 مهر 1399 - 10:30
سلول هایی که به بهبودی آسیب قلبی بعد از انفارکتوس کمک می کنند
محققین دانشگاه de Navarra اسپانیا سلول های قلبی را شناسایی کرده اند مسئول ترمیم آسیب این اندام بعد از انفارکته هستند. این سلول ها ترمیم کننده، زیر جمعیتی از فیبروبلاست های قلبی هستند که نقش اساسی را در تولید اسکار کلاژن و ممانعت از پاره شدن دیواره بطن بازی می کنند. مطالعه صورت گرفته در اسپانیا مکانیسم های مولکولی دخیل در فعال سازی این سلول ها و تنظیم عملکرد آن ها را آشکار ساخته است.
شنبه، 19 مهر 1399 - 10:00
اطلاعاتی در مورد عملکرد غیر طبیعی عصبی در یک اختلال ژنتیکی نادر
سندرم حذف 22q11.2 یا 22q11DS یک دلیل ژنتیکی و شایع بیماری های عصبی روانی است.
شنبه، 19 مهر 1399 - 09:30
سلول های بنیادی طناب نخاعی می توانند به ترمیم بعد از آسیب کمک کنند
آسیب طناب نخاعی اغلب منجر به اختلالات عملکردی دائمی ی شود و در مطالعه ای جدید در انستیتو کارولینسکا، پژوهشگران نشان داده اند که امکان تحریک سلول های بنیادی موجود در طناب نخاعی موش برای تشکیل مقادیر زیاد اولیگودندروسیت و در نتیجه کمک به ترمیم طناب نخاعی بعد از آسیب وجود دارد.
شنبه، 19 مهر 1399 - 09:00
نسل جدید ارگانوئیدها که رشد و عملکردی شبیه بافت های واقعی دارند
ارگانوئیدها خیلی زود و سریع به ابزاری پیشرفته در تحقیقات زیستی و پزشکی تبدیل شده اند. ایده تولید ارگانوئیدها شامل استفاده از سلول های بنیادی برای تولید بافت ها و اندام های مینیاتوری است که به طور صحیح و درستی اندام و بافت واقعی را شبیه سازی می کنند و رفتاری شبیه آن ها دارند.
شنبه، 19 مهر 1399 - 08:30
پتانسیل اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی بند ناف برای پزشکی بازساختی
اگزوزوم ها، وزیکول های خارح سلولی 30 تا 100 نانومتری هستند که از سلول ها آزاد می شوند و نه تنها مواد زاید سلولی را حمل می کنند، بلکه بسیاری از عملکردهای سلولی لازم برای بقا و ارتباطات سلول-سلول و پاسخ های ایمنی را نیز وساطت می کنند.
شنبه، 19 مهر 1399 - 08:00
تولید ارگانوئیدهای قلبی سه بعدی و دارای عملکرد از سلول های بنیادی جنینی
تکوین قلب در شرایط درون تنی یا در موجودات زنده فرایند پیچیده ای است که شبیه سازی آن در شرایط آزمایشگاهی بسیار مشکل است. در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه توکیو ارگانوئیدهای قلبی سه بعدی دارای عملکردی را با استفاده از سلول های بنیادی جنینی موش تولید کرده اند که تکوین قلب را به خوبی شبیه سازی می کنند.
پنجشنبه، 17 مهر 1399 - 10:00
پلت فرم MantarrayTM برای آنالیز بافت های عضلانی مهندسی شده
کمپانی Curi Bio از پیشگامان تولید پلت فرم های مبتنی بر سلول های بنیادی برای کشف داروها است و به تازگی پلت فرمی موسوم به MantarrayTM را برای آنالیز بافت عضلانی انسانی مهندسی شده سه بعدی ارائه کرده است.
پنجشنبه، 17 مهر 1399 - 09:00
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه