(آرشیو ماه مهر 1399)
اگزوزوم ها جایگزینی مناسب برای کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های iPS
مدت هاست که محققین دریافته اند که می توان با تزریق مخلوطی از سلول های مختلف قلب به قلبی که دچار حمله قلبی شده است، موجب بهبودی آن شد اما استفاده از این سلول ها با مشکلاتی مانند پذیرش ضعیف بوسیله بافت میزبان و احتباس پایین و هم چنین مشکلاتی مانند تومورزایی و بروز بی نظمی ضربان قلب همراه است.
چهارشنبه، 16 مهر 1399 - 13:00
ترامپ از کدام رویکرد درمانی برای COVID-19 استفاده کرده است؟!
ترامپ 74 ساله و همسرش ملانیای 50 ساله از جدیدترین و مشهورترین قربانیان ویروس کرونای جدید(SARS-CoV-2) بوده اند، اما بهترین درمان برای آن ها و سایر بیماران چیست. محققین دانشگاه ویرجینیا در تلاش برای یافتن راهکار درمانی، پیشنهادی برای این امر داشته اند.
چهارشنبه، 16 مهر 1399 - 12:35
نتایج امیدوار کننده ایمنی درمانی برای سرطان سرویکس
نتایج اولیه دو کارآزمایی بالینی فاز دو و مستقل نشان می دهد که ایمنی درمانی مبتنی بر PD-1 برای سرطان سرویکس متاستازیک موثر است.
چهارشنبه، 16 مهر 1399 - 12:00
کشف مکانیسم مقاومت دارو در لوکمیا
شبیه بسته بندی کردن یک محصول که به صورت یک محافظ برای آن عمل می کند، مخلوط سلول ها و مایعات که پیرامون مغز استخوان را در بر گرفته اند نیز نقش پشتیبان و تغذیه کننده را برای سلول های بنیادی خون ساز بازی می کنند. وجود سلول های ایمنی و سایر اجزای تخصصی درون ریز محیط مغز استخوان، عملکرد و سلامت سلول های بنیادی خون ساز را تضمین می کند.
چهارشنبه، 16 مهر 1399 - 11:45
چگونه تفاوت های ژنتیکی بافت چربی روی سلامت زنان و مردان اثر می گذارد
پژوهشی جدید در دانشگاه ویرجینیا نشان داده است که چگونه تفاوت های ژنتیکی در چربی بدن زنان و مردان روی بیماری های هر دو جنس اثر می گذارد.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 13:00
حمایت آمریکایی ها از تحقیقات کایمراهای انسان-حیوان
در سپتامبر 2015، انستیتو ملی سلامت آمریکا سرمایه گذاری روی تحقیقاتی که شامل وارد کردن سلول های بنیادی پرتوان انسانی به درون جنین های جانوری و تولید جنین کایمرا بود را متوقف کرد. این در حالی است که این مطالعات برای پیشرفت در زمینه پزشکی بازساختی حیاتی است.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 12:30
اهدای نوبل پزشکی به سه محقق برای کشف ویروس هپاتیت C
جایزه نوبل پزشکی امسال به سه محققی اعطا شد که نقش تعیین کننده ای در مبارزه علیه هپاتیت بازی کرده اند. هپاتیت یکی از بزرگ ترین مشکلات سلامتی است که منجر به سیروز و سرطان کبد در سراسر دنیا شده است.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 12:00
ارائه یک بستر مناسب برای کشت سلول های بنیادی بوسیله فوجی فیلم!
کمپانی FUJIFILM Irvine Scientific به تازگی اعلام کرده است که به تکنولوژی موسوم به Cellnest® دست یافته است که یک بستر چسبندگی پپتید نوترکیب است که چسبندگی بهینه ای را برای سلول های بنیادی و تکثیر آن ها ایجاد می کند.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 11:40
قطره های چشمی حساس به دما و باداوم برای درمان بهتر
محققین جان هاپکینز قطره های چشمی مبتنی بر ژل را تولید کرده اند که به دمای چشم پاسخ می دهند و به دارو اجازه می دهند که مدت زمان بیشتری را روی سطح چشم بمانند و به طور موثرتری به بافت چشم نفوذ می کنند بدون این که بینایی را مختل کنند. این قطره چشمی که در مدل های جانوری تست شده است می تواند تعداد دفعاتی که فرد در روز از قطره چشمی استفاده می کند را کاهش دهد.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 11:15
روشی برای جایگزینی میکروگلیا در اختلالات مربوطه
میکروگلیاها سلول های ایمنی یا ماکروفاژهای سیستم عصبی مرکزی(CNS) هستند و عملکرد نامناسب آن ها که می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد در بروز و پیشرفت بسیاری از بیماری های سیستم عصبی مرکزی دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 11:00
سرمایه گذاری NIH برای بهینه سازی طراحی گرافت های عروقی مهندسی بافت شده
گرافت های عروقی مهندسی بافت شده (TEVG) و با قطر کوچک نیز همانند گیاهان بالارونده ای که برای زنده ماندن نیاز به یک تکیه گاه دارند، به داربستی احتیاج دارند که بتواند سلول های کشت شده روی شان را به شریان های تقریبا طبیعی تبدیل کنند که بتوانند زندگی بیماران را نجات ببخشند.
ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1399 - 10:33
استفاده از سویا برای بهبودی درمان های بعد از جراحی سرطان استخوان
در سال های اخیر محققین نشان داده اند که مصرف سویا مزایای زیادی برای سلامتی دارد و مصرف آن با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، چاقی و سرطان همراه است و سلامت استخوان ها را نیز افزایش می دهد.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 13:30
درمان COVID-19 شدید با سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف انسانی
بیماری COVID-19 به عنوان یک بیماری تنفسی بسیار عفونی به یک پاندمی و معضل برای بهداشت جهانی تبدیل شده است. متاسفانه تاکنون درمان موثری برای شکل شدید این بیماری وجود ندارد.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 13:00
ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی و غضروف آلوژن برای بازسازی غضروف
در پژوهشی جدید محققین کره ای به ارزیابی اثرات بالینی ایمپلنت کردن به تنهایی و هم زمان سلول های بنیادی مزانشیمی و غضروف آلوژن در ترکیب با استئوتومی ساق پا برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو کرده اند.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 12:45
سلول درمانی اتولوگ برای پوست انسانی پیر شده
پیر شدن پوست شامل تجمع فیبروبلاست های پیر، اختلال در هموستازی ماتریکس خارج سلولی(ECM) و کاهش سنتز کلاژن است.
دوشنبه، 14 مهر 1399 - 12:24
صفحه 5 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه