(آرشیو ماه مهر 1399)
تایید یک رویکرد سلول درمانی که می تواند به بیمارانی که پیوند کلیه را دریافت می کنند کمک کند
بیش از 650 هزار آمریکایی از بیماری های کلیوی پیشرفته رنج می برند و این بیماری ها نه تنها سلامت فرد را به خطر می اندازند بلکه بار اقتصادی و اجتماعی زیادی نیز بر فرد و جامعه تحمیل می کنند.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 09:30
خون بند ناف می تواند درمان بیماری های کبدی را تقویت کند
متا آنالیز روی ده مطالعه ای که در چین صورت گرفته است نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که پیوند خون بند ناف دریافت کرده و به طور هم زمان از درمان های حمایتی استاندارد نیز استفاده کرده اند شرایط بهتری را در مقایسه با استفاده از درمان استاندارد تجربه کرده اند.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 09:10
بند ناف برای درمان آرتریت در سگ ها
سلول های بنیادی موجود در خون و بافت بند ناف تنها قابل استفاده برای انسان نیستند و سایر پستانداران مانند سگ ها نیز می توانند از موهبت آن ها بهره مند شوند.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 08:45
طراحی یک رویکرد سلول درمانی برای درمان بیماری های التهابی گوارشی
گروهی از محققین سیستمی را ارائه کرده اند که سلول ها را قادر می سازد که به عنوان دارو استفاده شوند.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 08:20
تنظیم مناسب متابولیسم سلول های بنیادی مانع از ریزش مو می شود
تیمی از محققین دانشگاه کلوگن و هلسینکی مکانیسمی را کشف کرده اند مانع از ریزش مو می شود.
چهارشنبه، 09 مهر 1399 - 08:00
چگونه یک تک پروتئین در سلول های غیر عصبی تکوین مغز را کنترل می کند
تکوین طبیعی مغز نیازمند ارتباط دقیق بین سلول های عصبی و غیر عصبی(سلول های گلیالی) است. در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه تسوکوبا نشان داده اند که چگونه از دست رفتن پروتئین آرژنین متیل ترانسفراز1(PRMT1) منجر به اختلال در سلول های گلیالی می شود و در نتیجه تکوین مناسب مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.
دوشنبه، 07 مهر 1399 - 10:00
سازه های زیست پرینت شده سه بعدی برای بازسازی غضروف
آسیب غضروف بسیار شایع است و معمولا منجر به عملکرد نامناسب مفصل می گردد. پروتزهای مفصلی موجود نمی توانند بافت مفصل میزبان را احیا کنند و یا بازآرایی کنند. با این حال، تولید سازه های آنیزوتروپ و زیست تقلید بزرگی که بتوانند عضروف طبیعی و ساختار یکپارچه آن را تقلید کنند نیز چالش برانگیز است.
دوشنبه، 07 مهر 1399 - 09:30
راهکار درمانی جدید به کمک سلول های بنیادی نوزادان زودرس
خونریزی درون بطن های مغزی، یک مشکل شایع برای نوزادان زودرسی است که با وزن کم متولد می شوند که معمولا در ناحیه ای پرعروق و پر از سلول های تکثیر شونده موسوم به ناحیه زاینده پیرامون بطنی شروع می شود.
دوشنبه، 07 مهر 1399 - 09:00
 تومور ارگانوئیدها:آینده تحقیقات سرطان
رده های سلولی سرطانی ابزار اصلی تحقیقات سرطان در سال های اخیر بوده اند اما ارگانوئیدهای توموری که از سلول های توموری بیماران تولید می شوند و تولید آن ها آسان تر و بی خطرتر است، می تواند جایگزینی مطمئن برای این رده های سلولی سرطانی باشند.
دوشنبه، 07 مهر 1399 - 08:30
پیوند سلول های بنیادی عصبی با درجه بالینی برای درمان بیماری هانتینگتون
جایگزینی نورون های خاردار متوسط در استریاتوم مغز و تعدیل مسیرهای بیماری زایی از طریق پیوند سلول های بنیادی رویکرد درمانی موثری برای درمان بیماری هانتینگتون است.
دوشنبه، 07 مهر 1399 - 08:00
ارتباط بین هورمون های ما و خطرات بیماری های ایمونولوژیک در طول زندگی
مطالعه ای جدید بوسیله پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان حاکی از این است که تفاوت ها در جنسیت زیستی می تواند الگوهای مادام العمر بیماری را مشخص کند. این مطالعه ارتباط بین هورمون های خاص موجود در قبل و بعد از تولد با پاسخ های ایمنی و بروز بیماری های ایمنی مادام العمر را نیز نشان داده است.
یکشنبه، 06 مهر 1399 - 09:00
پیشرفت هایی جدید در دندانپزشکی که می تواند به درمان حساسیت های دندانی سرعت ببخشد
اطلاعات جدید در مورد ساختار و رشد سلولی دندان می تواند ایجاد درمان های جدید برای حساسیت دندان و دندانپزشکی بازساختی را هموار کند.
یکشنبه، 06 مهر 1399 - 08:30
اثر سلول های بنیادی مزانشیمی روی سلول های ایمنی در فیبروز ریوی
پیش از این پژوهشگران ایتالیایی در انستیتو فوندازیون برشیا از مدل موشی آسیب ریوی استفاده کرده بودند تا پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از پرده آمنیوتیک برای مهار فیبروز را نشان دهند. به عقیده آن ها فاکتورهای مترشحه از این سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند فرایندهای التهابی بعد از آسیب ریه را مهار کند و مانع از تکوین و پیشرفت فیبروز شود.
شنبه، 05 مهر 1399 - 13:30
بی خطر بودن سلول های اپی تلیالی رنگ دانه دار شبکیه مشتق از سلول های بنیادی در مطالعات پیش بالینی
مطالعه ای پیش بالینی در انستیتو کارولیسنکا از استفاده از سلول های اپی تلیالی رنگ دانه دار شبکیه مشتق از سلول های بنیادی جنینی برای درمان نابینایی حمایت می کند.
شنبه، 05 مهر 1399 - 13:00
سلول های بنیادی مهندسی شده ای که قابلیت فرار از دست سیستم ایمنی را دارند
سلول های بنیادی پرتوان انسانی(hPSCs) به دلیل این که قادر به تبدیل شدن به همه انواع سلول های بدن را دارند، امیدواری زیادی را در زمینه پزشکی بازساختی ایجاد کرده اند؛ اما این پتانسیل به دلیل توانایی بدن در رد سلول ها یا بافت های آلوژن(از فرد دیگر) به میزان زیادی قابل استفاده نیست. به همین دلیل محققین همواره به دنبال راهی برای تولید بافت ها و سلول هایی بوده اند که بتوانند سیستم ایمنی بدن را دور بزنند.
شنبه، 05 مهر 1399 - 12:30
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه