(آرشیو ماه آذر 1399)
گامی جدید در تحقیقات برای درمان بیماری های استخوان
بیش از یک دهه است که محققین نشان داده اند که ژن Klf2 روی بروز بیماری های استخوان و بیماری های اسکلتی عضلانی مانند آرتریت روماتوئید و استئوپورز اثر می گذارد و در پژوهشی جدید محققین اطلاعات جدیدی را در این زمینه ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 12:45
استفاده از سلول های بنیادی انسانی برای اختلالات قشر مغزی در کشت های ارگانوتیپیک انسانی
مطالعات گذشته زال کوکائیا و همکارانش در دانشگاه لوند سوئد نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی شبه نورواپی تلیالی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به مغز مدل های رتی سکته می تواند منجر به پیوند موفقیت آمیز این سلول ها و بهبود نواقص حسی و حرکتی شود.
چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 12:14
درمان استئوآرتریت با فعال کردن سلول های بنیادی موجود در بافت
بیشتر محدودیت های مربوط به رویکردهای درمانی موجود برای مشکلاتی مانند استئوآرتریت منجر به کشت سلول درمانی ها به عنوان ابزاری برای بازسازی غضروف شده است.
چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 11:45
قلب های سه بعدی پرینت شده ابزاری برای جراحان
آدام فینبرگ و همکارانش اولین مدل قلب انسانی سه بعدی زیست پرینت شده و با اندازه یک قلب کامل را با استفاده از تکنیک قلب گیری برگشت پذیر و آزادانه هیدروژل های معلق(FRESH) تولید کرده اند.
چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 11:10
سرکوب تومورهای سیستمیک با استفاده از نانوذرات
نشان دادن پاسخ های ایمنی در برابر تومورهای اولیه به دلیل ریز محیط سرکوب کننده ایمنی این تومورها و هم چنین عدم در دسترس بودن سلول های عمقی درون تومورها مشکل است و این در حالی است که سلول های توموری متاستازیک درون اندام هایی بسیار دینامیک و از نظر ایمنی فعال مانند ریه ها قرار دارند.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1399 - 13:52
سلول های بنیادی پتانسیل درمان ناباروری را دارند
ناباروری و اختلال در عملکرد گنادها یا غدد جنسی می تواند ناشی از درمان های سمی برای گنادها، مواجهه با محیط زیست نامساعد ، پیری یا شرایط ژنتیکی باشد.
ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1399 - 13:49
استفاده از نانوذرات برای القای سلول های بنیادی در جهت ترمیم عضلات
ایسکمی عضلانی یا آسیب به عضلات در نتیجه محدود شدن اکسیژن یا منبع خونی می تواند به دلایل متعددی از جمله آسیب به اندام حرکتی یا بیماری شریان محیطی اتفاق بیافتد.
یکشنبه، 02 آذر 1399 - 11:19
نقش ژنی حیاتی برای رشد سارکومای یوئینگ
محققین در انستیتو IRSJD کشف کرده اند که RING1B ژنی حیاتی برای تکوین سارکومای یوئینگ هستند که یک سرطان نادر در استخوان ها و بافت نرم است. این کشف وجود یک نقطه ضعف برای سلول های سرطانی سارکومای یوئینگ و ایجاد استراتژی های درمانی جدید را نشان می دهد.
یکشنبه، 02 آذر 1399 - 11:13
صفحه 5 از 5ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه