سمانه سبزیانی

سمانه سبزیانی

16 محصول ایرانی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رونمایی شد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در رونمایی از 16 محصول حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با اشاره به توسعه پژوهش در کشور بر حفظ زنجیره آن تاکید کرد.
یکشنبه، 27 تیر 1400 - 10:00
وبینار بین المللی ناباروری مردان برگزار شد
وبینار بین المللی شبکه جهانی آموزش رویان با عنوان "ناباروری مردان" با حضور بزرگان این حوزه برگزار شد.

ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 12:24
آخرین اخبار استفاده از سلول های  بنیادی برای درمان بیماری های کلیوی
مسئول گروه کلیه دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از آخرین اخبار در خصوص استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان  بیماری های حاد و مزمن کلیوی و جدیدترین تحقیقاتی که در زمینه بیماری های کلیوی در حال انجام است خبر داد.
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 - 10:53
وبینار بین المللی ناباروری مردان برگزار می شود
در راستای راه اندازی شبکه علمی جهانی رویان (Royan Gene)، دومین سری از وبینار های بین المللی این شبکه که برای اولین بار در ایران قرار است با دعوت از متخصصین و اندیشمندان سرتاسر جهان در سالن مشاهیر برگزار گردد.
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 13:50
آیا زنان باردار و شیرده باید علیه COVID-19 واکسینه شوند؟
زنان باردار جزء گروه‌های در معرض خطر هستند. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از سوالات در مورد مزایای واکسیناسیون و عوارض احتمالی آن بی پاسخ مانده‌اند. در این مقاله به بررسی برخی از پرسش‌ها درباره این موضوع پرداخته‌ایم . . .
دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400 - 12:25
استفاده از ضمائم زایمانی در درمان فتق‌های مادرزادی
فتق مادرزادی دیافراگم یک بیماری مادرزادی در دیافراگم (نقص هنگام تولد) می‌باشد. فتق مادرزادی دیافراگم، آسیب تهدید کننده حیات در نوزادان و یکی از علل عمده مرگ و میر به خاطر هیپوپلازی ریوی می‌باشد. شیوع آن ۱ مورد در ۲۵۰۰ تولد بوده و میزان مرگ و میر ناشی از آن ۵۰ تا ۸۰ درصد است.

شنبه، 04 اردیبهشت 1400 - 10:55
رونمایی پژوهشگاه رویان از "موش تراریخته کوویدسا" برای ارزیابی واکسن کرونا
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در چند سال اخیر، بحث دستکاری ژنتیک حیوانات در کشور شروع شده است و اخیراً نیز در این پژوهشگاه از "موش تراریخته کوویدسا" برای ارزیابی واکسن‌های کرونا استفاده کرده‌ایم.
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 15:04
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان : سلول درمانی علاج دائمی بیماری های اعصاب نیست
دکتر اشرفی گفت: یکسال بعد از تزریق سلول های بنیادی تست های ارزیابی بالینی تفاوت قابل توجهی بین گروه شاهد و گروه تزریق داشته و در هر دو گروه تست ها بهتر شد و نشان داد توانبخشی درکنار سلول درمانی موثر بوده است.
ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1399 - 14:51
سلول های بنیادی بندناف آیلین معجزه زندگی برادرش شد
علی سلطانی از جمله کودکانی است که در 4 ماهگی علائم نقص سیستم ایمنی را با آبسه زیر گوش نشان داد. به گفته مادرش مدتی در بخش عفونی مرکز طبی کودکان بستری بود و نقص سیستمی ایمنی او توسط پزشکان تایید شد.
چهارشنبه، 03 دی 1399 - 14:53
سلول‌های بنیادی به میدان آمد و امید بیماران بیشتر شد
سلول‌های بنیادی را در درمان 70 نوع بیماری موثر می‌دانند. سلول‌هایی که دنیای درمان را دگرگون و امیدها برای درمان بیماری‌‌ها را بیشتر کند.

جمعه، 07 آذر 1399 - 12:36
سلول های مزانشیمی بندناف برای پنومونی بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید2019
در جدیدترین کارآزمایی بالینی که در سایت معتبر clinicaltrial.gov به ثبت رسیده است، محققین چینی با هدف مقابله با بیماری کرونا، فاز یک کارآزمایی بالینی را با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی بندناف به منظور بررسی ایمنی و اثربخشی این سلول ها در بهبود عوارض ریوی ناشی از بیماری کرونا ویروس شروع کردند. 
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 12:24
راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه ( ۲۰ بهمن ۹۸) در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود.
یکشنبه، 20 بهمن 1398 - 09:22
سلول‌های بنیادی چه نقشی در درمان آرتروز دارند؟
مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی و استخوان و غضروف رویان درباره نقش سلول‌های بنیادی در درمان آرتروز گفت: روی مفصل یک لایه غضروف است، طی آرتروز این لایه ناصاف می‌شود ما سلول‌های بنیادی را از فرد می‌گیریم و به فضای مفصلی تزریق می‌کنیم.

شنبه، 19 بهمن 1398 - 14:49
ترمیم ضایعات استخوانی به کمک سلول‌های بنیادی مزانشیمی
بررسی‌ محققان ایرانی نشان داد، ضایعه استخوانی ایجاد شده در حیوانات، 4 تا 12 ماه پس از پیوند داربست حاوی سلول بهبود یافته و سلول‌های مزانشیمی به محل ضایعه مهاجرت کرده بودند.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 12:05
نقش "کلرید لیتیم" و پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بر درمان ضایعات نخاعی
پژوهش‌های محققان رویان نشان می‌دهد استفاده از کلرید لیتیم به تنهایی یا همزمان با پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بهترین اثر را در ترمیم و بازیابی توان حرکتی مدل‌های دچار ضایعه نخاعی دارد.

چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 13:31
صفحه 4 از 201ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه