بنیان

امیررضا اسکندری

پنجمین روز مدرسه تابستانی چگونه گذشت؟
پنجمین روز از مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان با تمرکز بر ایمنی روترو ویروس،پتانسیل رده ای و پلاسیسیتی،سلول درمانی در دیابت و ردیابی پویایی سلول های بنیادی پایان یافت.
چهارشنبه، 23 مرداد 1392 - 12:12
کاهش کالری موجب تاخیر تخریب سلول های مغزی  می شود
مطابق مطالعه ای که در مجله Neurocience به چاپ رسیده است، فعال کردن آنزیمی که در پی محدودیت دریافت کالری در فرایند ضد پیری نقش دارد از بین رفتن سلول های مغزی را به تاخیر می اندازد و عمل کرد های موش ها را که مرتبط با ادراک آن هاست، حفظ می کند
پنجشنبه، 02 خرداد 1392 - 12:28
پروفسور پروانه وثوق در گذشت
پروفسور پروانه وثوق كه دارای مدرك فوق تخصص خون و آنكولوژی كودكان بود، حدود نیم قرن از عمر سراسر تلاش خود را صرف مداوای كودكان مبتلا به سرطان در مراكز درمانی مختلف كشور از جمله بیمارستان های حضرت علی اصغر، مفید و كودكان تهران كرد.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1392 - 14:58
نقش پروتئین فعال کننده تومور در متاستاز
محققان دانشگاه کالیفرنیا گزارش کرده اند که سرطان ها از نظر فیزیکی سلول ها را در سیستم لنفاوی تغییر می دهند . سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ ها ست که سلول های ایمنی را ذخیره کرده و درسراسر بدن انتقال می دهند.سلول ها ی سرطانی نیز از این طریق گسترش می یابند، فرایندی که متاستاز نامیده می شود.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1392 - 13:16
غربالگری اولیه کلیدی برای تشخیص گلوکوم می باشد
تحقیقات جدید بر اهمیت آزمایشات منظم برای تشخیص گلوکوم ، بیماری که در آن عصب بینایی با گذشت زمان تحلیل رفته و یکی از علل اصلی کوری غیر قابل برگشت در سراسر جهان است، تاکید دارد.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1392 - 10:37
تحقیقات جدید سلول های بنیادی برای درمان MS
به گفته محققان دانشگاه آدلاید: سلول های بنیادی بالغ تغییر یافته ممکن است با کنترل هم پاسخ ایمنی و هم پیشبرد ترمیم سیستم عصبی مرکزی، کلید درمانی جدیدی برای بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) باشند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1392 - 08:54
کشف علت دو شکل از لوسمی/دیدگاه هایی برای روش های درمانی جدید
با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان موسسه سرطان Knight در دانشگاه Oregon (OHSU)، بیماران مبتلا به دو شکل از لوسمی که در حال حاضر هیچ گزینه درمانی دائمی برای آنها وجود ندارد، ممکن است بتوانند از داروهای موجود برای انواع مختلف سرطان بهره مند شوند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1392 - 08:48
درمان یک بیماری نادر ژنتیکی به کمک سلولهای بنیادی
محققان در آزمایشگاه از سلول های بنیادی پر توان القایی (iPS) برای درمان یک بیماری ژنتیکی نادر به نام ataxia telangiectasia(A-T) استفاده کرده اند .
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1392 - 08:45
روش جدید تولید مدل های حیوانی بدون استفاده ازسلول های بنیادی جنینی
محققان آمریکایی توانسته اند موش جدیدی را که حاوی 5 جهش می باشد طی 4-3 هفته تولید کنند. در حالی که روش مرسوم 4-3 سال به طول می انجامد.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 14:47
آسم معضل بهداشت جهانی است
دکتر مصطفی معین:
دبیر علمی شانزدهمین همایش روز جهانی آسم راهبردهای جهانی و ملی کنترل آسم را از اهداف برپایی این همایش دانست و گفت: افت تحصیلی و بهره وری در کار، کاهش کیفیت زندگی بیماران و هزینه های سرسام آور دارو ، درمان و بستری شدن ، آسم را به عنوان یک معضل بهداشت جهانی مطرح نموده است.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 14:38
شانزدهمین همایش روز جهانی آسم آغاز به کار کرد
شانزدهمین همایش روز جهانی آسم صبح امروز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه، در سالن همایش های مرکز طبی کودکان برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 14:31
چگونگی ایجاد انواع متفاوت سلولی از سلول های بنیادی
بدن انسان از میلیونها میلیون سلول با منشاء یکسان یعنی ازسلول تخم که تلفیقی از تخمک و اسپرم است، تشکیل شده است. این سلول منفرد حاوی تمام اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای تکوین انسان می باشد و قادر به انتقال نسخه های مشابهی ازاطلاعات ژنتیکی به هر یک از سلول های جدید ناشی از تقسیم خود است که ارگانیسم پیچیده ای مانند یک انسان را تشکیل می دهند.
اگرهر سلول از نظر ژنتیکی یکسان است، پس چگونه به پوست، خون، اعصاب، استخوان و یا انواع دیگری از سلول ها تبدیل می شوند؟ چگونه سلول های بنیادی کدهای ژنتیکی یکسانی را می خوانند اما به انواع بسیار متفاوتی تبدیل می شوند؟
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 09:05
پتانسیل های درمانی جدید سلول های بنیادی
بسیاری از بیماری ها نظیر چاقی ،دیابت و دیستروفی عضلانی با تجمع چربی در ماهیچه ها همراهند. جایگزینی چربی باعث ضعیف شدن و تحلیل ماهیچه خواهد شد.
پنجشنبه، 12 اردیبهشت 1392 - 12:39
کشف 8 ژن جدید التیام دهنده زخم در مگس سرکه
یک گروه از محققان امریکایی با آنالیز مگس سرکه دروزوفیلا در آزمایشگاه ، 8 ژن جدید را شناسایی کرده اند که مشخص شده در التیام زخم دارای نقش هستند. این مطالعه در مجله PLOS ONE ارائه شده است.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 11:34
کشف مکانیسمی جدید برای تحریک رشد و بازسازی عروق
همکاران علمی دانشکده پزشکی دانشگاه Yale و دانشگاه لندن (UCL) مسیر مولکولی را کشف کرده اند که از طریق آن عروق جدید می توانند پس از حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های حاد با دور زدن شریانهای مسدود شده ، تشکیل شوند. نتایج مطالعه آنها درمجله Developmental Cell منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 11:27
صفحه 3 از 27ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه