بنیان

امیررضا اسکندری

اثر درمان با سلول های بنیادی بر سرطان
بنا بر تحقیق منتشر شده درمجله پژوهش و درمان سلول بنیادی BioMed ، تزریق سلولهای بنیادی انسانی به موش های مبتلا سبب آهسته کردن رشد تومورمی شود. سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC) جدا شده از مغز استخوان انسان ، موجب تغییراتی در عروق تامین کننده خون تومورمی شود و این تغییرات جریان خون است که به نظر می رسد بر رشد تومورتاثیرمی گذارد.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 11:19
بارداری خطر سرطان سینه را کاهش می دهد
عقیده بر این است که بارداری در جوانی یک زن را در مقابل ابتلا به سرطان سینه محافظت می کند. اما چرا؟
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 11:09
پیوند سلول های بنیادی جنینی و ترمیم حافظه و یادگیری موش ها
برای اولین بار، سلول های بنیادی جنینی انسانی به سلول های عصبی تبدیل شده اند که به موش ها کمک کرده است تا توان یادگیری و یاد آوری خود را باز یابند.در این مطالعه نشان داده شده که سلول های بنیادی انسانی می توانند به طور موفقیت آمیزی در قسمت خاصی از مغز قرار گیرند و سپس نقص های نورولوژیکی را درمان کنند
ﺳﻪشنبه، 03 اردیبهشت 1392 - 08:55
روشی غیر تهاجمی برای ژن درمانی بیماری پارکینسون
محققان دانشگاه نورث ایسترن در بوستون یک روش ژن درمانی را که ممکن است یک روز بیماری پارکینسون (PD) را متوقف کرده و از پیشرفت بیماری و برگشت علائم آن جلوگیری کند را کشف کرده اند. نوآوری این روش، تزریق از مسیر بینی و استفاده از نانوذرات حاوی ژن نجات دهنده سلول های عصبی مغز از مرگ ، می باشد. بیماری پارکینسون یک اختلال ویرانگردر بازسازی سلول های عصبی است که ناشی از مرگ سلول های عصبی دوپامینرژیک در یک منطقه حرکتی کلیدی مغز به نام substantia nigra (SN) می باشد. از دست دادن این سلول های عصبی منجر به لرزش و کندی حرکات شده که به طور فزاینده ای با گذشت زمان بدترمی شود.
ﺳﻪشنبه، 03 اردیبهشت 1392 - 08:52
احتمال نقش داشتن Junk DNA دربیماری های نورولوژیکی
دانشمندان امریکایی کشف کرده اند که DNA خاصی که اصطلاحا Junk DNA نامیده می شود، نقش مهمی در تکامل مغزبازی می کند و ممکن است در بروز چندین بیماری نورولوژیکی حضور داشته باشند.
پنجشنبه، 29 فروردین 1392 - 10:22
یخ درمانی سرطان ریه را درمان می کند
با توجه به اولین نتایج به دست آمده از مطالعه cryoablation، که در سی وهشتمین نشست سالانه انجمن رادیولوژی در نیواورلئان ارائه شده است، تکه های منجمد یخ به راحتی می تواند تومورهای سرطانی راکه به ریه ها گسترش یافته است، از بین ببرد.
ﺳﻪشنبه، 27 فروردین 1392 - 10:16
ارتباط ژنتیکی میان رشد عادی جنین و سرطان
محققان امریکایی یک ارتباط ژنتیکی جدید را میان رشد سریع جنین های سالم و تقسیم خارج از کنترل سلول ها در سرطان کشف کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 فروردین 1392 - 10:11
امکان پیش بینی اثرات جانبی شیمی درمانی
محققان تنوع ژنیتیکی را شناسایی کرده اند که به کمک آن می توان اثرات جانبی شیمی درمانی را پیش بینی کرد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 15:05
 روش جدید جداسازی سلول های hiPSC با خلوص 99 درصد
تولید سلول های بنیادی از طریق برنامه ریزی مجدد سلول و با کمک یک فرایند جدا سازی که به تفاوت در نیرو هایی که به چسبندگی سلول ها بستگی دارد،می تواند گسترش یابد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 15:00
  Ranibizumab می تواند از عارضه جداشدگی شبکیه جلوگیری کند
مطالعه انجام شده توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی چشم Schepens در ماساچوست و گروه چشم پزشکی دانشگاه Harvard ، نشان می دهد که Ranibizumab و قطعه آنتی بادی منوکلونالanti-VEGF-A می تواند به طور بالقوه از عارضه PVR جلوگیری نماید.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:56
کنترل دقیق تر رفتار سلول های بنیادی با روش جدید انتقال ژن
هنگامی که بحث انتقال ژن ها به بافت های زنده انسانی پیش می آید، شانس موفقیت پایین می آید. از این رو کل فرایند درمان از جمله ابزارهای مورد استفاده در انتقال مواد ژنتیکی به یک سلول باید اثرات قابل پیش بینی داشته باشند.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:50
بقای طولانی مدت سلولهای بنیادی انسانی رشد یافته در شرایط in vitro
یکی از موانع اصلی در استفاده از سلول های بنیادی خونساز انسانی (hHSCs) برای درمان بسیاری از بیماری ها، مشکل رشد آنها درمحیط کشت است . این سلولها به سرعت می میرند و یا به انواع سلول های دیگر تمایز می یابند. یک سری آزمایشات گزارش شده در مقاله ای که در مجله BioResearch منتشر شده، استفاده موفقیت آمیزاز سلول های چربی را به عنوان لایه تغذیه کننده برای حمایت از رشد طولانی مدت سلول های بنیادی خونساز انسانی اثبات کرده است.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:38
Fractalkine یک پروتئین هدف جدید برای کنترل دیابت
محققان دانشگاه کالیفرنیا، یک مکانیسم ناشناخته بیولوژیکی دخیل در تنظیم سلولهای بتا جزایر پانکراسی را شناسایی کرده اند که نقش مهمی درتولید و ترشح انسولین دارد. این کشف یک هدف درمانی جدید را برای درمان سلول های بتا ناکارآمد و دیابت نوع 2 ارائه می دهد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 13:54
رد نظریه قبلی در مورد علت نابینایی stargardt
دانشمندان تا قبل از این تصور می کردند فقدان زنجیره های اسید چرب بسیار بلند در سلول های گیرنده نور باعث نوعی نابینایی درمان ناپذیر در کودکان به نام Stargardt type 3 می شود.اما محققان امریکایی نشان داده اند که نبودن این نوع اسید های چرب عامل این بیماری نیست.
پنجشنبه، 24 اسفند 1391 - 11:04
تاثیر تنوع ژنیتیکی CD33 در درمان AML با داروی GO
پژوهشگران آمریکایی به تازگی در یافته اند که تنوع ژنیتیکی موجود در بیماران AML درشاخص CD33 در پاسخ این بیماران به داروی خاصی به نام GO نقش دارد.
پنجشنبه، 10 اسفند 1391 - 11:30
صفحه 4 از 27ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه