بنیان

امیررضا اسکندری

دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف برگزار شد
دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان با همکاری شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در سالن همایش‌های این پژوهشگاه برگزار شد.
جمعه، 04 اسفند 1391 - 08:57
امید تازه ای در در مان ALS
طبق نتایج یک مطالعه که در Stem cell translational medicine ارائه شده است سلول های بنیادی گرفته شده از بیماران ALS همانند افراد سالم ، می تواند ظرفیت تبدیل شدن به سلول های شبه نورون بالغ را داشته باشند.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 10:36
درمان MS به کمک سلول های پوست
دانشمندان توانسته اند سلول های پوست را به سلول های مغزی تبدیل کنند. و از آن برای در مان موش های دچار اختلالات میلینی استفاده کنند .این اختلالات مجوعه ای از بیماری ها هستند که MS رایج ترین آن هاست.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 09:57
کنتر ل فعالیت ژن ها و نقش آن در تمایز سلول
طی تحقیقی د ردانشگاه کوپنهاگ صورت گرفته نقش مهم یک مولکول به نام Fbx110 در تمایز سلول های جنینی شناسایی شده است و این مولکول می توان هدف مناسبی برای روش های درمانی بر ضد سرطان باشد.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 09:38
دکتر سلطانخواه: مقام اول منطقه در نگارش مقاله های زیست فناوری از آن ایران است
در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه زیست فناوری مطرح شد
دکتر نسرین سلطانخواه ،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در آیین افتتاح دومین نمایشگاه زیست فناوری که سه شنبه 27 دی ماه برگزار شد، با اشاره به ورود ایران به مرحله جدیدی از توسعه علم و فناوری گفت: اکنون در تولید مقاله های حوزه زیست فناوری درمنطقه مقام اول را داریم و در جهان نیز دارای رتبه سیزدهم هستیم.
ﺳﻪشنبه، 26 دی 1391 - 17:54
دومین نمایشگاه زیست فناوری ایران آغاز به کار کرد
دومین نمایشگاه زیست فناوری ایران صبح امروز سه شنبه 26 تیرماه ، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
ﺳﻪشنبه، 26 دی 1391 - 17:50
آیا کاربرد همه سلول های بنیادی خون بندناف در طب ترمیمی یکسان است
محققان دانشگاه Granada و دانشگاه Alcalá de Henares دریافتند که همه سلول های بنیادی جدا شده، به یک اندازه در طب ترمیمی و مهندسی بافت مؤثر نیستند.
شنبه، 23 دی 1391 - 10:13
یک "پپتید کوچک" بیماری خود ایمنی تاول پوست را در موش بهبود می بخشد
موسسه آناتومی و زیست شناسی سلولی مونیخ، آلمان، گزارش کردند که یک پپتید کوچک موجب مهارتشخیص desmogleins توسط آنتی بادی می شود.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:59
محققان موثرترین درمان را برای اختلال متداول کلیوی یافته اند
نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی پیشگامانه محققان انگلیسی که درمان های انجام شده در بیماران مبتلا به یک نوع رایج بیماری کلیوی را با هم مقایسه کرده اند، آشکار کرد که یکی از درمان ها به میزان قابل توجهی موثرتراست. نتایج حاصل از این مطالعه، که در Lancet منتشر شده است، این روش را به عنوان موثرترین روش برای درمان این بیماری به پزشکان در سراسر جهان توصیه کرده است.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:49
دو داروی ترکیبی ممکن است سبب کاهش روند سرطان مرگبار تیروئید شود
با توجه به تحقیقات کلینیک مایو، ترکیبی ازداروهای pazopanib و paclitaxel امیدهایی را در کاهش سرطان تیروئید آناپلاستیک (ATC) ایجاد کرده است. دکتر Keith Bible انکولوژیست کلینیک مایو می گوید: ترکیب این دو دارو با هم اثرات ضد سرطانی بیشتری نسبت به هر کدام از داروها به تنهایی داشت.
شنبه، 23 دی 1391 - 09:30
سلول درمانی برای درمان آرتروز زانو با موفقیت همراه بوده است
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل مطرح شد:
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل که امروز پنج شنبه 21 دی ماه در سالن همایش های رویان با حضور استادان دانشگاه وعده زیادی از پزشکان متخصص برگزار شد، دکتر حمید گورابی، رییس پژوشگاه رویان از موفقیت درمان آرتروز با روش سلول درمانی در ایران خبر داد.
پنجشنبه، 21 دی 1391 - 15:21
سلول های بنیادی سرطانی؛ رشد تومور را تحریک می کند
مواجه ی بار اول با سرطان به اندازه کافی دلهره آور است ، اما شوک ناشی از عود آن اغلب سبب احساس ضعف و افسردگی می شود. درحال حاضر سه مطالعه جداگانه ، این فرضیه دانشمندان را مبنی براینکه سلول های بنیادی سرطانی سبب رشد و عود مجدد تومورها می شود، تایید کرده است که اگر واقعا درست باشد، تمام روش های درمان سرطان را تغییرخواهد داد.
پنجشنبه، 21 دی 1391 - 15:10
داروی Gattex برای سندرم روده کوتاه تایید شد
داروی Gattex (تد گلوتاید)؛ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان مشکلات تغذیه ای ناشی از سندرم روده کوتاه تایید یه گرفت.
شنبه، 09 دی 1391 - 10:20
کشف مکانیسم شروع پاسخ های ایمنی در برابر DNA
قطعات آزاد شناور DNA در بخش آبکی داخل سلول می تواند معنی بدی داشته باشد: ویروس ها, باکتریها یا انگل های مهاجم, غشاهای سلولی پاره شده یا بیماری .مواد ژنتیکی در هسته سلول یا آندامک های خاصی وجود دارندو زمانی که رها می شوند نشانه ای مبنی بر نادرست بودن چیزی است.
شنبه، 09 دی 1391 - 08:17
رابطه بین فرآیند التهاب و پیشروی بیماری آلزایمر
یک تیم بین المللی از محققان دانشکده پزشکی ماساچوست و دانشگاه بن و مرکز مطالعات و تحقیقات پیشرفته اروپا در آلمان نشان داده اند که پروسه ایمنی و التهاب نقش بسیار مهمی در اسیب شناسی بیماری آلزایمر دارد. این فرایند، به تولید محصول کامل پیش التهاب سایتوکاین، که اینترلوکینβ1 نامیده می شود و در دفاع از بدن در برابر عفونت نقش دارد منجر می شود. همچنین یک هدف بالینی برای آرتریت روماتوئید محسوب می شود. یافته های منتشر شده در نیچر به این امکان اشاره دارد که داروها اخلال گر در تولید اینترلوکین β1مثل آنهایی که برای آرتریت روماتوئید استفاده می شود ،می توانند برای بیماران آلزایمری موثر باشند.
شنبه، 09 دی 1391 - 08:14
صفحه 5 از 27ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه