بنیان

امیررضا اسکندری

داروی دیابت می تواند آسیب مغزی پس از سکته را کاهش دهد
در یک مطالعه انجام شده درموش، دانشمندان موسسه کارولینسکا سوئد درمان جدیدی را کشف کردند که ممکن است آسیب های مغزی پس از سکته را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. این داروی پیشنهادی در حال حاضر برای درمان دیابت نوع 2 تایید شده است. با این حال، دانشمندان امیدوارند که این نتایج جدید که در مجله علمی دیابت ارائه شده است امکان آسیب مغزی پس از سکته مغزی در گروه های بیمار با خطر بالای سکته مغزی را کاهش دهد.
چهارشنبه، 15 آذر 1391 - 10:34
طرح منحصر بفرد «تولید اعضای پیوندی انسان در بدن حیوانات» کلید خورد
با حضور رییس‌جمهور در پژوهشکده زیست‌فناوری رویان
رییس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با اشاره به تولد نسل سوم حیوانات تراریخته رویان با قابلیت تولید پروتئین‌های نوترکیب در شیر آنها از اجرای طرح بزرگ تولید اعضای پیوندی انسان در بدن حیوانات دستورزی شده ژنتیکی در پژوهشکده خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 14 آذر 1391 - 13:13
کشف منبع جدید برای سلولهای بنیادی/ درمان بیماریها ساده‌تر می‌شود
در پیشرفتهای اخیر گروهی از محققان دانشگاه کمبریج از خون بیمار سلولهای بنیادی شخصی گرفته شده و از آن برای درمان تعداد وسیعی از بیماریها استفاده می‌شود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 14:21
کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان با نمایه ایی جدید از ویتامین D
مطالعه جدید منتشر شده در مجله Genetic Testing and Molecular Biomarkers نشان می دهد که محققان شکل تغییریافته ای از گیرنده های ویتامین D را شناسایی کرده اند که در برخی از افراد ممکن است خطر بروز پوکی استخوان را کاهش دهد.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:50
درمان های جدید اختلالات روانی با تنظیم ژنی در تکوین مغز
گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو و انستیتو پاستور پاریس، روش جدیدی را برای توصیف تکوین وابسته به زمان مغز براساس گروه های ژنی منسجم (CGGs) و فاکتورهای رونویسی (TFS) مطرح کردند. این یافته می تواند به طراحی دارویی جدید برای اختلالات روانی مانند اختلالات طیف اوتیسم (ASD) و اسکیزوفرنی منجرشود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:43
تشخیص خطر ابتلا به سرطان پستان با آزمایش های ژنتیکی
در آینده ایی نزدیک؛
در حالی که تشخیص سرطان پستان به لطف تست های جدید آسان تر شده است ، مطالعات بیشتری باید برای اطمینان از صحت تشخیص و ارزیابی خطر در آینده انجام شود.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 09:39
ثبت 12 گونه ژن باکتری‌های گرگان در بانک ژن جهانی
محققان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان موفق به ثبت نهایی 12 گونه ژن در بانک ژن بین المللی NCBI شدند.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 08:49
استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان اختلالات خونی در سندرم داون
مطالعه اخیر محققان دانشگاه واشنگتن پیشرفت عمده ای را در درمان بیماری های ژنتیکی بویژه درمان بیماران مبتلا به سندرم داون نشان داد.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 08:31
از دست دادن بیان ژنی ممکن است باعث بیماری های قلبی و عروقی شود
گروهی ازمحققان دانشگاه Yale یک نقص ژنتیکی را کشف کردند که ممکن است به سخت شدن سرخرگ ها و سایر اشکال بیماری های قلبی عروقی منجر شود. این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.
دوشنبه، 13 آذر 1391 - 08:27
درمان فلج مغزی کودک 3 ساله با سلول های بنیادی خون بند ناف
برای اولین بار در آرکانزاس یک کودک 3 ساله درمطالعه بالینی تحت نظارت FDA از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان فلج مغزی خود استفاده کرد.
پنجشنبه، 09 آذر 1391 - 12:26
پیشرفت های جدید در مهندسی ماهیچه های اسکلتی
مطالعه منتشر شده در مجله BioMed ، یک تکنیک جدید درمانی را برای ترمیم و بازسازی عضلات افراد مبتلا به اختلالات عضلانی دژنراتیو معرفی می کند. این درمان امکان استفاده از دو روش موجود برای ترمیم عضله - پیوند سلول و مهندسی بافت - را به ارمغان می آورد که درآن سلول های بنیادی مزوآنژیوبلاست وارد یک ماتریکس هیدروژلی حامل سلول می شوند.
پنجشنبه، 09 آذر 1391 - 12:12
کسب نتایج بهتر سلول درمانی با استفاده از محیط کشت های سه بعدی
دانشمندان مرکز سلول های بنیادی دانمارک (DanStem) دردانشگاه کپنهاگ به اطلاعات مهمی در خصوص چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به سلول های تولید کننده انسولین دست یافتند. این دانش جدید دردراز مدت می تواند درمان دیابت را با سلول درمانی بهبود بخشد. نتایج این مطالعه درمجله علمی Cell منتشر شده است.
پنجشنبه، 09 آذر 1391 - 11:59
ناهنجاری های جنینی در سه ماهه اول بارداری قابل تشخیص است
متخصص جنین شناسی گفت : ناهنجاری های جنینی در سه ماهه اول بارداری قابل تشخیص است و با انجام آزمایش های آمنیوسنتز و همچنین سایر روش های نمونه برداری مایع دور جنین و بندناف می توان این ناهنجاری ها را تشخیص داد.
جمعه، 03 آذر 1391 - 20:08
  موفقیت محققان ایرانی در کشت و ترمیم بافت با ساختارهای نانو
پژوهشگران دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با طراحی مدل جدید ریاضی موفق شدند ساختارهای نانوالیافی متناسب با ساختارهای بافت بدن تولید کنند.
جمعه، 03 آذر 1391 - 19:52
  درمان بی‌اختیاری ادرار با سلولهای بنیادی توسط محققان کشور
محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ارائه روشی برای درمان بی‌اختیاری ادرار استرسی با استفاده از سلول‌های بنیادی شدند.
جمعه، 03 آذر 1391 - 19:42
صفحه 7 از 27ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه