بنیان

امیررضا اسکندری

سوئیچ متاستازی می تواند به درمان سرطان منجر شود
آنچه بیماران مبتلا به سرطان را می کشد اغلب تومور اولیه نیست، بلکه متاستاز توموریا پخش سرطان به نواحی دیگر بدن است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 15:23
نژاد و قومیت در  پیدا کردن اهدا کننده غیر خویشاوند سلول های بنیادی موثر است
محققان درمرکز سرطان Moffitt مطالعه ای را منتشر کردند که مشکلات یافتن اهداکنندگان غیرخویشاوند همسان برای بیماران غیر سفیدپوست کاندید پیوند سلول های بنیادی خونساز (HCT) را توصیف می کند.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 15:12
محققان به درک عملکرد سلول های دخیل در آترواسکلروز نزدیک شدند
محققان در بیمارستان سنت مایکل، یک قدم به درک علت پارگی پلاک ها در عروق کرونر که ازعوامل حملات قلبی است نزدیکتر شدند.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 15:03
محققان کلید گسترش سرطان پستان و متاستاز آن به غدد لنفاوی را در موش یافتند
تهاجم سلول های سرطانی به عروق لنفاوی که پستان را به غدد لنفاوی اطراف متصل می کنند مرحله اول متاستاز و یا گسترش سرطان به سراسر بدن است. متاستاز علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان پستان است. با کمال تعجب نحوه کنترل این فرآیند و چگونگی توقف آن که ممکن است سبب طولانی تر کردن زندگی زنان مبتلا به سرطان پستان می شود، زیاد شناخته نشده است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 14:58
کانال های یونی مسدود شده با جلوگیری ازتکوین سلولی، سبب نقائص هنگام تولد می شود
دلایل سلولی نقائص هنگام تولد، مانند شکاف کام، از دست رفتن دندان ها و مشکلات انگشتان دست و پا معمای حل نشده ای برای دانشمندان بوده است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 14:53
امكان پيوند ايمن سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز
با ابتكار دانشمند برگزيده جشنواره تحقيقاتي رويان؛
محقق برگزيده گروه «بيولوژي و فناوري سلول‌هاي بنيادي» سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان، با ابداع روشي جديد شانس پيوند موفق سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز غيرخودي به بيماران مبتلا به امراض خوني را افزايش داد.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:51
دو جهش ژنی سرطان آدرنال را تحریک می کند
بر اساس مطالعه جدید محققان مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان و دانشگاه سائو پائولو برزیل ، دو جهش ژنتیکی مختلف با همکاری هم در القا سرطان آدرنال نقش دارند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:28
یک راه کاملا جدید برای درمان پیری پوست
مرکزعلوم پوستی Sigmacon در کانادا اعلام کرد که این شرکت توزیع کننده انحصاری Stemulation، یک رده سلولی محافظت کننده پوست، است که از توانایی ترمیمی سلول های بنیادی انسان برای مبارزه با چین و چروک و سایر نشانه های بالا رفتن سن استفاده می کند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:19
چرا تهیه واکسن ایدز بسیار دشوار است
سالهاست که تهیه موفق واکسن HIV هدفی متعالی برای محققان در سراسر جهان بوده است . اما با وجود سال ها تحقیق و میلیون ها دلار سرمایه گذاری، این هدف هنوز محقق نشده است.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:13
تشخيص زودهنگام اوتيسم با كيت ابداعي محققان ايراني
تیمی از پژوهشگران ایرانی و سوئدی توانستند با به کارگیری روشی که در آن پروتئین‌ها و پپتیدهای مشخصی در خون از طریق یک کیت ساده و چند قطره خون آزمودنی آزمایش می‌شود، زیست شناسه‌های قابل اعتمادی برای تشخیص طیف اختلالات اوتیستی بیابند.
چهارشنبه، 31 خرداد 1391 - 07:59
شيوه نوين «مطالعه درون‌تني سلول‌ها» با همكاري استاد ايراني «هاروارد» ابداع شد
استاد ايراني دانشکده پزشکي «هاروارد» با همكاري گروهي از محققان انگليسي، به روشي جديد براي بررسي برهمکنش‌هاي بستر سلولي در تحقيقات زيست‌پزشکي با استفاده از تركيب دو روش مختلف دست يافتند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 12:43
تکنولوژی جدید سلول های بنیادی با استفاده ازپروتئینهای مهندسی شده
شرکت بین المللی سلول های بنیادی ISCO)) اعلام کرد که دانشمندان، فناوری جدیدی را برای تغییر سلولهای بنیادی انسانی با استفاده ازپروتئینهای مهندسی شده، به نام عوامل رونویسی تبدیل کننده یا TTFs ابداع کردند. TTFs برای عبورازسلولهای بنیادی و تبدیل مستقیم آنها به انواع سلول های خاص طراحی شده اند که هم می تواند از نظردرمانی مفید باشد و هم می تواند به عنوان محصولات پژوهشی درآمد زا باشد.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 12:36
بیماران سکته مغزی به درمان با سلول های بنیادی پاسخ مثبت نشان دادند
پزشکان اعلام کردند که اولین مجموعه از بیماران سکته مغزی که درآزمایش درمان با سلول های بنیادی شرکت کرده بودند، نشانه هایی از بهبود را نشان دادند. شش بیماران که سلول های بنیادی انسانی را درمنطقه ای نزدیک به بخش آسیب دیده مغز خود دریافت کرده بودند، شاهد بهبودهایی درضعف اندام ناشی ازسکته مغزی بودند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 10:11
تاثیر شیمی درمانی دربیماران مبتلا به سرطان ریه و سرطان غدد درون ریزعصبی
تحقیقات ارائه شده در انجمن بین المللی مطالعه سرطان ریه (IASLC) مجله Thoracic Oncology ، نشان می دهد که بیماران با تومورغدد درون ریزعصبی سلول بزرگ و یا سرطان ریه سلول کوچک ، که با شیمی درمانی پیش از عمل تحت درمان بودند بقاء بهتری را نسبت به بیمارانی تنها تحت درمان عمل جراحی قرار گرفتند، نشان دادند.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 10:05
سلول های بنیادی در درمان بیماری مغز و اعصاب، فعلاً دارای جایگاه تحقیقاتی است
رییس دومین كنگره 'نوروموسكولار و الكترودیاگنوزیس (مغزو اعصاب )ایران با بیان اینكه سلول های بنیادی افق تازه ای را پیش روی جامعه پزشكی گشوده است، گفت : در زمینه بیماری های عصبی تحقیقاتی در حال انجام است كه در صورت اثبات قطعی نتایج آن می تواند جدیدترین روش درمانی محسوب شود.
یکشنبه، 28 خرداد 1391 - 07:30
صفحه 9 از 27ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه