زهرا رجب خانی

زهرا رجب خانی

 برای جلوگیری از برفک دهان به سلول های ایمنی غیر معمولی نیاز است.
طبق تحقیقات جدید نوعی سلول های ایمنی غیر معمول در زبان وجود دارند که نقش مهمی در جلوگیری ازبیماری برفک دهان به عهده دارند. این یافته ها می تواند توضیحی باشد برای این مساله که چرا افراد مبتلا به HIV یا دیگر بیماری های مربوط به نقص سیستم ایمنی نسبت به عفونت قارچی دهان آسیب پذیرترند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 10:15
کاهش توانایی سلول های بنیادی برای ترمیم ماهیچه با بالارفتن سن
زمانی که ما پیر می شویم سلول های بنیادی بدن ما به تدریج توانایی ترمیم آسیب را از دست می دهند. محققان کانادایی دلیل کاهش ماهیچه های اسکلتی را کشف کرده اند. این یافته ها در Nature Medicine به چاپ رسیده است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 09:00
تقویت سیستم ایمنی با مولکول پیام رسان مصنوعی
سلول های ایمنی خاصی که لنفوسیت های T نامیده می شوند باید فعال شوند تا بدن بتواند در مقابل عفونت ها مصون شود. قبلا تصور می شد که این فرایند تنها در غدد لنفاوی و طحال اتفاق می افتد. به تازگی دانشمندان کشف کرده اند که سلول های T در کبد نیز می توانند از طریق مسیر پیام رسانی مستقیم و سریع تری فعال شوند. این یافته ها می تواند در بهبود فرمولاسیون واکسن ها به کار آیند.
دوشنبه، 17 شهریور 1393 - 09:45
پیشرفت در درمان سرطان سینه triple-negative
تحقیقات محققان امریکایی منجر به پیشرفت هایی در نتایج درمان زنان مبتلا به سرطان سینه triple-negative که نوع تهاجمی این بیماری است و غالبا در زنان جوان دیده می شود، شده است .
یکشنبه، 16 شهریور 1393 - 07:45
استفاده از آنتی بادی های لوپوس در درمان سرطان
محققان امریکایی به دنبال تحقیقات خود روش جدیدی را برای درمان سرطان پیشنهاد کرده اند که شامل بهره برداری از آنتی بادی های لوپوس بر ضد سلول های سرطانی است. دراین مطالعه مشخص شده است سلول های سرطانی که در مکانیسم تعمیر DNA نقص دارند یا به عبارت دیگر در ترمیم آسیب های ژنتیکی خود ناتوانند، در مقابل حمله آنتی بادی های لوپوس آسیب پذیرترند.
پنجشنبه، 13 شهریور 1393 - 08:30
تغییر در یک نوکلئوتید می تواند شروع کننده سندروم X شکننده باشد.
محققان کشف کرده اند چگونه تغییر در یک نوکلئوتید (واحدهای سازنده DNA) می تواند عامل ایجاد سندروم X شکننده باشد. این سندروم شایع ترین ناتوانی ذهنی ارثی است واز میان 230 زن یک نفر و از میان 360 مرد یک نفر مستعد ابتلا به این بیماری محسوب شده و به علت نقص در ژنی به نام fragile X mental retardation 1 یا FMR1 که بر روی کروموزوم X قرار دارد ایجاد می شود.
چهارشنبه، 12 شهریور 1393 - 08:15
مکانیسم تخریب اپیتلیوم روده توسط ویروس HIV
محققان در مورد اولین پاسخ های بدن به عفونت HIV به یافته های جالبی دست یافته اند. آن ها می گویند هنگام عفونت با ویروس HIV سلول هایی به نام Paneth که در روده قرار دارند نقش مهمی ایفا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 11 شهریور 1393 - 09:00
کشف منشا تب
تب پاسخی است به التهاب و با پیام رسانی موادی به نام prostaglandin آغاز می شود. محققان سوئدی توانسته اند دریابند این مواد دقیقا کجا ساخته می شوند . با این کشف زمینه برا ی ساخت داروهای موثر تر فراهم شده است.
شنبه، 08 شهریور 1393 - 09:30
داروهای ضد سرطان به توقف مالاریا کمک می کنند
محققان درحال جستجو برای داروهای جدید ضد مالاریا تعدادی از ترکیبات را شناسایی کرده اند که برخی از آنها آزمایشات کلینیکی مربوط به سرطان را پشت سر می گذارند. این ترکیبات می توانند داروهای تازه ای برای مالاریا باشند.
چهارشنبه، 05 شهریور 1393 - 14:00
یافته های جدید در مورد سرطان کولورکتال
محققان امریکایی نقش جدیدی را برای پروتئینی به نام adenomatous polyposis coli یا APC در سرکوب سرطان کولورکتال کشف کرده اند. این سرطان دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در امریکاست.
ﺳﻪشنبه، 04 شهریور 1393 - 08:00
آنزیمی که می تواند در درمان سرطان مغز مورد هدف قرار داده شود
محققان به تازگی توانسته اند ترکیبی بسازند که سلول ها سرطان مغز را هدف قرار می دهد و مهار کننده ای برای آنزیم neuraminidase است.
دوشنبه، 03 شهریور 1393 - 11:15
ترمیم بافت به کمک نانومولکول های ضد التهابی
محققان توانسته اند از نانومولکول ها در ترمیم بافت سود جسته و واکنش های التهابی نا خواسته را که به هنگام بازسازی بافت ممکن است رخ دهد کاهش دهند.
یکشنبه، 02 شهریور 1393 - 08:00
چگونگی درمان سرطان مغز براساس نتایج آزمایش ژنتیک
محققان امریکایی با کشف مارکرهای ژنتیکی که در نواحی خاصی از ژنوم به نام junk DNA وجود دارند، روش جدیدی را برای تشخیص سرطان مغز یافته اند .
جمعه، 31 مرداد 1393 - 13:00
جهش در ژن TREX1 عامل بیماری لوپوس
محققان از تعیین توالی DNA برای شناسایی ژن معیوبی که مسوول ایجاد لوپوس است، استفاده کرده اند. با این کار برای اولین بار نشان داده شده است که شناسایی علت بیماری فوق درهر فرد با کمک تعیین توالی DNA ، به پزشکان اجازه می دهد درمان ویژه ای را برای هر بیمار انتخاب کنند.
پنجشنبه، 30 مرداد 1393 - 08:30
متیلاسیون DNA در مغز با بیماری آلزایمر رابطه دارد
محققان امریکایی نشان داده اند متیلاسیون DNA در مغز بر روی بیماری آلزایمر تاثیر گذار است. آلزایمر ششمین عامل مرگ و میر در امریکاست و گفته می شود 5.3 میلیون امرکایی به این بیماری دچارند. از میان هر ده فرد بالای 65 سال یک نفر از این بیماری رنج می برد.
چهارشنبه، 29 مرداد 1393 - 08:00
صفحه 6 از 25ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه