زهرا رجب خانی

زهرا رجب خانی

روش های جدید ایمنی درمانی برای تومورهای جامد
گروهی از محققان بین المللی نشان داده اند نوعی آنتی بادی بر ضد پروتئینی به نام EphA3 که در محیط سلول های سرطانی یافت می شود اثرات ضد سرطانی دارد.
ﺳﻪشنبه، 28 مرداد 1393 - 08:30
ابداع روش سریع و ارزان قیمتی برای تولید مولکول های ضد سرطان
محققان انگلیسی روش سریع و ارزانی را برای تولید مولکول های مصنوعی ابداع نموده اند که در مقابل سرطان همانند دفاع طبیعی بدن رفتار می کنند.این مولکول های مصنوعی خواص پپتیدهایی را دارند که در بدن افراد سالم به طور طبیعی تولید شده و با عفونت و سرطان مقابله می کنند. مولکول های مذکور در آزمایشگاه بر روی سلول های سرطان کولون نتایج موفقیت آمیزی در بر داشته اند.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 11:00
جدیدترین یافته ها در مورد سرطان تخمدان
توسط محققان سنگاپوری مارکرهای جدیدی برای تشخیص زود هنگام سرطان تخمدان و انتخاب درمان مناسب برای بیماران مبتلا به دست آمده است. سرطان تخمدان در حال حاضر در مراحل اولیه به سختی تشخیص داده می شود زیرا علایمی که مختص این بیماری باشد وجود ندارد. موفقیت درمان در مراحل پیشرفته سرطان بسیار کم است و منجر به بالابودن نرخ مرگ و میر در مبتلایان به این نوع سرطان می شود.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 10:10
نوعی داروی التهاب روده می تواند خطر لوکمیا را افزایش دهد.
به گفته محققان داروی سرکوب کننده ایمنی به نام thiopurines خطر اختلالات میلوئیدی نظیر myeloid leukemia و سندرم myelodysplastic را که نوعی اختلال نادر در مغز استخوان است تا 7 برابر در بیماران دچار التهاب روده یا IBD افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 10:00
شناسایی جهش های ژنتیکی  جدید درکودکان مبتلا به تومور Wilms
جهش هایی دریک ژن که ژن های دیگر را هنگام روشن و خاموش شدن تنظیم می کند شناسایی شده اند که عامل ایجاد نوعی تومور کلیه به نام Wilms هستند.
یکشنبه، 19 مرداد 1393 - 08:00
بافت های نرم اهداف مطلوب تری برای متاستاز
سلول های سرطانی از تومورها جدا می شوند و به دنبال مکان جدیدی برای ساکن شدن می گردند. برخی از سلول های سرطانی که محققان آن ها را tumor-repopulating cell یا TRC می نامند می توانند باعث گسترش سرطان به سایر اندام ها(metastasis) و یا عود مجدد بیماری پس از درمان شوند. محققان چینی دریافته اند که این نوع سلول ها ممکن است در محیط های سلولی سفت تر به صورت خاموش باشند ولی در فضای نرم تر رشد نمایند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 09:30
کاربرد جدید دارویی قدیمی در درمان سرطان لوزالمعده
محققان انگلیسی کاربرد تازه ای برای یک داروی قدیمی به نام rapamycin یافته اند. این دارو می تواند با تاثیر بر روی نوع خاصی از تومور لوزالمعده علاوه بر تحلیل آن، از گسترش آن به سایر بافت ها نیز جلوگیری نماید.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 12:00
کاهش خطر سرطان کولورکتال با مصرف نوعی نشاسته
محققان استرالیا یی می گویند خوردن نوعی نشاسته موسوم به resistant starch یا نشاسته مقاوم به کاهش خطر سرطان کولورکتال که در اثر مطرف گوشت قرمز ایجاد می شود، کمک می کند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:45
سلول های تومور مغزی در گردش خون یافت می شوند.
دانشمندان آلمانی کشف کرده اند سلول های تومور مغزی در خون بیماران دیده می شوند. این یافته ایده گسترش نیافتن این نوع سرطان را به خارج ازمغز، به چالش کشیده است.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 09:00
محققان به تازگی دلیل شایع بودن تومورهای مغزی درمردان را کشف کرده اند. این تومورها علاوه بر شیوع بیشتر در مردان نسبت به زنان، خطرناک تر نیز هستند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 08:00
مکانیسم ایجاد کننده جهش های خوشه ای در DNA
مطالعات اخیر نشان داده اند که جهش های خوشه ای که در نزدیکی هم اتفاق می افتند درایجاد سرطان نقش دارند. این گروه از جهش های نزدیک به هم، مکررا در نواحی بازآرایی کروموزوم ها روی می دهند. این یافته ها ممکن است روزی منجر به ابداع روش های درمانی جدید برای سرطان شود.
دوشنبه، 13 مرداد 1393 - 11:30
حذف برخی سلول ها موجب جلوگیری از سرطان دهانه رحم می شود
یافته ها ی حاصل از مطاعه جدیدی نشان می دهد با حذف سلول هایی که در دهانه رحم قرار دارند، خطر سرطان دهانه رحم را کاهش می یابد. در این مطالعه سلول هایی موسوم به squamocolumnar junction یا SCJ مورد بررسی قرار گرفته اند .
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 11:30
تغییرات اپی ژنتیکی می توانند باعث سرطان شوند.
تا مدت ها تصور می شد سرطان یک بیماری ژنتیکی است اما در دهه های اخیر دانشمندان به این باور رسیده اند که تغییرات اپی ژنتیکی که توالی DNA را تغییر نمی دهند اما موجب تغییر در نحوه خوانده شدن آن می شوند نیزنقش مهمی در سرطان دارند.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 11:00
مولکولی که مانع درمان سرطان است
طبق نتایج مطالعه ای که به تازگی در Nature به چاپ رسیده است دانشمندان انگلیسی دریافته اند که هدف قرار دادن یک مولکول در رگ های خونی می تواند تاثیر درمان سرطان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 09:00
تاریکی مطلق در شب رازموفیقت درمان سرطان سینه
نتایج مطالعه جدیدی نشان می دهد در معرض نور قرار گرفتن هنگام شب تولید شبانه هورمون ملاتونین را متو قف می کند و سرطا ن سینه را به دارویی به نام tamoxifen که برای درمان این نوع سرطان به کار می برد مقاوم می کند.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 10:00
صفحه 7 از 25ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه