زهرا رجب خانی

زهرا رجب خانی

رابطه پاتولوژیکی بین سرطان و بیماری های خود ایمنی
مطالعه جدیدی که اخیرا در مجله PLOS ONE به چاپ رسیده است نشان می دهد ممکن است بین سرطان و اختلالات خود ایمنی رابطه پاتولوژیکی وجود دارد.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 09:00
شناسایی ژن های مرتبط با سرطان سینه
طی مطالعه جدیدی در مورد زنان شرق آسیا پژوهشگران سه تغییر ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر سرطان سینه را شناسایی کرده اند. نتایج این مطالعه در Nature Genetics به چاپ رسیده است.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 08:30
نقش نواحی غیرکد کننده ژنوم در سرطان کولون
پژوهشگران می گویند موفق به شناسایی نواحی جدیدی از ژنوم انسان شده اند که درپیشرفت سرطان کولون نقش دارند ولی در نواحی کدکننده ژن ها قرار ندارند.
پنجشنبه، 02 مرداد 1393 - 09:15
داروی ضد سرطان، HIV نهفته را فعال می کند
مطالعه پایلوتی که توسط محققان انجام شده نشان می دهد یک داروی ضد سرطان به نام panobinostat می تواند HIV پنهان را فعال کند. محققان دانمارکی دریافته اند romidepsin تکثیر ویروس را در سلول های آلوده به HIV بین 2.1تا 3.9 برابر بیشتر از میزان طبیعی ، افزایش می دهد. بنابراین میزان ویروس قابل اندازه گیری در خون بیماران افزایش می یابد.
پنجشنبه، 02 مرداد 1393 - 07:45
جزئیات تازه ای از تقسیم سلولی
محققان ساختار یکی از مهم ترین و پیچیده ترین پروتئین های موجود در سلول را که درتقسیم سلولی و سرطان نقش دارد تعیین کرده اند. تقسیم سلولی فرایند اساسی در زندگی و نیز پیشرفت سرطان است.
ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 - 12:00
چرا سیستم ایمنی برای کشتن ویروس  HIV ناتوان است
سیستم ایمنی بدن ما شامل سلول هایی به نام CD8+ T cell است که وظیفه حفاظت از ما را در برابر سرطان و ویروس ها به عهده دارند. برخی از این سلول ها به طور ویژه مسوول کشتن سلول های آلوده با ویروس HIV هستند . محققان سوئدی با همکاری محققانی از سایر کشورها برای اولین بار توضیح داده اند چرا این نوع سلول ها در انجام وظیفه خود ناموفقند.
دوشنبه، 30 تیر 1393 - 14:30
 رابطه تاثیر دارو در بیماری آلزایمر با شدت بیماری
یک نوع داروی ضد سرطان که در موش ها برای بیماری آلزایمر نیز موثر بوده وارد مرحله اولیه آزمایشات بالینی شده است. موش های مورد آزمایش از نظر ژنتیکی و پاتولوژی بیشتر از موش های آزمایشگاهی دیگر به بیماران آلزایمری شبیه هستند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:30
آنتی اکسیدانت ها می توانند سرطان را تسریع کنند.
محققان می گویند مکمل های آنتی اکسیدانت نمی توانند پیشرفت سرطان را کند کنند همچمنین آن ها ممکن است بیشتر از این که مفید باشند مضر باشند. گفته های آن ها بر اساس اطلاعات به دست آمده از سیستم موجود در سلول ها است که موجب تعادل طبیعی بین ترکیبات اکسیدکننده و آنتی اکسیدکننده می شود. این ترکیبات در واکنش هایی موسوم به redox یا اکسیداسیون- احیا حضور دارند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 11:00
محققان گزارش کرده اند از ابزار جدید آنالیز مولکولی برای تشخیص ماده ای که می تواند هدف ایمنی درمانی سرطان های سینه در مراحل اولیه باشد، استفاده کرده اند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 10:30
کشف زمان آسیب پذیری سلول های سرطانی متاستاز دهنده
سرطان بازی نیست اما محققان از نظریه game theory برای توضیح اینکه چگونه سلول های سرطانی درون یک تومور برای جمع آوری انرژی با یکدیگر همکاری می کنند استفاده کرده اند.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 11:30
کشف نقش کلسترول در ایجاد سرطان
اثرات مخرب کلسترول بالا به ویژه LDL که کلسترول بد نامیده می شود در بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ازمدت ها پیش شناخته شده است. در مطالعه جدیدی محققان کشف کرده اند چگونه کلسترول یک مسیر پیام رسانی را که با سرطان مرتبط است فعال می کند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 10:30
یافته ها ی جدید در مورد سرطان سینه
سلول های سرطان سینه را می توان از گردش خون جدا کرد. محققان در مطالعه جدیدی این نوع سلول ها را ازبیماران جدا کرده و به تحقیق در مورد آن ها پرداخته اند. برخی از این سلول های کشنده همانند دانه عمل می کنند و باعث ایجاد تومورهای ثانویه می شوند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 09:45
تغییرات اپی ژنتیکی عامل تبدیل سرطانی شدن سلول های سالم معده
محققان با ابداع تکنولوژی جدیدی نشان داده اند چگونه ژن ها در سلول های سالم معده تغییر می یابند و تبدیل به سلول های سرطانی می شوند. این یافته می تواند روش های تشخیص ودرمان سرطان معده را تغییر دهند.
دوشنبه، 23 تیر 1393 - 09:15
 شناسایی مکانیسم  مقاومت به شیمی درمانی در سرطان سینه التهابی
مکانیسمی که باعث می شود سلول ها در سرطان سینه التهابی به شیمی درمانی مقاوم شوند توسط پژوهشگران شناسایی شده است. سرطان سینه التهابی تهاجمی ترین نوع سرطان سینه پیشرفته است و مشخصه اصلی آن پیشرفت سریع ، متاستازو پیش آگهی ضعیف است. این نوع سرطان از نوع triple-negative است و سلول ها فاقد گیرنده های مورد نیاز برای رشد تومور هستند و بنابراین درمان های رایج برای این زیر گروه از سرطان سینه موثر نیستند.
یکشنبه، 22 تیر 1393 - 08:15
ژن های کاذب: بیومارکرهایی برای سرطان
ژن های کاذب که فاقد عملکردند و به نظر می رسد کاربردی ندارند خویشاوندان ژن هایی هستند که توانایی خود را جهت کد کردن پروتئین ها از دست داده اند. آن ها شامل مواد ژنتیکی هستند که برای بقای جاندار ضروری نیستند.
چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 09:30
صفحه 8 از 25ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه