زهرا رجب خانی

زهرا رجب خانی

ممانعت از حرکت سلول ها جهت جلوگیری ازگسترش سرطان
به گفته محققان آگاهی از این که سلول ها چگونه در بدن حرکت می کنند می تواند منجر به ابداع تکنیک هایی جهت توقف گسترش سلول های سرطانی و ایجاد تومورهای ثانویه می شود.
چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 08:45
کشف قطعه مهمی از پازل تومور مغزی
محققان کانادایی عضوی از خانواده پروتئینی به نام SUMO ( (small ubiquitin- like modifier را کشف کرده اند که علت تکثیر کنترل نشده سلول های توموری به ویژه glioblastoma است.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 08:00
آبشار بیوشیمیایی ایجادکننده التهاب مغز استخوان موجب اختلالات خونی شدید می شود
محققان می گویند مانند مهره های بازی دومینو آبشاری از وقایع مولکولی در مغز استخوان ، موجب تولید مقادیر زیادی التهاب می شود که تولید سلول های خونی را مختل کرده و باعث اختلالات کشنده ای نظیر لوکمیا می شود. این کشف می تواند منجر به استراتژی های درمانی جدید برای اختلالات خونی و نیز روشن شدن ارتباط بین التهاب و سرطان شود. این یافته ها در مجله Cell Stem Cell به چاپ رسیده است.
دوشنبه، 16 تیر 1393 - 09:00
توقف داروهای سرکوب کننده ایمنی  درروش جدید پیوند مغز استخوان
محققان امریکایی توانسته اند روشی را ابداع نمایند که به دنبال پیوند سلول های بنیادی خون سازمی توان استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی را در بیماران متوقف کرد.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 08:30
سلول های بنیادی ASC و کاهش عوارض شیمی درمانی
محققان می گویند سلول های بنیادی مشتق شده از چربی که می توانند بافت استخوان را تولید کنند نسبت به اثرات سمی یک داروی شیمی درمانی به نام methotrexate (MTX) مقاومت نشان می دهند. این دارو استخوان را در بیمارانی مانند کودکان دچار acute lymphoblastic leukemia تخریب می کند.
شنبه، 14 تیر 1393 - 07:45
درمان  برخی سرطان های مهاجم  با داروهای ضد التهاب
مطالعه جدیدی نشان می دهد برخی افراد مبتلا به سرطان که تومورهای تهاجمی دارند ممکن است ازگروهی از داروهای ضد التهاب که برای درمان روماتیسم مفصلی به کار می روند، سود ببرند.
ﺳﻪشنبه، 10 تیر 1393 - 08:00
پیش بینی خطر سرطان سینه غیر ارثی به کمک آزمایش خون
به گفته محققان انگلیسی نوعی آزمایش خون می تواند به پیش بینی احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که حامل ژن جهش یافته BRCA1 نیستند،کمک کند.
دوشنبه، 09 تیر 1393 - 08:00
التهاب مزمن پیری را تسریع می کند
محققان می گویند التهاب می تواند عامل مهمی درپیشرفت فرایند پیری باشد. این یافته می تواند به دانشمندان کمک کند راه های جدیدی برای به تاخیر انداختن پیری پیدا کنند.
شنبه، 07 تیر 1393 - 08:15
ویروسی که می تواند سلول های سرطان سینه را بین بردن ببرد
به گفته محققان ویروسی که عامل بیماری شناخته شده ای نیست سلول های نوعی سرطان سینه به نام trie-negative را از بین برده و رشد تومور توسط این سلول ها را متوقف می کند. کشف چگونگی این عمل ممکن است منجر به ابداع روش های درمانی جدید برای سرطان سینه شود.
شنبه، 07 تیر 1393 - 07:45
گزینه درمانی جدید برای اختلالات myeloproliferative
محققان اسپانیایی نشان داده اند با هدف قرار دادن محیطی که سلول های بنیادی خون ساز در آن قرار دارند ،می توان اختلالات myeloproliferative را درمان کرد.
چهارشنبه، 04 تیر 1393 - 10:00
 کشف کلید شناسایی وغنی سازی سلول های بنیادی مزانشیمی
پژوهشگران امریکا یی یک مارکر زیستی را شناسایی کرده اند که محققان را قادر می کند خواص و عمکرد سلول های بنیادی مزانشیمی یا MSC ها را به طور صحیح مشخص کنند.
ﺳﻪشنبه، 03 تیر 1393 - 08:00
لیپید ها به مبارزه با لوکمیا کمک می کند
محققان کشف کرده اند T cell ها از مکانیسم خاصی برای مبارزه با لوکمیا استفاده می کنند. آن ها می توانند لیپیدهای تولید شده توسط سلول های سرطانی را تشخیص دهند و سلول های بیان کننده این نوع لیپیدها را از بین ببرند.
دوشنبه، 02 تیر 1393 - 09:36
موفقیت واکسن جدید سرطان لوزالمعده
محققان دانشگاه Johns Hopkins واکسن جدیدی را طراحی و ساخته اند که باعث رشد ساختارهایی به نام immune cell nodule درون تومورهای لوزامعده می شوند. با این روش سلول های این نوع سرطان نسبت به روش های درمانی که بر اساس سیستم ایمنی عمل می کنند، آسیب پذیر می شوند.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 08:00
کم تحرکی و افزایش خطر بروز برخی سرطان ها
عدم فعالیت فیزیکی با دیابت، چاقی و بیماری های قلبی-عروقی رابطه دارد مطالعه جدیدی نشان داده است نشستن بیش از حد می تواند خطر سرطان های خاصی را نیز افزایش دهد.محققان با مقایسه میزان کم تحرکی در افراد دریافته اند که خطرابتلا به سرطان های کلون، رحم و ریه با افزایش ساعات این عادت، افزایش می یابد.
جمعه، 30 خرداد 1393 - 10:58
داروی لوکمیا تحریک کننده سیستم ایمنی برعلیه سایر سرطان ها
گروهی از داوروهایی که در حال حاضر برای درمان لوکمیا به کار می روند عوارض جانبی نداشته و می توانند پاسخ های سیستم ایمنی را بر علیه انواع متفاوتی از سرطان ها تقویت کنند. این داروها مهارکنندگان p110δ نامیده می شوند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 12:30
صفحه 9 از 25ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه