پونه ترابی

پونه ترابی

 شناسایی ژن های مرتبط در بیماری های کلیوی
عضو هیات علمی گروه نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی با بیان اینکه در مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحقیقات در شاخه های مختلفی صورت می گیرد گفت: یکی از این تحقیقات در زمینه شناخت ژن های مرتبط با بیماری های کلیوی است.
چهارشنبه، 28 خرداد 1393 - 13:11
 لزوم آگاهی پزشکان از فعالیت های پژوهشگاه رویان برای حفظ باروری بیمار
متخصص رادیو تراپی آنکولوژی
متخصص رادیو تراپی آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه رویان برای حفظ باروری گفت: این مرکز باید به پزشکان معرفی شود و پزشکان آگاه شوند تا بیماران مبتلا به سرطان که احتمال ناباروری آن ها وجود دارد را به این مرکز ارجاع دهند و فعالیت های لازم برای حفظ باروری بیمار انجام شود.
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 09:31
آخرین اخبار از پیوند سلول های بنیادی به بیماران کلیوی
رئیس بخش نفرولوژی و بیماری های کلیه بیمارستان شریعتی از آخرین تحقیقات و فعالیت ها در زمینه سلول درمانی بیماران کلیوی در دنیا خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1393 - 12:20
سمپوزیوم روش های حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان قبل از کمو رادیو تراپی امروز، ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ توسط بخش زنان بیمارستان شهدای تجریش و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان شهدای تجریش تهران برگزار شد.
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 14:58
پیوند سلول های بنیادی تنها راه درمان بیماران مبتلا به تالاسمی
فوق تخصص خون و سرطان کودکان:
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه بیماری تالاسمی به غیر از پیوند سلول های بنیادی درمان قطعی دیگری ندارد، گفت: بنابراین فرد مبتلا به تالاسمی ماژور یا باید تا آخر عمر داروهای کاهنده بار آهن استفاده کند یا باید پیوند سلول های بنیادی را انجام دهد.
شنبه، 17 خرداد 1393 - 00:10
شناسایی بیومارکرهایی که به تشخیص زودرس سرطان کمک می کند
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک ایران
عضو هایت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از انجام فعالیتی خبر داد که به تشخیص زودرس سرطان و پیش آگهی از وضعیت بیماران ب قبل از شیمی درمانی کمک می کند.
دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 09:00
شاخه سلول های بنیادی در انستیتو پاستور راه اندازی شد
دانشیار بخش پزشکی مولکولی انستیتو پاستور
دانشیار بخش پزشکی مولکولی انستیتو پاستور با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته در انجمن ژنتیک، شاخه سلول های بنیادی ایجاد شد تا انجمن در این زمینه هم موثر باشد گفت: هدف از این کار مورد توجه قرار گرفتن سلول درمانی در کشور بود.
شنبه، 10 خرداد 1393 - 09:10
اصلاح نقطه ژنی معیوب، تولید سلول های سالم را در پی دارد
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک
عضو انجمن بیوتکنولوژی با بیان اینکه ایران دارای یکی از غنی ترین منابع ژنتیکی جهان است گفت: از آنجائی که پروتئین ها درون بدن ما بر مبنای اطلاعات ژنتیکی تولید می شوند، چنانچه یکی از آن ها تغییر کند یک پروتئین غلط تولید می شود یا تولید پروتئین قطع می شود و این باعث ایجاد اشکال است. اگر این پروتئین در سطح ژنوم شناسایی شود و نقطه ژنی معیوب اصلاح شود سبب خواهد شد سلول نسل بعدی، سلول سالم باشد.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 09:45
موفقیت چشمگیر پیوند سلول های بنیادی در  بیمارستان محک
عضو هیات امناء بیمارستان محک
متخصص بیماریهای کودکان - فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان با بیان اینکه دو سال از آغاز فعالیت بخش پیوند بیمارستان محک می گذرد، گفت : تا کنون در این بخش بیش از 60 پیوند انجام شده است که هیچ کدام عارضه بعد از پیوند نداشته است.
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 09:30
در بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان محک چه می گذرد؟
رئیس بخش پیوند بیمارستان محک مطالبی را از فعالیت های انجام شده در بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان محک، تعداد پیوندهای انجام شده، میزان موفقیت آمیز بودن پیوند ها و... ارائه داد.
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 09:04
اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان، که از تاریخ 25 اردیبهشت ماه آغازه شده و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد، همزمان با اولین سالگرد درگذشت پروفسور پروانه وثوق، توسط بیمارستان محک و با همکاری انجمن خون و سرطان آلمان (GPOH)، در بیمارستان محک برگزار شد.
جمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 17:22
هدف درمانی سرطان ها،  باعث کاهش عوارض درمان می شود
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران با بیان اینکه اصطلاحی به عنوان روش های کم تهاجمی در درمان سرطان وجود افزود: اما روش هایی رایج شده است که عوارض درمان های مختلف سرطان را کاهش می دهد.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 10:53
نگهداری خون بند ناف به نفع جامعه است
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
متخصص نفرولوژی، دیالیز و پیوند کلیه با اشاره به سلول درمانی انواع بیماری ها به کمک سلو لهای بنیادی گفت: هر چه تعداد ذخایر سلول های بنیادی خون بندناف در بانک های ذخیره سازی کشور افرایش یابد، به نفع جامعه پزشکی، مردم و بخش های تحقیقاتی کشور است.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 11:20
سی و هشتمین کنگره جامعه جراحان ایران برگزار شد
سی و هشتمین کنگره جامعه جراحان ایران 20 الی 24 اردیبشهت 1393 در مرکز همایش های رازی با حضور محققان و پزشکان برجسته برگزار شد.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 09:00
ساخت واکسن سالک در چه مرحله ای قرار دارد؟
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد بیماری سالک و مراحل ساخت واکسن آن که در مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است اطلاعاتی را ارائه داد.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1393 - 11:30
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه