پونه ترابی

پونه ترابی

ارائه آخرین دستاوردهای آزمایشگاهی در نمایشگاه خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران
سومین روز از هفتمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی برگزار شد.
شنبه، 30 فروردین 1393 - 09:30
مسائل اخلاقی جنبه های مختلف استفاده از سلول های بنیادی را بدانیم
استاد حقوق عمومی و فلسفه حقوق دانشگاه شهید بهشتی
دکتر محمد راسخ، استاد حقوق عمومی و فلسفه حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست گروه حقوق و اخلاق زیستی پژوهشگاه ابن‌سینا در گفت و گو با خبرنگار "بنیان" به بررسی جنبه های مختلف استفاده از سلول های بنیادی که از منابع مختلف به دست می آیند در شرایط مختلف پرداخت.
چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 08:30
تلاش محققان داخلی برای درمان دیابت به کمک سلول های بنیادی خون بندناف
کارشناس آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشگاه جندی شاپور
صادق صارمی کارشناس ارشد مهندسی ژنتیک از کشور هندوستان و کارشناس ارشد در آزمایشگاه دانشگاه جندی شاپور در گفت و گویی فعالیت های این مرکز در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در درمان انواع بیماری ها را بیان کرد.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 09:00
سلول های بنیادی بافت رحم قابلیت درمانی چشمگیری دارند
مدیر گروه مهندسی بافت دانشکده فناوری های نوین پزشکی
محقق برجسته سلول های بنیادی با اشاره به اینکه سلول های بنیادی آندومتریال سلول های بنیادی جدیدی هستند که از رحم خانم ها گرفته می شوند گفت:این نوع از سلول های بنیادی قابلیت تمایز به تمام انواع سلول های بدن را دارند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 09:00
آخرین روش های  درمان بیماری گوشه
بیماری گوشه ( Gaucher's disease) جزء بیماری‌های ذخیره‌ای لیزوزومال (از دسته لیپیدوز)است.این بیماری با نقص در فعالیت یا کمبود آنزیم بتا - گلوکوسربروزیدا و در نتیجه تجمع گلوکوسربروزید در ماکروفاژهای بافتی که در کبد، طحال و مغز استخوان و گاهی در ریه، کلیه و روده یافت می‌شوند، تشخیص داده می‌شود.
دوشنبه، 11 فروردین 1393 - 09:00
ژن درمانی و سلول درمانی جدیدترین درمان های بیماری پارکینسون
پارکینسون از گروه بیماری های سیستم اکستراپیرامیدال و پیشرونده حرکتی است. هنگامی که یک بخش بسیار کوچک در مغز انسان، به نام “جسم سیاه” دچار اختلال می شود، بیماری نمود پیدا می کند. وظیفه این بخش فرستادن پیام های عصبی از طریق نخاع به عضلات بدن به منظور هماهنگ کردن حرکت آن ها است
یکشنبه، 10 فروردین 1393 - 09:00
 درمان بیماری های مزمن قرنیه با تزریق سرم خون بند ناف
فوق تخصص بیماری های سطح چشم
فوق تخصص بیماری های سطح چشم با تاکید بر اینکه علاوه بر سرم خون بند ناف از سرم خون فرد بیمار هم برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود گفت: موارد کاربرد خون بند ناف علاوه بر موارد ذکر شده شامل دو مورد اصلی زخم های مزمن قرنیه و خشکی چشم نیز هست.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1393 - 10:00
طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران دیستروفی عضلانی آغاز می شود
متخصص مغز و اعصاب
متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات از آغاز طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی خبر داد و افزود: این طرح از اوایل سال 93 و با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد.
یکشنبه، 03 فروردین 1393 - 10:00
ساخت پروتئین های نوترکیب برای بیمارانی که نقص ترشح پروتئین دارند
داروساز فعال در پژوهشگاه رویان اصفهان
یک عضور ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﻠﻮﻟﻰ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﺭﻭﻳﺎﻥ با اشاره به اینکه داروهای نو ترکیب داروهایی هستند که با تکنولوژی DNA نو ترکیب می شوند توضیح داد: باید ساختار ژنتیک DNA را به صورتی تغییر داد که پروتئین مورد نظر را تولید کند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
محققان ایرانی موفق به ساخت غضروف از چربی شکم توسط القاگر الکتریکی شدند
مسئول کارگروه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
استاد گروه تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دستیابی غضروف طبیعی بدن و امیدواری برای پیوند غضروف به دست آمده از سلول های بنیادی بالغ روی زانوی بیماران خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 - 10:00
اگر هدف از شبیه سازی کمک به درمان بیماری های صعب العلاج باشد بلامانع است
متخصص پزشک قانونی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: شبیه سازی از طریق DNA دارای دو بعد مختلف است.بعد اول آن بازتولید انسان و بعد دیگر آن تولید حیوان است.برای مشخص شدن بحث اخلاقی و قانونی شبیه سازی، ابتدا باید هدف شبیه سازی مشخص شود.
دوشنبه، 12 اسفند 1392 - 12:30
تزریق سلول های بنیادیی اهدایی منع قانونی و شرعی ندارد
متخصص پزشک قانونی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه استفاده از سلول های بنیادی و جفت جنین برای جامعه مصلحت دارد گفت:بنابراین در این مسائل که زیر شاخه پیوند اعضا هستند منع قانونی وجود ندارد.
یکشنبه، 11 اسفند 1392 - 09:30
سلول درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی به زودی آغاز می شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مطالعات اولیه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مغز و اعصاب و سکته های مغزی، به صورت همکاری مشترک بین سازمان نظام پزشکی و همکاران بخش نورولوژی پژوهشگاه رویان آغاز شده است.
شنبه، 10 اسفند 1392 - 11:10
برگزاری چهارمین کنگره بین المللی پزشکی قانونی
چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی توسط انجمن علمی پزشکان قانونی با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی، رییس انجمن پزشکان قانونی و جمعی از پزشکان و کارشناسان این حوزه در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
چهارشنبه، 07 اسفند 1392 - 14:54
درمان بیماری سیستمیک اسکلروزیس با بازبرنامه نویسی ژنتیکی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی و دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی با اشاره به اینکه در بعضی از کارهای تحقیقاتی بیماری های روماتیسمی دستکاری ژنتیکی انجام می شود گفت: ما طرح هایی را برای درمان بیماری سیستمیک اسکلروزیس در دست تحقیقات داریم.
ﺳﻪشنبه، 06 اسفند 1392 - 09:30
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه