پونه ترابی

پونه ترابی

مادران مبتلا به لوپوس منعی برای بارداری ندارند
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به طور کلی چیزی که در بیماری های روماتولوژیک مخصوصا بیماری لوپوس و آتریت روماتوئید شایع است تولد نوزاد نارس یعنی با وزن کم و همچنین با سن تولد کم است.
دوشنبه، 05 اسفند 1392 - 09:45
همکاری پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات روماتولوژی در سلول درمانی بیماران روماتیسمی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی
فوق تخصص روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از سلول های بنیادی و پیوند مغز استخوان ، از جنبه تحقیقاتی، به عنوان یکی از روش های درمان جدید بیماران روماتیسمی است.
یکشنبه، 04 اسفند 1392 - 08:30
دکتر پرویز اصفهانی ؛ پیشکسوت عرصه پزشکی
یار دیرین دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان
پیشکسوتان عرصه پزشکی را از یاد نبریم. همان هایی که با کمترین امکانات در شهرستان ها کار خود را آغاز کردند و هم اكنون با تلاش هاي شبانه روزي در گسترش علم پزشكي تلاش مي کنند.
شنبه، 03 اسفند 1392 - 09:00
 بیستمین سمینار سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
بیستمین سمینار سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی با عنوان بیماری های روماتیسمی و حاملگی به همت مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز، اول اسفند در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
پنجشنبه، 01 اسفند 1392 - 13:58
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم جزایر لانگرهانس بیماران دیابتی
رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی
رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی گفت: یکی از چشم اندازهای بسیار امیدوار کننده این است که از سلول های بنیادی برای رفع مشکل افراد دیابتی که دچار تخریب سلول های لانگر هانس شده اند استفاده شود.
چهارشنبه، 30 بهمن 1392 - 12:32
تزریق سلول های بنیادی تنها راه درمان بیماران آنمی آپلاستیک است
یک متخصص هماتولوژی گفت: آنمی آپلاستیک بیماریی است که طی آن مغزاستخوان خون نمی سازد. بنابراین اگر قادر باشیم سلول های بنیادی را به فرد بیمار تزریق کنیم امید بهبودی وجود دارد.
دوشنبه، 28 بهمن 1392 - 09:20
نقش یک ژن خاص در بروز بیماری آرتريت آنكيلوزانت
دانشجوی ارشد ایمونولوژی
دانشجوی ارشد ایمونولوژی گفت: عوامل ژنتیکی در ابتلا به بیماری رماتیسمی آرتريت آنكيلوزانت نقش موثری دارد و یک ژن خاص در بروز این بیماری نقش بیشتری ایفا می کند.
یکشنبه، 27 بهمن 1392 - 08:40
شورای بیماران خاص صدا و سیما 10 بیماری صعب العلاج را تحت پوشش قرار داد
دبیر شورای بیماران خاص صدا و سیما
دبیر شورای بیماران خاص صدا و سیما گفت: برخی از بیماری های صعب العلاج که هزینه و تبعات زیادی برای جامعه دارند مانند بیماری قلبی و عروقی، بیماری سرطان، دیابت، هموفیلی و تالاسمی تحت پوشش شورای بیماران خاص قرار می گیرند.
یکشنبه، 20 بهمن 1392 - 09:00
سلول درمانی تومورها در مرحله تحقیقاتی است
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی
دکتر گودرز مزدائی با تاکید بر اینکه سلول درمانی در درمان بیماری های خونی استفاده می شود افزود:سلول درمانی در درمان تومورهای تو پر هنوز در مرحله پژوهش است.
شنبه، 19 بهمن 1392 - 09:00
خارج کردن بافت چربی باعث کاهش ریسک سرطان می شود
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی گفت: آمار خیلی دقیقی از چاقی نیست، اما حدود 25 تا 30 درصد جمعیت ایران دچار اضافه وزن هستند و حدود یک تا سه درصد جمعیت دچار چاقی مفرط یا چاقی مرضی هستند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 09:00
کروموزوم 13 عامل چاقی است
جراح عمومی ولاپاروسکوپیک
یک جراح عمومی و لاپاروسکوپیک از شناسایی 40 ژن که عامل چاقی هستند خبر داد و افزود: ژنی که بیشتر مسبب چاقی ژن می شود ژن اکروموزوم 13 است. ژن کروموزوم 13 میزان ورودی و خروج مواد غذایی در بدن را اداره کند
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 09:03
احتمال بازبرنامه نویسی ژن ها برای درمان چاقی وجود دارد
بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران:
رئیس انجمن جراحان درون بین ایران و بنیان گذار لاپاروسکوپی در ایران گفت: اعمال متعددی برای لاغری وجود دارد. در حال حاضر اعمال جراحی از طریق اسلیو و اعمال جراحی از طریق بای پس، از حلقه انداختن در اطراف معده رایج تر است.
چهارشنبه، 09 بهمن 1392 - 20:28
متخصص جراحی لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
متخصص جراحی لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:یکی از فاکتورهای مهم توزیع چاقی در جوامع ژنتیک است . ژن چاقی در افراد آسیایی فعال تر و به همین دلیل تعداد افراد چاق در قاره آسیا نسبت به اروپا بیشتر است.
چهارشنبه، 09 بهمن 1392 - 20:12
یازدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی برگزار شد
یازدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی وکنگره بین المللی جراحی چاقی با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی آغاز به کار کرد.
چهارشنبه، 09 بهمن 1392 - 12:08
بحران کمبود کیت تشخیص HLA جان بیماران سرطانی را به مخاطره انداخته است
بیماران سرطانی را دریابیم
فوق تخصص خون و سرطان کودکان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:متاسفانه کیت تشخیص HLA به قدر کافی نداریم که همین امر مشکلات فراوانی را برای پیوند سلول های بنیادی به بیماران سرطانی نیازمند پیوند به وجود آورده است.
ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1392 - 09:00
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه