موسی کهتری

پیوند سلول های بنیادی می تواند راهی برای درمان نابینایی باشد
در سال های اخیر، سلول های بنیادی به ابزاری مهم و امیدوار کننده برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله نابینایی تبدیل شده اند.
یکشنبه، 29 فروردین 1400 - 12:00
 سلول های پیش ساز عروقی القایی برای درمان بیماری های عروقی ایسکمیک
تولید سلول های پیش ساز عروقی القا شده(iVPCs)، به عنوان انقلابی در درمان بیماری های عروقی ایسکمیک معرفی شده اند. این سلول های پیش ساز عروقی القا شده را می توان با استفاده از فاکتورهای رونویسی موسوم به ETS(E-twenty six)، Etv2 و Fli1 تولید کرد.
یکشنبه، 29 فروردین 1400 - 11:00
مهندسی بلوک های مفصلی برای جایگزینی گیجگاهی-آرواره ای
مفصل گیجگاهی-آرواره ای(TMJ) که بخش پشتی آرواره پایین را شکل می دهد و آرواره را به جمجمه متصل می کند از نظر آناتومیک بسیار پیچیده بوده و با توجه به این که بار زیادی را تحمل می کند از استخوان و غضروف تشکیل شده است. تنها در ایالات متحده حدود 10 میلیون نفر دچار مشکلات مفصل گیجگاهی-آرواره ای هستند.
شنبه، 21 فروردین 1400 - 13:00
سلول درمانی با کمک سلول های قلبی مهندسی شده
در سال های اخیر، استفاده از سلول های بنیادی یا سلول های مهندسی شده رویکرد امیدوار کننده برای ترمیم بسیاری از بافت های آسیب دیده نشان داده است.
شنبه، 21 فروردین 1400 - 12:00
نقش ماتریکس طبیعی غضروف در بازسازی این بافت
غضروف مفصلی با داشتن تنها چند میلی متر ضخامت نقش حیاتی را در سیستم عضلانی اسکلتی بازی می کند و مسئول حرکات نرم فرد است. اما مشکلی که وجود دارد این است که در صورت آسیب دیدگی این بخش، بازسازی آن به خوبی صورت نمی گیرد و نیازمند به ایجاد یک درمان موثر برای آن هستیم.
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 10:40
رویکردی موثر برای جداسازی لنفوسیت های T
سلول های T برای حفاظت از بدن در برابر عفونت ها و سرطان حیاتی هستند و در این مطالعه جدید محققین روش جدیدی به نام CLInt-Seq را معرفی کرده اند که تکنیک های موجود برای جمع آوری و توالی یابی ژنتیکی سلول های T را به هم ترکیب می کند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 10:20
استفاده از انرژی حرارتی برای تنظیم سلول ها
الگوی بیان ژن در سلول ها در سازه های بافتی مصنوعی را می توان بوسیله حرارت تنظیم نمود.
دوشنبه، 16 فروردین 1400 - 10:55
استفاده از سلول های بنیادی جفتی برای بهبود اثرات ناشی از حمله قلبی
پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و در این راستا محققین در مونت سینای آمریکا سعی در استفاده از سلول های بنیادی مشتق از جفت برای درمان عوارض ناشی از سکته قلبی داشته اند.
دوشنبه، 16 فروردین 1400 - 10:51
چگونه مغز استخوان بدنبال شیمی درمانی دوباره احیا می شود؟
محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن مکانیسم مولکولی را در سلول های بنیادی مغز استخوان کشف کردند که تولید آن ها را پس از شیمی درمانی بهبود می بخشد.
شنبه، 14 فروردین 1400 - 09:15
تایید ژن درمانی برای آتروفی عضلانی نخاعی در بریتانیا
انستیتوی ملی بهداشت و سلامت انگلستان (NICE) پیش نویسی را جهت تایید ژن درمانی مشکل آتروفی عضلانی نخاعی (SMA) ارائه کرده است. در این میان کنسرسیوم داروهای اسکاتلند نیز استفاده از ژن درمانی (Zolgensma) را که توسط ژن درمانی Novartis ساخته شده است ، تأیید کرده است.
شنبه، 14 فروردین 1400 - 08:50
استفاده از مهندسی ژنتیک برای کاهش روند پیری در سلول ها
پژوهشگران چینی در آکادمی علوم پکن یک غربالگری مبتنی بر CRISPR/Cas9 گسترده را با استفاده از دو نوع سلول پیش ساز مزانشیمی انسانی که پیری تسریع شده را نشان می دهند، انجام دادند.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1400 - 12:10
سلول های iPS ابزاری مناسب برای مدل سازی بیماری ها
به دنبال همکاری مشترک بین یک گروه مستقر در مرکز تحقیقات سرطان آلمان و آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا (هایدلبرگ ، آلمان) مطالعه‌ای طراحی شد که به استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (IPSC)برای شناسایی تغییرات ژنتیکی در بیماری‌ها نادر پرداخته است. نتایج این مطالعه که به تازگی در مجله Nature Genetics منتشر شده است، iPSC ها را به عنوان ابزاری بالقوه برای تجزیه و تحلیل انواع تغییرات ژنتیکی و به دنبال آن عملکرد سلول معرفی می‌کند.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1400 - 12:07
شناسایی مکانیسم پشت پرده تغییرات سلول های گلیالی در بیماری نورون های حرکتی
محققین انستیتو فرانسیس کریک یک عامل شروع کننده تغییرات سلولی کلیدی در اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را شناسایی کرده اند. این یافته می تواند به ایجاد درمان های جدید برای بسیاری از بیماری های عصبی کمک کند.
یکشنبه، 08 فروردین 1400 - 09:37
استفاده از مهندسی بافت برای درمان استئوآرتریت
مفاصل ما تقریبا در همه فعالیت های ما از پیاده روی گرفته تا برداشتن یک فنجان چای در حال فعالیت هستند و برای میلیون ها فردی که به مشکل استئوآرتریت مبتلا هستند، این حرکات ساده بسیار دردناک و مشکل است. این بیماری بیش از 66 میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است و سالانه بودجه بیش از 300 میلیارد دلار هزینه مدیریت این بیماری می شود.
پنجشنبه، 05 فروردین 1400 - 10:34
ژن GLI1 هدفی بالقوه برای درمان بسیاری از سرطان ها
پژوهشگران انستیتو تحقیقات کودکان Stanley Manne دریافته اند که ناحیه ای درون ژن پیشبرنده سرطان GLI1 به طور مستقیم مسئول تنظیم بیان ژن است. این ناحیه می تواند هدفی بالقوه برای مقابله با سرطان باشد.
پنجشنبه، 05 فروردین 1400 - 10:32
صفحه 1 از 582ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه