مصاحبه

اصلاح نقطه ژنی معیوب، تولید سلول های سالم را در پی دارد
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک
عضو انجمن بیوتکنولوژی با بیان اینکه ایران دارای یکی از غنی ترین منابع ژنتیکی جهان است گفت: از آنجائی که پروتئین ها درون بدن ما بر مبنای اطلاعات ژنتیکی تولید می شوند، چنانچه یکی از آن ها تغییر کند یک پروتئین غلط تولید می شود یا تولید پروتئین قطع می شود و این باعث ایجاد اشکال است. اگر این پروتئین در سطح ژنوم شناسایی شود و نقطه ژنی معیوب اصلاح شود سبب خواهد شد سلول نسل بعدی، سلول سالم باشد.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 09:45
موفقیت چشمگیر پیوند سلول های بنیادی در  بیمارستان محک
عضو هیات امناء بیمارستان محک
متخصص بیماریهای کودکان - فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان با بیان اینکه دو سال از آغاز فعالیت بخش پیوند بیمارستان محک می گذرد، گفت : تا کنون در این بخش بیش از 60 پیوند انجام شده است که هیچ کدام عارضه بعد از پیوند نداشته است.
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 09:30
در بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان محک چه می گذرد؟
رئیس بخش پیوند بیمارستان محک مطالبی را از فعالیت های انجام شده در بخش پیوند سلول های بنیادی بیمارستان محک، تعداد پیوندهای انجام شده، میزان موفقیت آمیز بودن پیوند ها و... ارائه داد.
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 09:04
هدف درمانی سرطان ها،  باعث کاهش عوارض درمان می شود
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران با بیان اینکه اصطلاحی به عنوان روش های کم تهاجمی در درمان سرطان وجود افزود: اما روش هایی رایج شده است که عوارض درمان های مختلف سرطان را کاهش می دهد.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 10:53
نگهداری خون بند ناف به نفع جامعه است
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
متخصص نفرولوژی، دیالیز و پیوند کلیه با اشاره به سلول درمانی انواع بیماری ها به کمک سلو لهای بنیادی گفت: هر چه تعداد ذخایر سلول های بنیادی خون بندناف در بانک های ذخیره سازی کشور افرایش یابد، به نفع جامعه پزشکی، مردم و بخش های تحقیقاتی کشور است.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 11:20
ساخت واکسن سالک در چه مرحله ای قرار دارد؟
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد بیماری سالک و مراحل ساخت واکسن آن که در مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است اطلاعاتی را ارائه داد.
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1393 - 11:30
آینده روشن استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های پوستی
قائم مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی:
یک متخصص پوست و مو از آینده روشن سلول درمانی در درمان بیماری های پوستی مانند چین و چروک، لک و پیس و سوختگی و همچنین ترمیم و بازسازی مو توسط سلول های بنیادی خبر داد.
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1393 - 10:04
دندان لق شده کودکان، یکی از منابع سلول های بنیادی است
یک متخصص مواد دندانی
یک متخصص مواد دندانی گفت: دندان لق شده کودکان که همه گمان می کنند باید دور ریخته شود، یکی از منابع در دسترس سلول های بنیادی است.
شنبه، 20 اردیبهشت 1393 - 09:30
سلول درمانی بیماری های شبکیه در فاز حیوانی است
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاون پژوهشی بیمارستان فارابی و مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه سلول درمانی بیماری های قرنیه، یک درمان روتین است گفت: برای سلول درمانی بیماری های قرنیه می توان از منابع مختلف سلول های بنیادی استفاده کرد.
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1393 - 09:30
تازه ترین خبر از درمان بیماری های قرنیه با سلول های بنیادی
کارشناس ارشد بیمارستان فارابی
کارشناس ارشد آزمایشگاه حیوانات بیمارستان فارابی از امکان استفاده سلول های بنیادی که از منابع مختلف به دست می آیند در درمان انواع بیماری های قرنیه خبر داد.
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1393 - 09:29
 استفاده از اکسید آهن، جدیدترین روش مانیتورینگ سلولی
رئیس واحد فراهم آوری سلول های بنیادی بیمارستان فارابی
رئیس واحد فراهم آوری سلول های بنیادی بیمارستان فارابی، با تاکید بر لزوم ردیابی سلول های تزریق شده به بدن گفت: استفاده از اکسید آهن، جدیدترین روش مانیتورینگ سلولی است.
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1393 - 11:50
 شناخت ژن های دخیل در بروز بیماری قوز قرنیه
متخصص ژنتیک
یک متخصص ژنتیک، با تاکید بر اینکه بیماری کراتوکونوس یا قوز قرنیه، یک بیماری ژنتیکی است، از شناسایی برخی ژن های دخیل در بروز این بیماری خبر داد.
شنبه، 13 اردیبهشت 1393 - 09:15
نتایج طرح  درمان بیماران مبتلا به سرطان رکتوم اعلام شد
عضو رادیو تراپی آنکولوژی انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی توضیحاتی در مورد طرحی که در سال های 90 و 91 روی بیماران مبتلا به سرطان رکتوم پیشرفته انجام شده است، بیان کرد.
ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1393 - 10:30
احتمال تاثیر گذاری برخی هورمون ها در ابتلا به سرطان
استادیار بیمارستان امام خمینی
استادیار بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از هورمون ها که به تازگی شناخته شده اند در ابتلا به سرطان تاثیر گذار باشند گفت: برای مثال هورمون آدین پو سایتو کینازها میتوانند بدون توجه به اینکه فرد چاق باشد یا چربی خون داشته باشد در روند ایجاد سرطان تاثیر داشته باشند.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1393 - 09:30
 سرطان کولورکتال در ایران، برخلاف کشورهای دیگر در حال افزایش است
جراح کولورکتال
دانشیار جراحی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه علاوه بر ژنتیک، مسائل اکتسابی هم در ابتلا به سرطان کولورکتال موثر است گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی با تغییر رژیم غذایی میزان ابتلا به این سرطان را کاهش داده اند در صورتی که سرطان کولورکتال در ایران در حال پیشرفت است.
شنبه، 06 اردیبهشت 1393 - 09:00
صفحه 10 از 27ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه