مصاحبه

سلول درمانی طول عمر بیماران کبدی را بیشتر می کند
رئیس مرکز تحقیقات گوارش شهید بهشتی
رئیس مرکز تحقیقات گوارش دانشگاه شهید بهشتی با تاکید به اینکه سلول درمانی هنوز به مرحله ای نرسیده است که بتوان آن را جایگزین پیوند کبد کرد گفت: در صورتی که بتوان از سلول درمانی برای بیماران کبدی استفاده کرد، طول عمر افراد مبتلا به بیماری های کبدی افزایش پیدا می کند.
یکشنبه، 10 آذر 1392 - 08:17
20 درصد جمعیت تهران مبتلا به ریفلاکس معده هستند
یک متخصص گوارش
به گفته یک متخصص گوارش 20 درصد جمعیت تهران مبتلا به ریفلاکس معده هستند که فست فود ها و وجود نیترات در غذا تشدید کننده این بیماری گوارشی است.
شنبه، 09 آذر 1392 - 08:47
 بیماری های پوستی منجر به مشکلات روحی و اجتماعی می شود
دبیر علمی سیزدهمین کنگره سراسری انجمن متخصصین پوست
دکتر کامران بلیغی گفت: بیماری های پوستی و حالت های غیر زیبا در پوست، بیماران را با مشکلات عدیده جسمی،روحی و اجتماعی مواجه می سازد و متخصصین پوست با داشتن دانش به روز و انجام صحیح روش های درمانی نوین چه به صورت درمان های طبی و چه به شکل جراحی، زندگی را بر این بیماران رنج کشیده آسان می سازند.
چهارشنبه، 06 آذر 1392 - 10:51
خونریزی نا متعارف علامت ابتلا به سرطان رحم
فوق تخصص زنان و زایمان
یک فوق تخصص زنان و زایمان گفت:برخی سرطان‌ها مانند سرطان پستان، ممکن است تحت تاثير مسايل ژنتيک قرار بگيرد اما سرطان دهانه رحم به تماس جنسی و وجود ويروس پاپيلومای انسانی وابسته است که عامل اصلی ابتلا به اين بيماری به حساب می آید.
یکشنبه، 03 آذر 1392 - 00:09
هزینه بالای ژن درمانی سرطان های زنان استقبال را کاهش داده است
فوق تخصص سرطان های زنان
یک فوق تخصص سرطان های زنان گفت: شایع ‌ترین سن ابتلا به سرطان تخمدان 40 تا 50 سالگی است و خانم ها باید سالی یک بار تحت معاینه دقیق لگنی ، پاپ ‌اسمیر و در صورت نیاز سونوگرافی قرار بگیرند چون این بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمانش موفقیت آمیز تر خواهد بود.
چهارشنبه، 29 آبان 1392 - 10:00
درمان موفقیت آمیز آرتروز زانو با سلول درمانی
مسئول طرح سلول درمانی آرتروز رویان خبر داد:
مسئول طرح سلول درمانی آرتروز رویان گفت: درمان آرتروز زانو با سلول درمانی تا 60 درصد در بهبود درد و 50 درصد با بهبود عملکرد همراه بوده و میزان پاسخگویی 50 درصد است و بسیاری از بیمارانی که قادر به راه رفتن نبودند حالا می توانند مدت زیادی راه بروند و شاهد تغییرات مثبتی در خود هستند.
یکشنبه، 26 آبان 1392 - 10:32
سابقه فامیلی احتمال ابتلا به سرطان سینه را 5 برابر افزایش می‌دهد
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:
رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرطان پستان در حال حاضر یک بیماری قابل درمان تلقی می شود و بسیاری از بیماران به ویژه آنهایی که در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه می کنند و درمان صحیح برایشان انجام می شود ، به طور کامل بهبود یافته و به زندگی طبیعی باز می گردند.
شنبه، 25 آبان 1392 - 08:12
زخمی کردن بافت سالم قلب برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی
یک متخصص جراحی قلب از دانشگاه بادروتنفلد آلمان:
متخصص جراحی قلب از دانشگاه بادروتنفلد آلمان گفت: در شیوه های جراحی جدید فیبریلاسیون دهلیزی، با کمک انرژی های مختلف مانند سرد کردن ، سوزاندن و داغ کردن بافت معمولی و سلول های سالم از بین می روند و به یکسری بافت زخمی تبدیل می شوند تا مانند یک دیوار، محوطه ای که سر منشا نامنظمی ضربان قلب است ، محاصره شده و به آنها اجازه ترک کردن محل داده نشود.
دوشنبه، 20 آبان 1392 - 08:10
راهکاری جدید برای کاش عوارض پس از پرتو درمانی کشف شد
رییس کانون پزشکان ایرانی مقیم آلمان
رییس کانون پزشکان ایرانی مقیم آلمان گفت: طی تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه بن آلمان ،با دادن سلنیوم به خانم های دچار سرطان سینه و تخمدان که پرتو درمانی شده بودند، مشخص شد این افراد در مقایسه با کسانی که این ماده را دریافت نکرده اند عوارض پس از پرتو درمانی در آنها کاهش یافته و حال عمومی بهتری داشتند.
شنبه، 18 آبان 1392 - 08:00
تشخیص به موقع از اهداف اصلی ششمین کنگره سرطان پستان است
دبیر علمی ششمین کنگره سرطان پستان
دکتر نسرین‌السادات علوی گفت: تشخیص به موقع از اهداف اصلی ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان است و با ارائه تازه‌ترین اطلاعات و دستاوردهای پزشکی در این حوزه به آن پرداخته خواهد شد و امیدواریم پژوهشکده سرطان پستان با بهبود خدمات درمانی و برگزاری کنگره‌های علمی، به افزایش سلامت زنان و جامعه کمک کند.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 12:43
درمان رتینوپاتی دیابتی به کمک سلول های بنیادی امیدوار کننده است
فوق تخصص غدد و متابولیسم
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: هنوز نتايج دقيقی در مورد درمان مبتلایان به رتینوپاتی به وسيله سلول‌های بنيادی در كشور ارائه نشده اما تحقیقاتی را در این زمینه انجام گرفته و نتایج امیدوار کننده ای را به همراه داشته است.
چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 09:15
عدم درمان ویلسون کشنده است
فوق تخصص بيماری های گوارش و كبد
یک فوق تخصص بيماری های گوارش و كبد گفت: ویلسون از جمله بیماری های نادر است و شیوع آن یک نفر در چهل هزار تولد است که در صورت عدم درمان، کشنده خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 14 آبان 1392 - 12:19
نقش موثر سلول در مانی در درمان سوختگی قرنیه
یک فوق تخصص قرنیه از نقش موثر سلول های بنیادی در درمان سوختگی قرنیه چشم خبر داد و گفت:سلول های بنیادی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند می تواند از فرد دیگر یا از خود بیمار گرفته شود.
یکشنبه، 12 آبان 1392 - 12:06
دیابت و تیروئید خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهند
یک متخصص در زمینه غربال گری پوکی استخوان گفت: برخی داروها و بیماری ها مانند دیابت، پر کاری تیروئید و همچنین یائسگی باعث افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شوند.
یکشنبه، 12 آبان 1392 - 08:37
استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های چشم
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام تحقیقات برای درمان بیماری های چشمی به کمک سلول های بنیادی در این دانشگاه خبر داد.
شنبه، 11 آبان 1392 - 08:10
صفحه 15 از 27ابتدا   قبلی   10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه