مصاحبه

اختراع محقق ایرانی سلول درمانی بیماری های مزمن را تسهیل کرد
با همکاری شرکت فناوری بن یاخته های رویان انجام شد؛
مخترع طرح جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون با استفاده از فسفات بافرسالین(PBS) گفت: سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون یکی ازانواع سلول های بنیادی ارزشمند مورد استفاده در سلول درمانی و طب ترمیمی برای درمان بیماری هایی همچون واکنش پیوند علیه میزبان (GvHD)، دیابت، بیماری قلبی و ... است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 10:46
آسم در کودکان در حال افزایش است
در گفت و گو با مشاور معاون بهداشت مطرح شد؛
مشاور معاون بهداشت در خصوص شیوع بیماری آسم گفت: مطالعاتی که در یک دوره ده ساله بر روی بیماری آسم انجام شده بیانگر این موضوع مهم است که این بیماری به ویژه در کودکان 60 درصد شیوعش افزایش یافته است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 09:37
شب ادراری اعتماد به نفس کودک را کاهش می دهد
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
دکتر «محمد حسین ارجمندیان» فوق تخصص جراحی های کودکان معتقد است شب ‌ادراری به ‌معنای ناتوانی كنترل ادرار در طول ساعات شب است که کودکان بیش از 5 سال با آن درگیر هستند. در این باره خبرنگار« بنیان » با وی گفت و گویی انجام داده که در پی می آید.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 09:22
بیست و یکمین همایش انجمن جراحان کودکان ایران برگزار شد
بیست و یکمین همایش سالانه انجمن جراحان کودکان ایران با محوریت نقص تکاملی و بیماری های اکتسابی دستگاه ادراری و تناسلی، در سالن مرکز همایش های رازی برگزار شد.
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1392 - 13:21
اوتیسم و فلج مغزی را اشتباه نگیرید
استادیار پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری:
بیماری فلج مغزی زمانی اتفاق می افتد که اکسیژن برای مدت زمان کوتاهی به مغز نمی رسد و باعث می شود که اتصالات مغز با بقیه بدن قطع و بعد دوباره وصل می شود. این یک بیماری ارثی نیست!
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1392 - 09:15
ژنتیک عامل اصلی سرطان روده است
دکتر محمدرضا زالی:
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از هر سرطان دیگری، ژنتیک عامل اصلی سرطان روده است و زمینه خانوادگی دارد.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1392 - 09:00
فست فودها خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را افزایش می دهد
یک فوق تخصص جراحی عمومی تاکید کرد:
یک فوق تخصص جراحی عمومی با بیان این که سرطان کلورکتال جز سه سرطان شایع جهان است، گفت: نقش تغذیه در ابتلا به این نوع سرطان بسیار پررنگ است . استفاده از فست فودها و روغن های سرخ کردنی که چندین بار مورد استفاده قرار می گیرد ، خطر ابتلا به این نوع سرطان را افزایش می دهد.
دوشنبه، 09 اردیبهشت 1392 - 09:15
تولید اندام انسانی در بدن حیوانات
رئیس پژوهشكده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان‌ خبر داد:
رئیس پژوهشكده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان‌ اصفهان گفت: تولید اندام انسانی در بدن حیوانات اواخر سال گذشته تصویب شد و از ابتدای امسال اقدامات تحقیقاتی و مطالعاتی آن شروع شده است.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1392 - 09:03
کلورکتال 10 درصد مرگ و میرهای سرطانی را به خود اختصاص می دهد
فوق تخصص گوارش، سرطان کولورکتال :
دکتر «مژگان فروتن» فوق تخصص گوارش، سرطان کولورکتال را شایع ترین سرطان دستگاه گوارش دانست که حدود 10 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان را به خود اختصاص می دهد. در این باره خبرنگار بنیان با وی گفت و گویی انجام داده که در ادامه می آید.
شنبه، 07 اردیبهشت 1392 - 08:43
تسهیل خدمات رسانی با راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بندناف البرز
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرزخبر داد:
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز درخصوص راه اندازی دفترنمایندگی بانک خون بندناف رویان در این استان گفت: در استان البرز سالانه 33 هزار زایمان زنده ثبت می شود که خدمات رسانی برای ذخیره سازی خون بندناف نوزادان متولد این استان را در اولویت قرار داده ایم.
چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1392 - 16:20
ژن های معیوب با ازدواج فامیلی فعال می شوند
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
دکتر محمد صبری فوق تخصص قلب کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جلوگیری از ازدواج های فامیلی را راهی برای کاهش بیماری های مادرزادی قلب کودکان می داند و معتقد است با این گونه ازدواج ها ژن های معیوب فعال شده و بیماری های قلبی مادرزادی را ایجاد می کنند. در این باره خبرنگار« بنیان» با وی گفت و گویی انجام داده که در پی می آید.
دوشنبه، 02 اردیبهشت 1392 - 08:23
تشخیص و درمان نوین بیماری های قلبی در ایران روبه افزایش است
در گفت و گو با دکتر آرمن کچاریان مطرح شد؛
یک عضو هيیت علمي و فوق تخصص قلب کودکان و استاد مركز طبی كودكان ، تشخیص و درمان های نوین بیماری های قلبی را در ایران رو به افزایش می داند.
شنبه، 31 فروردین 1392 - 11:25
بزرگترین مشکل کشور فقدان سیستم ثبت سرطان است
پزشک جراح و متخصص زنان -زايمان و نازايي:
پزشک جراح و متخصص زنان -زايمان و نازايي گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 95 درصد موارد سرطان های زنان قابل درمان است و نیازی نیست که کسی را برای درمان به خارج از کشور بفرستیم .
شنبه، 17 فروردین 1392 - 09:23
دسترسی به بانک پوست در ایران وجود ندارد
در گفت و گو با رییس بیمارستان شهید مطهری مطرح شد؛
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری در خصوص آخرین روش های درمان سوختگی گفت: در این نوع درمان باید در زمان کوتاه پس از سوختگی، بافت سوخته شده ، برداشته شود و یک پوشش مناسب که معمولا پوست خود بیمار است ، روی آن قرار گیرد.
پنجشنبه، 24 اسفند 1391 - 10:00
سلول درمانی سوختگی در فاز تحقیقاتی است
مسئول کلینیک پوست رویان خبر داد؛
مسئول کلینیک پوست رویان گفت: تحقیقات برای سلول درمانی سوختگی طی دو کار تحقیقاتی انجام شده است که هر دو مرحله هنوز عمومی نشده و در فاز تحقیقاتی است.
دوشنبه، 21 اسفند 1391 - 11:54
صفحه 20 از 27ابتدا   قبلی   15  16  17  18  19  [20]  21  22  23  24  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه