سلول درمانی

استفاده ازسلول های بنیادی بارگیری به همراه ویروس تب خال برای مبارزه با سرطان مغز
در موفقیتی جدید، محققین دانشگاه هاروارد دریافته اند که سلول های بنیادی که با ویروس تب خال(herpes) بارگیری شوند می توانند برای هدف قرار دادن و کشتن تومورهای مغزی استفاده شوند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 11:45
شناسایی دقیق  سلول های زنده التهابی جهت درمان
به منظور بررسی التهاب، تومورها یا سلول های بنیادی، متخصصین علم پزشکی به آنالیز سلول های زنده نیاز دارند و روش های چشمی غیر تهاجمی مانند اسپکتروسکوپی رامان این امر را میسر می کنند. اینک محققین ورژن صنعتی از این روش را ارائه کرده اند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 12:00
امیدوارکننده بودن تحقیقات سلول های بنیادی بالغ
تیم بزرگی از محققین FDA به مطالعه سلول های بنیادی مزانشیمی بالغ(AMSCs) پرداخته اند. این سلول ها می توانند برای ترمیم، جایگزینی، احیا و یا بازسازی سلولی در بدن و برای برخی از اندام ها مانند استخوان و قلب استفاده شوند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 08:30
افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان مغزی با استفاده از سلول های بنیادی
با توجه به مطالعه ای که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفته است به نظر می رسد که سلول های بنیادی مشتق از پوست خود بیماران بتواند برای درمان شایع ترین و بدخیم ترین شکل از سرطان مغز استفاده شود.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 08:15
تولید سلول های بنیادی هاپلوئید
مطالعه ای در Nature به چاپ رسیده است که نشان می دهد که تیمی از محققین بین المللی برای اولین بار رده هایی از سلول های بنیادی جنینی هاپلوئید انسانی را تولید کرده اند. این سلول ها ابزار جدیدی را برای غربالگری های ژنتیکی کارآمد و تست های دارویی ارائه می دهند و این پتانسیل را دارند که از آن ها برای تولید اسپرم و تخمک در زوج های نابارور استفاده شود.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 12:24
چرا سلول های بنیادی عصبی ممکن است به عفونت زیکا آسیب پذیر باشند؟
تصور می شود که زیکا تمایل فراوانی به سلول های بنیادی عصبی داشته باشد و محققین براین باورند که این امر به دلیل توانایی آن ها در ربودن یک پروتئین در سطح این سلول و استفاده از آن برای وارد کردن عفونت است.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 11:55
نتایجی مثبت از پیوند سلول های بنیادی برای درمان ام اس
اخیرا کمیته تحقیقات آمریکای شمالی روی مولتیپل اسکلروزیس(NARCOMS) نتایج مثبتی را از سلول درمانی بیمارانی ارائه کرده اند که عملکرد عصبی آن ها بعد از پیوند سلول های بنیادی بهبود یافته است و نیاز به استفاده بیشتر از داروهای MS ندارند.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 08:00
هشدار کارشناسان در مورد توریسم سلول های بنیادی
کارشناسان سلول های بنیادی، خطر استفاده از سلول درمانی ها تایید نشده ای که در برخی کشورها صورت می گیرد و تبلیغات کاذبی روی آن ها صورت می گیرد، به بیماران گوشزد کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 10:00
سلول های بنیادی گیاهی به رشد مو کمک می کنند؟
موی بیشتر و جوان تر با استفاده از سلول های بنیادی گیاهی، این مطلبی است که امروزه شدیدا در آگهی های موجود در رسانه های اروپایی و آمریکایی روی آن ها مانور داده می شود، اما آیا این امر واقعیت دارد؟
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:30
آیا سلول درمانی های طراحی شده برای بیماری پارکینسون آماده استفاده در مطالعات بالینی هستند؟
همان طور که سلول درمانی ها به سرعت به سمت استفاده در بالین پیش می رود، درمان بیماری پارکینسون(به عنوان بیماری لاعلاج)، هدفی همیشگی بوده است. مطالعه ای جدید نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی در فاز I/IIa مطالعات به یک بیمار مبتلا به پارکینسون، امیدواری ها را برای درمان این بیماری افزایش داده است ولی قبل از هر چیز باید به چند سوال اساسی در این زمینه پاسخ داده شود.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:30
سلول های بنیادی به درمان شریان های آسیب دیده کمک می کنند
محققین برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی جنینی بابون می توانند برنامه ریزی شده و شریان های شدیدا آسیب دیده را کاملا احیا کنند. نتایج اولیه نشان می دهد که می توان به احیای بافت ها و اندام های آسیب دیده بوسیله سلول درمانی امیدوار بود.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان شوک سپتیک
سپسیس، شرایطی فاجعه بار است که زندگی بسیاری از بیماران را به خطر می اندازد و به دلیل سختی معالجه آن، اغلب به مرگ منتهی می شود. گروهی از محققین کانادایی امیدوارند که با استفاده از نوعی از سلول های بنیادی خاص بتوانند این بیماری را درمان کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 08:30
سلول های بنیادی می توانند آسیب های زانو را ترمیم کنند
ممکن است برخی از افراد قبل از رسیدن به سن پیری، دچار آسیب های زانویی شوند که دست کمی از مشکلات زمان پیری نداشته باشد. در مطالعه ای جدید محققین در مرکز پزشکی دانشگاه Rush روشی خلاقانه را ابداع کرده اند که به افراد جوان تر کمک می کند که چنین آسیب هایی را ترمیم کنند و به نوعی زمان را برای آن ها به عقب بر می گرداند.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 09:45
علت واقعی پیشرو بودن آلمان در زمینه درمان با سلول های بنیادی پیشرو چیست؟
بسیاری از افراد در کشور آمریکا به دنبال پس انداز کردن پول برای رفتن به آلمان و انجام سلول درمانی هستند. سلول درمانی برای بیماری هایی مانند نارسایی قلبی در کشور آلمان بین 40 تا 100 هزار دلار هزینه در پی دارد. اما چرا یک آمریکایی برای بهره مند شدن از چنین درمانی ناچار به سفر به آلمان است؟
شنبه، 21 فروردین 1395 - 10:30
ایجاد مدل کامپیوتری که ریکاوری بعد از پیوند سلول بنیادی را شبیه سازی می کند
محققین دانشگاه ویرجینیا مدل کامپیوتری را طراحی کرده اند که می تواند ریکاوری سیستم ایمنی را در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده را شبیه سازی کند.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 09:46
صفحه 237 از 280ابتدا   قبلی   232  233  234  235  236  [237]  238  239  240  241  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه