طب ترمیمی اخبار بین الملل

بازار جهانی سلول های بنیادی جنینی انسان و افزایش خدمات بانک های سلولی
مطالعه تجاری جدیدی بوسیله Transparency Market Research آنالیز جامعی را در مورد باز سلول های بنیادی جنینی در سراسر دنیا ارائه کرده است.
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 09:00
یافتن محصولی در طبیعت:لوسیون ورنیکس و سلول های بنیادی جفتی
ماده چسبنده سفیدی(ورنیکس) که نوزاد را در زمان تولد پوشانده است برای پوست مفید است. محققین کشف کرده اند که باقی گذاشتن این پنیر سفید(در مقایسه با برداشتن و شستن آن) می تواند پوست سالم تری را برای نوزاد مهیا کند. در واقع آن ها می گویند که نوزاد را بعد از بیرون آمدن از رحم نشویید، نوزاد کثیف نیست.
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 08:30
استفاده از میکروRNAها می تواند منجر به درمان لوکمیا شود
محققین سرطان دانشگاه سین سیناتی مسیر سیگنالینگ ویژه ای را در میکروRNAها(miR-22) شناسایی کرده اند که می تواند درمانی برای لوکمیای میلوئید حاد باشد.
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 08:00
سلول های بنیادی می توانند برای درمان آسیب های نخاعی مفید واقع شوند
محققین ژاپنی توانسته اند برای اولین بار از سلول های بنیادی برای پیش برد بازسازی طناب نخاعی استفاده کنند.
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 00:15
مطالعه ای بالینی که منشا زیر نوع های مختلف گلیوبلاستوما را نشان می دهد
محققین دانشگاه کالیفرنیا نشان داده اند که انواع مختلف گلیوبلاستوما تمایل دارند در مناطق مختلف مغز تکوین یابند. این یافته ها توضیح می دهند که چرا برخی از موتاسیون های مشابه می توانند به انواع مختلف بدخیمی های مغزی منجر شوند.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 12:00
تامین کارنی تین  برای سلول های بنیادی عصبی می تواند با جهش های ژنی مرتبط با خطر اوتیسم مقابله کند
اختلالات طیف اوتیسم حدود یک درصد جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در ایالات متحده به تنهایی، از هر 68 کودک یک نفر به این بیماری مبتلا می شود و آمارها نشان می دهد که سالانه بودجه ای بالغ بر 236 تا 262 میلیارد دلار صرف این بیماری و عوارض ناشی از آن می شود.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 11:00
شناسایی پروتئینی که تولید سلول های چربی را تنظیم می کند
محققین دانشگاه دلاور براین باورند که پروتئینی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی را به سلول های چربی تبدیل می کند. این پروتئین سطح سلولی که endoglin نام دارد تعیین می کند که سلول های بنیادی موجود به چه نوع سلولی تبدیل شوند.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 10:00
مدل سه بعدی که ارتباط بین ریز محیط سلولی و سلول های بنیادی سرطانی را نشان می دهد
به لطف مطالعه ای که بوسیله محققین در A*STAR صورت گرفته است، بزودی موفقیت هایی را در مبارزه با گلیوبلاستومای مغزی شاهد خواهیم بود. این محققین توانسته اند ارتباطی را بین رشد سلول های سرطانی و ریز محیط شان شناسایی کنند.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 09:30
دیدگاه های جدیدی در مورد این که چگونه عروق خونی اندازه شان را افزایش می دهند
مطالعه ای جدید در مدرسه پزشکی هاروارد به یکی از سوالات همیشگی در زمینه زیست شناسی تکوینی و الگوسازی بافتی پاسخ داده است: مکانیسم های پایه کنترل کننده اندازه و شکل سیستم عروقی چیست؟
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 09:15
تولید پوست با فولیکول مو و غدد در آزمایشگاه
در سال های اخیر مهندسی بافت پوست راه درازی را پیموده و به دستاوردهای گاها امیدوارکننده ای نیز رسیده است. اما آن چه در این مهم است این است که رسیدن از صفحات بافتی دو بعدی به پوست سه بعدی پیچیده و دارای عملکرد که ضمائم آن مانند فولیکول مو و غدد و ارتباطات آن با اندام های دیگر نیز ایجاد شود، بسیار مشکل است.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 09:00
سلول های بنیادی مهندسی شده، HIV را در موجودات زنده پیدا کرده و می کشند
تیمی از محققین در دانشگاه UCLA‌نشان داده اند که می توان سلول های بنیادی انسانی را مهندسی ژنتیک کرده و آن ها را به سلول های مبارزه کننده با HIV تبدیل نمود. آن ها نشان داده اند که این سلول ها می توانند به سلول های آلوده شده به HIV در موجودات زنده حمله کنند.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 08:30
سلول های بنیادی می توانند به درمان ناباروری خانم ها کمک کنند
سلول های بنیادی تخمدان خانم هایی که در سن تولید مثل قرار دارند می توانند به سلول هایی تبدیل شوند که مشابه اووسیت های بالغ هستند و این نشان می دهد که خانم ها می توانند تخمک هایی بیش از آن چه که با آن متولد می شوند تولید کنند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 10:00
شبیه سازی اولین گام تکاملی سلول های بنیادی در آزمایشگاه
فاصله موجود بین مطالعات سلول های بنیادی و طب بازساختی هر روز در حال باریک تر شدن است و این امر به لطف تکنیک هایی صورت می گیرد که سلول های بنیادی را به تبدیل شدن به انواع سلول های مختلف تحریک می کنند. با تمام این پیشرفت ها، هیچ مطالعه ای تاکنون نتوانسته است اولین گام تمایزی سلول های بنیادی یعنی تخصصی شدن را در آزمایشگاه نشان دهد.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 09:30
تولید سلول های بنیادی از خون
محققین در کمپانی مدیسون چهارشنبه گذشته اعلام کردند که توانسته اند سلول های بنیادی را از نمونه های خون انسانی معمولی تولید کنند و این امر امیدواری های زیادی را در ایجاد زمینه پزشکی شخصی ایجاد کرده است.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 09:00
سوئیچی برای تبدیل کردن سلول های بنیادی به سلول های عضلانی
در موفقیتی در زمینه مهندسی ژنتیک، محققین سوئیچی را خلق کرده اند که اجازه می دهد موتاسیون ها یا سیگنال های نوری در سلول های بنیادی عضلانی روشن شوند و در نتیجه موجبات مونیتور کردن بازسازی عضلات درون پستانداران زنده را فراهم می کند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 08:45
صفحه 375 از 433ابتدا   قبلی   370  371  372  373  374  [375]  376  377  378  379  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه