طب ترمیمی اخبار بین الملل

آیا فریز و ذوب کردن و انتقال درون سیاهرگی روی پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی اثر می گذارد؟
قبل از این که پتانسیل درمانی استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت انسانی برای درمان بیماری های ایمنی و تحلیل برنده به طور کامل تعیین شود، باید اثرات فریز کردن و ذوب کردن و انتقال درون سیاهرگی روی عملکرد این سلول ها به طور کامل درک شود.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 10:00
شکل تومور ممکن است روی قابلیت متاستازی سلول ها بگذارد
تنها تعداد اندکی از سلول های توموری سرطانی می توانند از تومور جدا شده و به سایر نقاط بدن پراکنده شوند اما حاشیه های تومورها ممکن است نقش مهمی در فعال سازی این سلول های توموری متاستاز کننده ایفا کند.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 09:30
شناسایی آنزیم دخیل در فرایند میلین سازی که می تواند به درک اختلالات عصبی کمک کند
برداشتن آنزیم Dnmt1 طی تمایز سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی در سیستم عصبی مرکزی منجر به تشکیل میلین غیر کافی و مشکلات عصبی مانند عدم کنترل حرکات بدنی می شود. این مطالعه که در مرکز پزشکی مونت سینای صورت گرفته است می تواند درک جدیدی از MS‌و سایر بیماری های مربوط به میلین سازی در دستگاه عصبی ارائه دهد.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 09:00
سلول های بنیادی دندان می توانند درمانی برای بیماران با مشکلات دندانی باشند
از دست دادن دندان بخشی از دوران کودکی است، با این حال از دست دادن دندان مولر یا شکستگی دندان نیازمندی در قالب دندان های مصنوعی یا ایمپلنت ها است. استفاده از سلول های بنیادی دندانی برای رشد دندان جدید و استخوان آرواره می تواند مزیت هایی را برای تکنیک های موجود در مورد جایگزین دندان داشته باشد.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 09:30
چرا برخی سرطان های سینه به درمان مقاوم تر هستند
محققین در مطالعه ای جدید به درمانی هدفمند برای سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) اشاره داشته اند که تهاجمی ترین نوع سرطان سینه محسوب می شود.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:30
مروری بر ارزیابی سلول های بنیادی برای درمان آسیب های نخاعی
با توجه مطالعه ای جدید که در نشریه آکادمی آمریکایی جراحان ارتوپد به چاپ رسیده است، سلول درمانی یک درمان سریعا در حال تکامل و امیدوار کننده برای آسیب های نخاعی است. در این مطالعات از انواع سلول های بنیادی که توانایی های متفاوتی برای کمک به احیای عملکرد نخاع آسیب دیده دارند استفاده می شود.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:15
رشد سلول های تولید کننده انسولین در آزمایشگاه و کنترل قند در موش های دیابتی
یکی از چالش های همیشگی برای سلول درمانی افراد دیابتی، تولید سلول های بتایی از سلول های بنیادی است که از مرحله پیش سازی گذشته باشند و تبدیل به سلول های بالغ تولید کننده انسولین شده باشند.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:00
آنتی بادی درمانی، سلول های بنیادی سرطانی را در مولتیپل میلوما کاهش می دهد
مطالعه ای بوسیله محققین سرطان جان هاپکینز نشان می دهد که استفاده از یک آنتی بادی در آزمایشگاه، منجر به کاهش نیمی از سلول های بنیادی سرطانی شده است که منجر به افزایش رسد تومور در بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما می شوند. مولتیپل میلوما سرطان مربوط به مغز و بافت استخوان است.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 07:30
چگونه سلول های بنیادی عضلانی طرحی از چهره را شکل می دهند
زمانی که در مورد تکوین چهره در مهره داران صحبت می شود، زمان بندی مهم ترین چیز است. در مطالعه ای جدید محققین نقش سیگنال های مولکولی کلیدی را در این زمان بندی شناسایی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 12:00
کشف فرایندی که منجر به متاستاز سرطان پروستات می شود
محققین مرکز سرطان VCU Massey عملکرد جدید را برای ژن PLK1‌ کشف کرده اند که کمک کردن به متاستاز سلول های سرطان پروستات است. این مکانیسم اهداف بالقوه جدیدی را برای درمان سرطان معرفی می کند و اطلاعات قبلی در مورد نقش PLK1 در رشد و پیشرفت سرطان را به چالش می کشد.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 10:00
تحمل سلول های بنیادی بوسیله سیستم ایمنی
بسیاری از ما می دانیم که سلول های بنیادی در تبدیل شدن به سلول های دیگر بسیار منعطف هستند، اما این انعطاف یا پرتوانی با هزینه هایی نیز همراه است.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 10:00
ابزارهای ویرایش ژن برای بهبود کارایی ایمنی درمانی سلول هایT
ابزار ویرایش ژن TALEN می تواند برای غیر فعال سازی سرکوب ایمنی به واسطه PD-1 و تقویت کارایی نوعی ایمنی درمانی به نام انتقال سلول های T‌ سازش یابنده علیه تومورهای جامد استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 09:30
یافتن سوئیچی مخفی برای تولید سلول های پانکراسی دارای عملکرد
محققین انستیتو سالک در تلاش برای ایجاد سلول های جایگزین در افراد دیابتی، موفق شده اند یکی از مشکلات همیشگی در این زمینه را حل کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 09:00
بهببود بیماران مبتلا به ام اس با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان
خود پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان می تواند علایم MS را کاهش دهد و می تواند در برخی موارد موجب پسرفت بیماری شود.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 08:45
دستورالعملی برای ایجاد سلول های تولید کننده تستوسترون
تیمی از محققین در جان هاپکینز راهی را برای حفظ سلول های بنیادی بالغی که برای تبدیل شدن به سلول های تولید کننده انسولین تعیین سرنوشت شده اند، پیدا کرده اند.این یافته به آن ها کمک می کند که سلول های قابل پیوندی را تولید کنند که می توانند تستوسترون تولید کنند و مشکلات مربوط به عدم وجود این هورمون را در برخی از افراد حل کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 08:35
صفحه 376 از 432ابتدا   قبلی   371  372  373  374  375  [376]  377  378  379  380  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه