طب ترمیمی اخبار بین الملل

هشدار کارشناسان در مورد توریسم سلول های بنیادی
کارشناسان سلول های بنیادی، خطر استفاده از سلول درمانی ها تایید نشده ای که در برخی کشورها صورت می گیرد و تبلیغات کاذبی روی آن ها صورت می گیرد، به بیماران گوشزد کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 10:00
آیا سلول درمانی های طراحی شده برای بیماری پارکینسون آماده استفاده در مطالعات بالینی هستند؟
همان طور که سلول درمانی ها به سرعت به سمت استفاده در بالین پیش می رود، درمان بیماری پارکینسون(به عنوان بیماری لاعلاج)، هدفی همیشگی بوده است. مطالعه ای جدید نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی در فاز I/IIa مطالعات به یک بیمار مبتلا به پارکینسون، امیدواری ها را برای درمان این بیماری افزایش داده است ولی قبل از هر چیز باید به چند سوال اساسی در این زمینه پاسخ داده شود.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:30
سلول های بنیادی گیاهی به رشد مو کمک می کنند؟
موی بیشتر و جوان تر با استفاده از سلول های بنیادی گیاهی، این مطلبی است که امروزه شدیدا در آگهی های موجود در رسانه های اروپایی و آمریکایی روی آن ها مانور داده می شود، اما آیا این امر واقعیت دارد؟
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:30
سلول های بنیادی به درمان شریان های آسیب دیده کمک می کنند
محققین برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی جنینی بابون می توانند برنامه ریزی شده و شریان های شدیدا آسیب دیده را کاملا احیا کنند. نتایج اولیه نشان می دهد که می توان به احیای بافت ها و اندام های آسیب دیده بوسیله سلول درمانی امیدوار بود.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:00
آینده ای انقلابی برای لنزهای تماسی
لنزهای تماسی را تصور کنید که می توانند داروها را به طور مستقیم به چشم منتقل کنند، پیشرفت نزدیک بینی را در انسان آهسته کنند و سطح گلوکز را در بیماران دیابتی مونیتور کنند. این ها بخشی از پیشرفت هایی است که در زمینه لنزهای تماسی صورت گرفته است.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 09:00
کاهش فیبروز کلیوی با یک داروی جدید
فیبروز یا اسکار کلیوی که به دنبال یک آسیب اتفاق می افتد، عملکرد کلیه ها را کاهش می دهد و می تواند منجر به شرایط کلیوی بدتر شود.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 08:45
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان شوک سپتیک
سپسیس، شرایطی فاجعه بار است که زندگی بسیاری از بیماران را به خطر می اندازد و به دلیل سختی معالجه آن، اغلب به مرگ منتهی می شود. گروهی از محققین کانادایی امیدوارند که با استفاده از نوعی از سلول های بنیادی خاص بتوانند این بیماری را درمان کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 08:30
روشی برای تولید سلول های بنیادی بالغ برای بیماران مبتلا به بیماری های خطرناک
محققین دانشگاه کوئینزلند برای اولین بار روشی را برای تولید سلول های بنیادی بالغ طراحی کرده اند که اثر قابل توجهی روی بیمارانی دارد که به طیف وسیعی از بیماری های شدید مبتلا هستند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 08:15
تولید مینی شبکیه های سه بعدی از سلول های بنیادی موش و انسان
علم سلول های بنیادی در سال های اخیر آن قدر پیشرفت کرده است که اینک دستورالعمل های جدیدی را برای ایجاد شبکیه های انسانی ارائه دهد. اولین پروتکل ها در این زمینه شامل تولید سلول های شبکیه در ظروف آزمایشگاهی بوده و آخرین دستاوردها در این زمینه به ایجاد بافت های پیچیده مربوط به جام های بینایی بر می گردد.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 08:15
سلول های بنیادی پرتوان القایی چندین نوع لنفوسیت دارای عملکرد را در in vivo ایجاد می کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) پتانسیل تمایز به رده های متعدد لنفوسیت های دارای عملکرد مانند سلول های CD+T، سلول های B و سلول های کشنده ذاتی را دارند.
دوشنبه، 23 فروردین 1395 - 09:20
استفاده از سلول های بنیادی برای بازسازی موفقیت آمیز آسیب قشری نخاعی
محققین مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند که توانسته اند با کمک محققین ژاپنی، با موفقیت از نورون های مشتق از سلول های بنیادی برای بازسازی بافت آسیب دیده مسیرهای قشری نخاعی رت ها استفاده کنند و این امر عملکرد عصبی آن ها را احیا کرد.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 11:00
چگونه سلول های بنیادی سرطانی زمانی که اکسیژن اندکی وجود دارد زنده می مانند
با استفاده از سلول های سرطان سینه در در انسان و موش، محققین در دانشگاه جان هاپکینز می گویند که آزمایشات آن ها نشان می دهد چگونه سلول های بنیادی سرطانی خاص در شرایط کمبود اکسیژن زنده می مانند. تکثیر این سلول ها که دلیل اصلی مقاومت به شیمی درمانی و متاستاز است، مشکل اصلی در درمان سرطان است.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 10:30
سلول های بنیادی می توانند آسیب های زانو را ترمیم کنند
ممکن است برخی از افراد قبل از رسیدن به سن پیری، دچار آسیب های زانویی شوند که دست کمی از مشکلات زمان پیری نداشته باشد. در مطالعه ای جدید محققین در مرکز پزشکی دانشگاه Rush روشی خلاقانه را ابداع کرده اند که به افراد جوان تر کمک می کند که چنین آسیب هایی را ترمیم کنند و به نوعی زمان را برای آن ها به عقب بر می گرداند.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 09:45
کرم های اصلاح شده می توانند به ترمیم زخم های انسانی کمک کنند
در مطالعه ای جدید، محققین دانشگاه NC State نشان داده اند که لاروهای مگس Lucilia sericata که مهندسی ژنتیک شده اند می توانند فاکتور رشد انسانی را تولید و ترشح کنند که به رشد سلول ها و ترمیم زخم کمک می کند.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 09:30
علت واقعی پیشرو بودن آلمان در زمینه درمان با سلول های بنیادی پیشرو چیست؟
بسیاری از افراد در کشور آمریکا به دنبال پس انداز کردن پول برای رفتن به آلمان و انجام سلول درمانی هستند. سلول درمانی برای بیماری هایی مانند نارسایی قلبی در کشور آلمان بین 40 تا 100 هزار دلار هزینه در پی دارد. اما چرا یک آمریکایی برای بهره مند شدن از چنین درمانی ناچار به سفر به آلمان است؟
شنبه، 21 فروردین 1395 - 10:30
صفحه 383 از 431ابتدا   قبلی   378  379  380  381  382  [383]  384  385  386  387  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه