مهندسی بافت

بافت های پرینت شده از سلول های بنیادی سه بعدی، راهی برای درمان بیماری های کلیوی
بافت زیست پرینت شده سه بعدی مشتق از سلول های بنیادی می تواند در آینده ای نزدیک برای درمان بیماری های کلیوی پیشرفته استفاده شود.
شنبه، 01 تیر 1398 - 11:30
یک استراتژی زیست پرینت برای بهبودی سریع و دقیق زخم
محدودیت های ذاتی موجود در استفاده از اتوگرافت و آلوگرافت ضخیم برای درمان زخم های شدید موجب تسریع روند تولید رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های درمی و معادل های پوستی زیستی مهندسی بافت شده است.
شنبه، 01 تیر 1398 - 10:34
تفاوت های مولکولی بزرگ بین سلول های بنیادی رشد یافته روی زیست مواد مختلف
محققین دانشگاه تورنتو نشان داده اند که ژن های لازم برای رشد و بقای سلول های بنیادی بوسیله زیست موادی که روی آن رشد می کنند تحت تاثیر قرار می گیرند.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 - 08:48
القای اتوفاژی در سلول های بنیادی غضروفی برای جلوگیری از تخریب دیسک بین مهره ای
اتوفاژی القا شده در سلول های بنیادی صفحه انتهایی غضروفی ممکن است مانع از تخریب دیسک بین مهره ای شود.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 09:00
ایزوفرم لامینین مختص قلب به تولید پیش سازهای قلبی عروقی برای درمان قلب کمک می کند
محققین انستیتو کارولینسکا پیش از این تولید و ویژگی یابی یک ایزوفرم لامینین غشای پایه که قادر به پیشبرد تمایز سلول های بنیادی در شرایط آزمایشگاهی بود را گزارش کرده اند.
یکشنبه، 26 خرداد 1398 - 08:30
یک سیستم انتقال مبتنی بر ژل برای فاکتورهای مشتق از سلول های بنیادی
در پژوهشی برای یافتن درمانی برای آسیب های کلیوی حاد، محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) رویکردی امیدوار کننده را با استفاده از فاکتورهای درمانی تولید شده بوسیله سلول های بنیادی و از طریق یک روش انتقالی موثر که بازسازی بافتی را بهبود می بخشد، ارائه کرده اند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 08:35
مهندسی بافت: تصویری بزرگ از روده کوچک در حال رشد
کودکانی که به صورت زودرس متولد می شوند اغلب با چالش های پزشکی شدید از جمله بیماری روده یا روده کاملا تکوین نیافته مواجه هستند. در حالی که پیوند روده می تواند برای برخی از بیماران سودمند باشد اما برخی از نوزادان روده های بسیار کوتاهی دارند و در نتیجه نمی توانند از پیوند روده بهره مند شوند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 08:00
یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق
محدودیت هایی که در مورد استفاده از اتوگرافت ها و آلوگرافت ها برای درمان زخم های تمام ضخامت و شدید وجود دارد محققین را به ایجاد رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های پوستی درمی و جایگزین های پوستی مهندسی بافت شده ترغیب کرده است.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 10:30
کشف نوع جدیدی از سلول ها که به دم بچه قورباغه ها برای بازسازی کمک می کنند
محققین دانشگاه کمبریج جمعیت خاصی از سلول های پوست را کشف کرده اند که بازسازی دم قورباغه ها را هماهنگ می سازند. این "سلول های سازمان دهنده بازسازی" به توجیه یکی از بزرگ ترین معماهای طبیعت کمک می کنند و ممکن است سر نخ هایی را ارائه دهند که چگونه می توان توانایی بازسازی را در بافت های پستانداران ایجاد کرد.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 08:30
استخوان هایپر الاستیک پرینت شده سه بعدی برای بازسازی جمجمه
نواقص و آسیب های مربوط به استخوان های جمجمه و چهره چالشی بزرگ برای جراحان پلاستیک و جراحی های بازسازی چهره باشند. یک ماده سنتتیک موسوم به استخوان هایپر الاستیک(hyperelastic bone) می تواند ابزار جدیدی برای استفاده در بازسازی آسیب های جمجمه ای باشد.
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 11:39
یک زخم پوشش(پانسمان) مبتنی بر میدان الکتریکی برای کمک به بهبود عفونت های زخم
محققین دانشگاه ایندیانا با استفاده از الکتریسیته راهی را برای افزایش توان مقابله با عفونت های باکتریایی یافته اند.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 10:00
کمپوزیت نانوفیبر-هیدروژل اجازه بازسازی بافت نرم را می دهند
تیمی از محققین دانشکده پزشکی جان هاپکینز ژلی را تولید کرده اند که زمانی که به جانوران تزریق می شود اجازه رشد بافت نرم جدید و جایگزینی بافت از دست رفته را می دهد.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 08:30
حل یکی از مشکلات موجود بر سر راه تولید شریان های مناسب برای پیوند
بیماری های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا محسوب می شوند و متاسفانه درمان آن ها نیز راحت نیست. از آن جایی که در این بیماری جریان خون بیماران مختل می شود گاهی آن ها نیاز به جراحی بای¬پس پیدا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 - 10:00
دریافت پیوند نای مشتق از سلول های بنیادی بوسیله بیمار
جراحان سوئدی نای سرطانی شده یک مرد اهل مریلند را با یک نای تولید شده در آزمایشگاه و کشت شده با سلول های بنیادی جایگزین کرده اند.
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 13:38
مدل شخصی Eye in a Dish پایه ژنتیکی تخریب ماکولا را نشان می دهد
تخریب ماکولای مرتبط با پیری(AMD) یکی از شایع ترین دلایل نابینایی در افراد بالای 65 سال است. دلیل دقیق این امر مشخص نیست اما این حقیقت که تاریخچه خانوادی AMD خطر ابتلای فرد به این بیماری را افزایش می دهد نشان می دهد که ژنتیک نقش مهمی را در این میان بازی می کند.
شنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 09:00
صفحه 33 از 62ابتدا   قبلی   28  29  30  31  32  [33]  34  35  36  37  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه