سلول های بنیادی خون بندناف

استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان اوتیسم
یک کمپانی خصوصی بند ناف به نام Smart Cells، بیستمین نمونه از سلول های بنیادی جمع آوری شده از خون و بافت بند ناف را برای درمان بیماران مبتلا به اوتیسم مورد استفاه قرار داده است. پیش از این نمونه هایی از خون بند ناف این کمپانی برای سایر اختلالات مورد استفاده قرار گرفته بود اما این اولین نمونه ای است که برای درمان اوتیسم مورد استفاده قرار می گرفت.
شنبه، 01 اردیبهشت 1397 - 09:00
رویکردی جدید که پاسخ های ایمنی به گرافت های عروقی مهندسی بافت شده را کاهش می دهد
با استفاده از تکنولوژی RNA‌مداخله گر(RNAi) برای خاموش کردن کمپلکس محرک ایمنی در سلول های اندوتلیالی(EC)، محققین استفاده از یک منبع فراوان سلول های اندوتلیالی به جای سلول های خود بیمار برای تولید گرافت های عروقی مهندسی بافت شده برای پیوند را مقدور ساخته اند.
ﺳﻪشنبه، 24 بهمن 1396 - 11:30
درمان تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی بوسیله پزشکان هندی
تامیرا دختر بچه هشت ساله هندی است که زمانی هم سن و سالان وی به بازی با عروسک مشغول بودند، وی بدلیل ابتلا به تالاسمی در حال دریافت خون بوده است.
چهارشنبه، 11 بهمن 1396 - 09:50
احتیاط در استفاده از سلول های بنیادی خون ساز مهندسی ژنتیک شده
در مطالعه ای جدید محققین در یو سی دیویس، خواستار یک احتیاط در تلاش برای برای مهندسی ژنتیک سلول های بنیادی خون ساز(HSC) هستند که به منظور القای مقاومت به مرگ سلولی حین پیوند روی آن ها انجام می پذیرد. در حالی که رویکردهای ژن درمانی می توانند به طور دراماتیکی شرایط بیماران را بهبود ببخشند اما باید در مورد خطرات استفاده از آن ها نیز هوشیار بود.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 09:15
اهدای خون بند ناف غنی از سلول های بنیادی می تواند با آگاه کردن والدین افزایش یابد
خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی زندگی بخشی است که می توانند برای درمان سرطان های خونی و سایر بیماری ها استفاده شوند. با این حال، هنوز هم بند ناف بسیاری از نوزادان در زمان تولد به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شود، این در حالی است که نیاز اکید به ذخیره سازی آن است.
دوشنبه، 25 دی 1396 - 08:30
خون بند ناف عملکرد حرکتی افراد مبتلا به فلج مغزی را بهبود می بخشد
تزریق خون بند ناف اتولوگ ارتباطات کامل مغزی و عملکرد حرکتی را کودکان مبتلا به فلج مغزی(CP) بهبود می بخشد.
جمعه، 10 آذر 1396 - 12:00
انتقال آدنوویروس ها با سلول های بنیادی می تواند رشد تومورهای کبدی را مهار کند
محققین چینی در آکادمی علوم پزشکی تیان جین، یک رویکرد جدید ایمنوتراپی را برای مبارزه با تومورهای جامد ارائه کرده اند که نتایج امیدوار کننده ای را در شرایط in vivo نشان داده است.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای مبارزه با لوکمیا
محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که قادر به تمایز به انواع مختلف بافت ها هستند، می توانند درمان جایگزین و موثری برای بیماران لوکمیایی باشند که قادر به داشتن یک اهدا کننده سازگار برای پیوند مغز استخوان نیستند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 08:00
نوتروپنی خون بند ناف یک پیش بینی کننده مستقل برای سپسیس
اهمیت نوتروپنی خون بند ناف به عنوان یک ابزار غربالگری برای تشخیص شروع سپسیس تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته بود. به همین دلیل محققین دانشگاه شربروک کانادا به بررسی نقش این فاکتور در تشخیص سپسیس پرداخته اند.
شنبه، 25 شهریور 1396 - 08:00
سلول های کشنده ذاتی مشتق از خون بند ناف می تواند برای تخریب سلول های B مدیفه شود
سلول های ایمنی توانایی شناسایی و کشتن انواع سلول های غیر طبیعی و آلوده را دارند و می توان آن ها را برای شناسایی سلول های سرطانی مهندسی کرد.
شنبه، 28 مرداد 1396 - 08:00
اینفوگرافی حقایق و اطلاعاتی را در مورد سلول های بنیادی و خون بند ناف ارائه می دهد
بیش از 40000 نفر تاکنون سلول های بنیادی شان را‌ در کمپانی Smart cells با موفقیت ذخیره کرده اند؛ با این حال این صنعت هنوز ناشناخته است و گاها اطلاعات غلطی به افراد در این زمینه داده می شود. در تلاش برای افزایش سطح آگاهی افراد برای جمع آوری سلول های بنیادی، Smart cell یک اینفوگرافی اطلاع رسان را ایجاد کرده است.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 11:00
آهسته کردن پیری مغز بوسیله خون بند ناف
محققین توانسته اند با تزریق یک پروتئین موجود در خون بند ناف، حافظه را به موش های پیر بازگردانند و مشکلات مربوط به یادگیری را در آن ها حل کنند. نتایج قوی بدست آمده از این مطالعه امیدواری به درمان زوال عقل و کاهش حافظه در سنین پیری را افزایش می دهد اما محققین تاکید دارند که مطالعات بیشتر(انسانی) می تواند به کاربردی بودن آن در بالین صحه بگذارد.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 08:00
به دنبال سلول های بنیادی کاملا مطابق با فرد
مطالعات گسترده روی سلول های بنیادی مسیر درمان بیماری های تهدید کننده حیات مانند لوکمیا و کم خونی آلاستیک را با انقلابی مواجه کرده است و در حال حاضر امیدواری بیشتری به درمان این بیماری ها وجود دارد ولی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند.
یکشنبه، 01 مرداد 1396 - 08:00
پروتئینی در خون بند ناف وجود دارد که یادگیری و حافظه مختل شده موش های پیر را احیا می کند
محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داده اند خون بند ناف می تواند یادگیری و حافظه را در موش های پیر احیا کند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 10:30
درختکاری خانوادگی همراه با یک خبر خوب!
در حاشیه مراسم روز درختکاری که در بوستان یاس با مشارکت اعضای بانک سلول های بنیادی خون بندناف رویان برگزار شد، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل این بانک در خصوص تحقیقاتی که برای بیماران فلج معزی در سال 96 انجام خواهد شد خبر داد که مشروح آن را در فیلم زیر مشاهده می کنید.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:02
صفحه 9 از 16ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه