تاریخ انتشار: دوشنبه 30 اسفند 1395
طب سوزنی الکتریکی سلول های بنیادی را برای تسکین درد آزاد می کند و ترمیم بافت را افزایش می دهد

  طب سوزنی الکتریکی سلول های بنیادی را برای تسکین درد آزاد می کند و ترمیم بافت را افزایش می دهد

مطالعه ای بوسیله دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا نشان می دهد که چگونه طب سوزنی الکتریکی مکانیسم عصبی را شروع می کند که می تواند ترمیم بافتی را پیش ببرد و درد ناشی از آسیب را تسکین دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین تصویر جامعی را ارائه داده اند که چگونه طب سوزنی الکتریکی مغز را تحریک می کند تا آزاد سازی سلول های بنیادی را تسهیل کند و دیدگاه های جدیدی را در مورد ویژگی های بهبود بخش سلول های بنیادی ارائه می کند. طب سوزنی الکتریکی شکلی از طب سوزنی است که از یک جریان الکتریکی کوچک برای تقویت طب سوزنی چینی استفاده می کند و سوزن هایی را در نقاطی از پوست فرد وارد می کنند. در این مطالعه بیش از 40 محقق در آمریکا و کره جنوبی از این روش درمانی برای مطالعه روی سلول های بنیادی استفاده کردند. آن ها مجموعه ای از تست های آزمایشگاهی روی انسان، اسب و جوندگان انجام دادند و اثرات طب سوزنی الکتریکی روی مغز بررسی کردند. آن ها مشاهده کردند که این امر منجر به آزادسازی سلول های بنیادی مزانشیمی ترمیم کننده به جریان خون می شود. بسته به نوع گونه، طب سوزنی الکتریکی منجر به فعال شدن هیپوتالاموس ظرف مدت 9 تا 22 دقیقه می شود. سلول های بنیادی ظرف مدت دو ساعت متحرک می شود. تحریک طب سوزنی روی این جانوران منجر به اثر سریعی روی مسیرهای آناتومیکی عصبی می شود که جایگاه تحریک در بازوها را به نورون های پاسخ دهنده در طناب نخاعی و هیپوتالاموس مرتبط می کند. در عوض، هیپوتالاموس سیگنال های موجود را به نیچ سلول های بنیادی هدایت می کند و منجر به آزادسازی آن های می شود.

محققین دریافتند که تیمار با طب سوزنی الکتریکی منجر به آستانه بالاتری برای درد ناشی از آسیب و هم چنین افزایش قابل توجه نوعی کلاژن می شود که ترمیم تاندون و سلول های ضد التهابی را افزایش می دهد. این مطالعه نشان می دهد که این روش می تواند منجر به استراتژی جدیدی برای ترمیم بافت و مدیریت درد ناشی از آسیب ها شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: