تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1392
هزينه تعويض مفصل زانو تا سقف ۵ ميليون تومان پرداخت مي شود
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي :

  هزينه تعويض مفصل زانو تا سقف ۵ ميليون تومان پرداخت مي شود

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: هزينه تعويض مفصل زانو تا سقف ۵ ميليون تومان از سوي سازمان تامين اجتماعي و ديگر سازمان هاي بيمه گر پرداخت مي شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دكتر محمد تقي نوربخش روز دوشنبه در حاشيه برپايي بيست و يكمين كنگره انجمن جراحان ارتوپدي ايران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال هاي گذشته سازمان تامين اجتماعي و سازمان هاي بيمه گر هزينه تعويض مفصل زانو را تا سقف يك تا يك و نيم ميليون تومان پرداخت مي كردند اما اكنون اين ميزان تا سقف ۵ ميليون تومان افزايش يافته است. 
وي اظهارداشت: اين در حالي است كه قيمت جهاني تجهيزات پزشكي به ويژه در بخش ارتوپلاستي و تعويض مفاصل افزايش يافته و در ايران نيز شاهد اين افزايش قيمت بوده ايم. 
نوربخش كه رييس انجمن جراحان ارتوپدي ايران نيز است خاطرنشان كرد : در حال حاضر پروتزهاي موجود وارداتي هستند درحالي كه در كشور پتانسيل توليد پروتز و ابزار ارتوپدي وجود دارد اما كاستي هايي در اين حوزه وجود دارد كه مانع از توليد اين ابزار در داخل مي شود در حالي كه مي توانيم با توليد اين پروتزها قيمتها را كاهش دهيم. 
وي افزود: بر اساس قانون بيمه همگاني در سال ۱۳۷۳ تعويض مفصل در مواردي همچون عفونت مفصل و شكستگي ، اعمال جراحي ارتوپدي اوليه و ساييدگي زانو جزو تعهدات بيمه نبوده اما در سال ۱۳۷۹ اين موارد به تعهدات بيمه افزوده شده است و پرداخت هزينه هاي آن تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد. 
وي بروز تصادفات جاده اي را از مهمترين علل افزايش مرگ و مير در كشور دانست و گفت : سالانه ۲۲ هزار نفر بر اثر تصافات جاده اي جان خود را در كشور از دست مي دهند و از سوي ديگر سه تا چهار برابر اين تعداد هم مجروح مي شوند كه خود بار اقتصادي زيادي را بر جامعه تحميل مي كند. 
به گزارش ایرنا، نوربخش اظهارداشت: بيماري هاي مادرزادي نيز يكي ديگر از مواردي است كه منجر به آسيب هاي مفصلي مي شود كه در اين زمينه عارضه دررفتگي مادرزادي لگن را مي توان نام برد كه برخي از كودكان با اين مشكل به دنيا مي آيند. 
نوربخش در مورد دوران سالمندي گفت: در ايران اميد به زندگي افزايش يافته است و با تدابير بهداشتي و درماني مي توانيم به كاهش بيماري ها اقدام كنيم.سالمندان مي توانند با ورزش روزانه، تغذيه مناسب همراه با املاح و پروتئين و كاهش وزن از افزايش بيماري ها جلوگيري كنند. 
بيست و يكمين كنگره انجمن جراحان ارتوپدي ايران امروز - دوشنبه - در محل مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز شد . 
اين همايش تا ۲۶ مهرماه ادامه دارد. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 07 تیر,1400

علی سماعی

سلام من بازنشسته تامین اجنماعی هستم و بیمه مکمل هم آتیه سازان حافظ هستش میخواستم ببینم برای تعویض مفصل زانوی همسرم چقر بیمه تامین اجتماعی و آتیه سازان بهم بر میگردانند.

شنبه, 30 اردیبهشت,1396

پزشک مشاور

الناز@:
متاسفانه قیمت‌ها برای کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند بسیار بالاست.ولی از قیمت دقیق آن اطلاعی ندارم و میدانم که تاسقف 5 میلیون آنرا بیمه تقبل میکند.

پنجشنبه, 28 اردیبهشت,1396

الناز

باسلام وقتتون بخیر
میخواستم بپرسم هزینه تعویض مفصل آرنج چقدر است و چقدرش را بیمه پرداخت میکنه ؟
ممنون

پنجشنبه, 28 اسفند,1393

درستی

سلام وخسته نباشید <br />میخواستم بپرسم هزینه ی تعوض مفصل زانو بدون تعلق گرفتن کمک هزینه که از طرف تامین اجتماعی میشه چقدر میشه؟ <br />ممنون از سایت خوبتون

شنبه, 06 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

با سلام <br />ذر این زمینه اطلاعی در دست نمی باشد.

جمعه, 05 اردیبهشت,1393

فرزانه

آیا هزینه عمل مفصل زانو به بیمه روستایی هم تعلق میگیرد؟؟؟

جمعه, 23 اسفند,1392

لیلا عرب

همکار عزیز <br />با سلام <br />متاسفانه در زمینه قیمت پروتزها و میزان پرداخت بیمه در این سایت اطلاعی در دست نیست.

پنجشنبه, 22 اسفند,1392

همکار

با سلام و عرض ادب خدمت شما ، پدر بنده 70 سال سن دارد و زانوهایش تمام آرتروز است و شب و روز ناله می کند. با توجه به اینکه ایشان بیمه بازنشستگان نیروهای مسلح و بیمه تکمیلی هم دارد ، به نظر شما هزینه عمل و خرید پروتز برای هر دوزانوی وی چقدر می شود و چقدر از این هزینه را بیمه متقبل می شود؟ در زمینه عمل آب مروارید هم همین سوال را دارم از شما؟ متشکرم ، در ایمیل خود منتظر جواب شما هستم و از همین جا از مسئولین می خواهم که از کسانی که 30 سال از عمر خود را در خدمت کشورشان بودند ، آن هم در شرایط سخت جنگ و سال های بعد از آن ، حمایت کنند ، 30 سال حافظ جان و مال و ناموس این کشور بوده اند ، حال که به کمک نیاز دارند خدارا خوش نمی آید فراموششان کنیم. متشکرم

جمعه, 16 اسفند,1392

لیلا عرب

فاطمه عزیز <br />با سلام <br />لطفا برای مشاوره با دکتر نوربخش به مطب یا بیمارستان مراجعه بفرمایید.ایمیل شما توسط ایشان در این سایت دیده نمی شود.

پنجشنبه, 15 اسفند,1392

فاطمه نقاش

سلام اقای دکتر نوربخش بنده در سال 91 با هزار بدبختی در بیمارستان میلاد نوبت گرفتم که شما ویزیتم کنید و اومدم خدمت شما ولی شما به من گفتین چون 51سالتونه من عملت نمیکنم زانوی چپم کامل تخریب شده شما گفتید برو باهاش مدارا کن 60 سالت که شد بیا اکنون که این ایمیل رو دارم میدم بهتون اشکام سرازیر شده از زانو درد از بس بد راه میرم خجالت میکشم برم بیرون از خونه شما بگویید چه کنم با تشکر از شما خدا نگهدارتون باشه.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: