تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 اسفند 1395
پیوند سلول های بنیادی ممکن است به برخی بیماران مبتلا به MS‌کمک کند

  پیوند سلول های بنیادی ممکن است به برخی بیماران مبتلا به MS‌کمک کند

پیوند سلول های بنیادی ممکن است پیشرفت مولتیپل اسکلروزیس(MS) تهاجمی را در نیمی از کسانی که به این بیماری ناتوان کننده مبتلا هستند، درمان کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماران مبتلا به MS، بویژه بیماران جوانی که که به دلیل ابتلا به این بیماری هنوز به طور کامل ناتوان نشده اند و نتوانسته اند از درمان های دیگر نیز بهره مند شوند، می توانند از مزایای سلول درمانی استفاده کنند. محققین پیوند سلول های بنیادی را یک درمان قطعی برای MS نمی دانند اما براین باورند که این سلول های بنیادی می توانند اساس یک درمان موثر را برای بیمارانی که به MS‌تهاجمی مبتلا هستند و به درمان های تایید شده پاسخ نمی دهند، تشکیل دهند. استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران برای راه اندازی مجدد سیستم می تواند راهی برای متوقف کردن پیشرفت بیماری باشد. اما این درمان به دلیل که سیستم ایمنی بیماران قبل از سلول درمانی، حذف شده است، می تواند خطرناک باشد. در حقیقت، نزدیک به سه درصد بیماران مدت کوتاهی بعد از دریافت پیوند می میرند و مرگ آن ها نیز با پیوند ارتباط مستقیم دارد.

برای مشاهده این که بعد از پیوند سلول های بنیادی برای بیمار چه اتفاقی می افتد محققین 281 بیمار از 13 کشور که بین سال های 1995 تا 2006 مورد سلول درمانی قرار گرفته بودند را مورد مطالعه قرار دادند. محققین دریافتند که 46 درصد بیماران ظرف 5 سال بعد از پیوند، میزان بقایشان بدون این که علایمی از بیماری مشاهده شود، افزایش می یابد.

 با این حال، ظرف 100 روز بعد از پیوند هشت بیمار(نزدیک سه درصد) از بیماران مردند  که مرگ آن ها ناشی از پیوند بود. محققین تصور می کنند که این مرگ ها به احتمال زیاد به دلیل تکنولوژی پیوند که مربوط به قبل از 2006 بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: