تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1395
پیوند نورون های انسانی برای درمان آسیب نخاعی در موش

  پیوند نورون های انسانی برای درمان آسیب نخاعی در موش

دردهای مزمن و عدم کنترل ادرار و مثانه یکی از عواقب آسیب های نخاعی است و بسیاری از بیماران درمان این عوارض را بر درمان فلجی یا بی حسی شان ترجیح می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، تیمی از محققین دانشگاه سان فرانسیسکو نورون های نابالغ انسانی را به موش های دچار آسیب نخاعی پیوند کردند و نشان دادند که این سلول ها به موفقیت با نخاع آسیب دیده موش ارتباط برقرار کرده و عملکرد مثانه را بهبود بخشیده و درد را کاهش دادند. این موفقیت گامی مهم به سمت تکوین سلول درمانی آسیب نخاعی در انسان است.

آن ها سلول های بنیادی جنینی انسان را در آزمایشگاه کشت داده و آن ها را به پیش سازهای نورونی تمایز داند. سپس آن ها این سلول های انسانی نابالغ را دو هفته بعد از آسیب نخاعی سینه ای به موش ها پیوند کردند. شش ماه بعد، سلول هایی که درست در زیر ناحیه کمری ملتهب نخاع تزریق شده بودند(جایی که عملکرد مثانه کنترل می شود) با موفقیت به جایگاه آسیب مهاجرت کردند و به نورون های مهاری بالغ تکوین یافتند و ارتباطات سیناپسی را با مدار نخاعی موضعی برقرار کردند. در حالی که موش دچار آسیب نخاعی و سلول درمانی نشده، حساسیت بیش از حدی را به محرک لمس و درد نشان می دهد، موش هایی که مورد سلول درمانی قرار گرفته بودند با ایجاد نورون های مهاری جدید انسانی، نشانه های کمتری از درد نوروپاتیک را نشان دادند و عملکرد ادراری یا مثانه آن ها نیز بهبود یافت. محققین امیدوارند که بزودی این سلول درمانی را در مورد انسان نیز تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: