تاریخ انتشار: شنبه 06 خرداد 1391
سیستم ایمنی بدن ممکن است از انسان در برابر تغییرات آلزایمر محافظت کند.

  سیستم ایمنی بدن ممکن است از انسان در برابر تغییرات آلزایمر محافظت کند.

مطالعه اخیر بر روی موش نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن در از بین بردن بتا آمیلوئید، ماده اصلی ایجاد کننده آلزایمردر مغز، دخیل است. محققان در حال حاضر برای اولین بار نشان دادند که این مسئله ممکن است در انسان ها نیز صورت گیرد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ محققان در دانشگاه اکستر با همکارای موسسه ملی پیری در ایالات متحده آمریکا و ایتالیا سطوح بیان هزاران ژن را در نمونه های خون حدود 700 نفر مورد غربالگری قرار دادند. شاخص آشکارکننده فعالیت سیستم ایمنی درمقابل بتا آمیلوئید، ژنی به نام CCR2 است که  به عنوان شاخص اصلی مرتبط با حافظه افراد می باشد.
این تیم از یک آزمون معمول بالینی به نام سنجش وضعیت روانی کوتاه مدت برای اندازه گیری حافظه و دیگر کارکردهای شناختی افراد مورد مطالعه استفاده کردند.
کار قبلی در موشها نشان داد که افزایش بخش فعال شده سیستم ایمنی بدن توسط CCR2 در جریان خون منجر به بهبود حافظه و عملکرد درموش های مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر شده است.
پروفسور "دیوید مالزر"، رهبر این مطالعه اظهار کرد: این نتیجه بسیار هیجان انگیز است وممکن است  سیستم ایمنی مرتبط به CCR2، بتواند درانسان نیزبه کاهش سرعت بیماری آلزایمرکمک کند، اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا مطمئن شویم که این روش بی خطر و موثر ست.
دکتر "لورنا هاریس"، نویسنده همکاراین مطالعه گفت: شناسایی یک عنصر کلیدی درارتباط بین عملکرد سیستم ایمنی و توانایی شناختی ممکن است به ما دردرک بهتر بیماری آلزایمر و اختلالات مرتبط به آن کمک کند.
بیماری آلزایمر شایعترین شکل زوال عقل است و حدود 496.000 نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار داده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه