تاریخ انتشار: دوشنبه 08 خرداد 1391
جزئيات مرحله ششم اعطاي پژوهانه به دانشجويان دكتري اعلام شد .

  جزئيات مرحله ششم اعطاي پژوهانه به دانشجويان دكتري اعلام شد .

رييس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح اعطاي پژوهانه مرحله ششم به دانشجويان دكتري، از طريق سامانه مديريت اطلاعات پژوهشي پزشكي كشور و به صورت الكترونيكي اجرا مي‌شود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (اسنا)؛ "مهندس ابوالفضل رضايي"با اعلام اين خبر گفت: در مرحله ششم طرح اعطاي پژوهانه، دانشجويان حائز شرايط باید ورودي نيمه اول 1388 به بعد بوده و طرح تحقيقاتي خود را حداكثر تا بهمن سال 1390 به تصويب رسانده باشند. وي افزود: اطلاعات مربوط به پايان‌نامه‌هاي دانشجويي و فرم‌هاي مربوط به طرح اعطاي پژوهانه مرحله ششم منحصرا از طريق سامانه مديريت اطلاعات پژوهشي پزشكي كشور به نشاني اينترنتي www.research.ac.ir تكميل، تاييد و ارائه خواهد شد و اطلاعات خارج از اين سيستم قابل قبول نیست.

رئيس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: به منظور ارتقاي كيفيت رساله‌هاي دكتري در جهت انطباق با نيازهاي كشور، نهضت توليد علم و يافتن راهكارهاي مناسب جهت حل علمي مشكلات كشور و تقويت و تسهيل حضور و تلاش تمام وقت دانشجويان دكتري در دانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي، طرح اعطاي پژوهانه از نيمه دوم سال 1388 و بر اساس مصوبه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اجرايي شد.وي اضافه كرد: اعطاي پژوهانه رساله به دانشجويان دكترا تاكنون در كشور سابقه نداشته و طبق بررسي‌هاي انجام شده در هيچ يك از كشورهاي خاورميانه و حتي آسيا چنين طرحي يا مشابه اين طرح وجود ندارد و اين طرح از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و از بركات عملكرد دولت نهم و دهم است. "رضايي" گفت: بر اساس اين طرح، دانشجويان دكتري در مدت پيشبرد رساله خود از حمايت مالي بلاعوض به مبلغ 50 ميليون ريال كه در سه نوبت به آنها پرداخت مي‌شود، استفاده خواهند كرد و در اجراي طرح اولويت‌هاي فناوري و نيازهاي پژوهشي كشور در تعيين عناوين رساله‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد.

رئيس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت، با اشاره به وضعيت كلي پژوهانه در پنج مرحله اجرايي آن در وزارت بهداشت گفت: از ابتداي اعطاي طرح پژوهانه تا كنون شش هزار و 902 نفر از دانشجويان دكتري حائز شرايط با مبلغي بالغ بر 34 ميليارد و 510 ميليون ريال از مزاياي اين طرح بهره‌مند شده‌اند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه