تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 خرداد 1391
مسکن های معمولی ممکن است به محافظت دربرابرسرطان پوست کمک کنند.

  مسکن های معمولی ممکن است به محافظت دربرابرسرطان پوست کمک کنند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آسپیرین و سایر مسکن های مشابه ممکن است به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کنند. این یافته ها نشان می دهد که به مزایای استفاده از این داروها ممکن است پیشگیری از سرطان پوست نیزاضافه شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress: مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و یا داروهای ضد درد غیراستروئیدی، که شامل آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن و همچنین انواع دیگری ازداروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی می باشند، می تواند خطر ابتلای فرد به برخی از انواع سرطان ها را کاهش دهند. "Sigrún Alba Jóhannesdóttir " کارشناس بیمارستان دانشگاه Aarhus دردانمارک  و همکارانش تحقیق کردند که آیا  این داروها ممکن است خطر سه نوع اصلی ازسرطان پوست را که شامل کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوم بدخیم است را نیزکاهش دهند؟
پژوهشگران سوابق پزشکی بیماران شمال دانمارک را از سال 1991 تا 2009 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و 1974 موردکارسینوم سلول سنگفرشی، 13316 کارسینوم سلول بازال، و 3242 ملانوم بدخیم را شناسایی کردند. آنها اطلاعات این بیماران را با اطلاعات 178655 فرد بدون سرطان پوست مقایسه کردند.
محققان دریافتند درافرادی که بیش از دو بار داروهای ضد درد غیر استروئیدی را مصرف کرده بودند، 15 درصد خطر ایجاد کارسینوم سلول سنگفرشی و 13٪ خطر ابتلا به ملانوم بدخیم نسبت به کسانی که دو یا کمتر از دو بارازاین داروها استفاده کرده بودند، کاهش یافته است، به خصوص زمانی که این داروها به مدت هفت سال یا بیشتر ویا دردوزبالا استفاده شده بود. افرادی که داروهای ضد درد غیر استروئیدی را دریافت کرده بودند، به نظر نمی رسد که از کاهش خطرایجاد کارسینوم سلول بازال به طور کلی بهره مند شده باشند.با این وجود آنها 15 درصد و 21 درصد کاهش خطر این نوع از سرطان را در محل های کمتر درمعرض دید بدن (مناطق دیگر بدن بجز سر و گردن) در زمانیکه دوز بالای دارو را به مدت طولانی دریافت کرده بودند، نشان دادند.
خانم" Jóhannesdóttir " گفت: ما امیدواریم که اثر حفاظتی ضد سرطان داروهای غیر استروئیدی ،الهام بخش پژوهش های بیشتر درپیشگیری ازسرطان پوست باشد ، همچنین، این اثرات بالقوه محافظتی دربرابر سرطان می بایست در هنگام بحث در مورد مزایا و مضرات استفاده از NSAID در نظر گرفته شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه