تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 مهر 1393
چگونه ایمپلنت های مورد استفاده در جراحی های سینه منجر به لنفومای نادر می شود

  چگونه ایمپلنت های مورد استفاده در جراحی های سینه منجر به لنفومای نادر می شود

به نظر می رسد جراحی های زیبایی سینه با استفاده از ایمپلنت ها منجر به بروز نوعی سرطان خون به نام لنفومای آناپلاستیک سلول بزرگ می شود
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در سال گذشته جراحی های زیبایی سینه،  شایع ترین عمل زیبایی در ایالات متحده بوده است به طوری که بیش از 290000 زن طی این جراحی ها از ایمپلنت های سینه ای سیلیکون یا سالین استفاده کرده اند. اگر چه برای تعداد محدودی از افراد این اتفاق افتاده است اما به نظر می رسد این روش های جراحی منجر به بروز نوعی سرطان خون به نام لنفومای آناپلاستیک سلول  بزرگ می شود. مطالعه اخیر تا حدی علت این امر را روشن ساخته است.

بیماری لنفوم آناپلاستیک سلول  بزرگ بیماری نادری است که در برخی از اندام ها مانند پوست، گره های لنفی، کبد و بافت های نرم اتفاق می افتد. اما در مطالعه اخیر محققین دانشگاه کمبریج نشان داده اند که تقریبا همه موارد لنفومای آناپلاستیک سلول  بزرگ در افرادی اتفاق افتاده است که از جراحی های زیبایی سینه استفاده کرده اند به نحوی که ایجاد تومور معمولا در ناحیه بافت اسکار پیرامون ایمپلنت اتفاق می افتد. این مطالعه نشان می دهد اگرچه بیماری لنفوم آناپلاستیک سلول  بزرگ بیماری نادری است اما وقوع آن در یک ششم زنانی بوده است که متحمل جراحی های زیبایی سینه شده اند.

محققین براین باورند که این ایمپلنت های سینه ای ممکن است منجر به شروع پاسخ ایمنی غیر طبیعی شوند که در نهایت منجر به سرطان می شود. علاوه براین، آن ها دریافته اند که برای بسیاری از این زنان، سرطان را با برداشتن این ایمپلنت ها و بافت اسکار پیرامون آن ها و بدون استفاده از شیمی درمانی یا پرتودرمانی می توان درمان کرد که همان طور که گفته شد این نشان دهنده این است که این ایمپلنت ها می تواند منجر به ایجاد پاسخ ایمنی غیرطبیعی در بدن و در نهایت سرطان شود.

 

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه