تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 خرداد 1391
افزایش خطر زایمان زودرس با مصرف قرص‌هاي ضدافسردگی‌

  افزایش خطر زایمان زودرس با مصرف قرص‌هاي ضدافسردگی‌

نتایج پژوهشی جدید حاکی از آن است که مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری باعث وضع حمل پیش از موعد می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ محققان دانشگاه ییل آمریکا، سه هزار زن بارداری که بیماری افسردگی طی دوران حاملگی برای آن‌ها تشخیص داده شده بود را به منظور تاثیر افسردگی در زایمان زودرس مورد بررسی قرار دادند.پژوهشگران متغیرهاي گوناگوني نظير سابقه سلامتی، سن، مصرف دارو و وضعیت اجتماعی_اقتصادی این گروه از زنان را نیز تحت کنترل قرار دادند تا نتایج قابل اطمینانی به دست بیاورند.طی این بررسي، محققان دریافتند که هیچ رابطه‌ای بین افسردگی و تولد زودرس وجود ندارد.

نتایج چندین تحقیق گذشته نشان داده است که افسردگی به خودی خود باعث تولد زودرس می‌شود، اما طی این تحقیق، پژوهشگران دریافتند زنانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند، در معرض قابل توجهی از وضع حمل زودرس قرار دارند.

محققان بر اساس يافته‌هاي حاصل از اين تحقيق به زنان باردار توصیه می‌کنند که به علت افسردگی، بارداری خود را به خطر نیندازند و در صورت نیاز یا عدم نیاز به استفاده از ضد افسردگی‌ها باید با پزشک خود مشورت کنند و نباید دچار استرس و نگرانی شوند. همچنین باید در نظر داشته باشند که خطر زایمان زودرس تنها یکی از عوامل بسیاری است که باید به آن اهمیت دهند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه