تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مهر 1393
استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعات قلبی در جمعیت های آسیایی

  استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعات قلبی در جمعیت های آسیایی

محققین از سلول های بنیادی برای یاد گرفتن این مطلب استفاده کرده اند که چگونه جهشی معمول در آسیایی ها روی سلامت قلب اثر می گذارد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، بیش از 500 میلیون نفر در سراسر دنیا ناقل جهشی ژنتیکی هستند که پروتئین متابولیکی ALDH2 را غیرفعال می کند. این جهش که بیشتر در مردم آسیای شرقی رخ می دهد می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی و حمله قلبی شود.

اما در این مطالعه محققین دانشگاه استنفورد برای اولین بار دریافته اند که چگونه یک جهش روی سلامت قلب اثر می گذارد. آن ها سلول های عضلانی قلبی ساخته شده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده مشتق از بیماران با این جهش را با افراد فاقد این جهش مقایسه کردند. این مطالعه اولین مطالعه ای است که از سلول های iPS برای مطالعه تفاوت بین جمعیت هایی از یک بیماری خاص استفاده می کند. این مطالعه نشان داد که جهش ALDH2 با کنترل بقای سلولی در زمان های استرس روی سلامت قلب اثر می گذارد. این برای اولین بار است  که نشان داده می شود که ALDH2 در بقای سلولی نقش دارد. به ویژه آن که فعالیت ALDH2 و یا فقدان آن روی مرگ برنامه ریزی شده سلولی در پاسخ به شرایط استرس زا دخالت دارد.

استفاده از سلول های عضلانی قلبی مشتق از iPS ها  در مطالعات آزمایشگاهی می تواند درهای مهمی را به روی محققین باز کند. در حدود 8درصد جمعیت جهان ناقل این جهش در یکی از دو نسخه ژن ALDH2 هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه