تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1393
ساخت مدل های کبدی سه بعدی با استفاده از ابزارهای میکروفلوئیدیک

  ساخت مدل های کبدی سه بعدی با استفاده از ابزارهای میکروفلوئیدیک

با بودجه ای معادل 5.8 میلیون دلار، محققین دانشگاه پیتزبورگ ایجاد سیستم مدلی سه بعدی میکروفلوئیدیک کرده اند که ساختارها و عملکرد کبد را به منظور پیش بینی بهتر فیزیولوژی اندام، ارزیابی سمیت دارویی و ساخت مدل هایی از بیماری های کبدی شبیه سازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه محققین از 11 انستیتو ظرف مدت سه سال با هم همکاری داشته اند تا چیپ های بافتی انسانی سه بعدی را بهبود بخشیده و آن ها را به صورت سیستمی یکپارچه درآورند که می تواند عملکردهای بدن انسان را شبیه سازی کند. این محققین می گویند ما از پتانسیل این سیستم های میکروفیزیولوژی در ایجاد پلت­فرمی قوی برای مطالعه بیماری های انسانی و شناسایی اثر سمیت های مواد بسیار هیجان زده هستیم. تکوین چیپ های بافتی در واقع نمادی از اتحاد بین زیست شناسی و مهندسی است و این پتانسیل را دارد که برای تست های پیش بالینی کاندیداهای درمانی مورد استفاده قرار گیرند و ابزار ارزشمندی را برای مطالعات زیست پزشکی ارائه می دهند.

در این پروژه آن ها با استفاده از سلول های کبدی انسانی و سلول های کبدی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القا شده، مدل هایی را از واحدهای عملکردی کبد را ایجاد کردند. این پلت فرم کبدی شامل ابزارهای میکروفلوئیدیک، سلول های انسانی، مواد ماتریکسی مهندسی شده، بیوسنسورهایی با پایه فلورسنس و اندازه گیری های اسپکترومتری برای تعیین اثرات سمیت حاد و مزمن است. با استفاده از چنین ابزاری محققین قادر خواهند بود که کارایی درمان ها را در شرایطی مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی، سرطان کبد و ... تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه