تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 مهر 1393
تجهیزات دید  سه بعدی، به محققین امکان مشاهده سلول ها با چشمان غیر مسلح را می دهد

  تجهیزات دید سه بعدی، به محققین امکان مشاهده سلول ها با چشمان غیر مسلح را می دهد

چند صد سال است که محققین سلول ها را تنها از طریق لنزهای میکروسکوپی مشاهده می کنند، اما در مطالعه با کمک مهندسین دانشگاه درکسل، محققین بزودی خواهند توانست که با استفاده از عینک های سه بعدی مانند آن چه در سینماهای خانگی استفاده می شود به مشاهده سلول ها در پتری دیش بپردازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دکتر Cohen سرپرست این تیم تحقیقاتی کسی است که توانسته است نرم افزار و سخت افزاری را طراحی کند که زیست شناسان را قادر می سازد که حرکت و تکثیر سلول ها را بهتر ردیابی و مطالعه کنند. هدف آن ها تقویت اطلاعات بصری است که این محققین به دست می آورند و این امر شناسایی تغییرات سلولی را در تمام مدت آسان تر می کند. این اطلاعات برای مطالعه تقسیم غیرطبیعی تکثیر سلولی که منجر به سرطان می شود و هم چنین استفاده از سلول های بنیادی در طب ترمیمی کلیدی می باشد. این نوع تصویربرداری و مشاهده بسیار مهم است زیرا به ما این اجازه را می دهد که ارتباط بین سلول ها و محیط شان را ارزیابی کنیم.

این محققین برنامه ای به نام LIVER را طراحی کرده است که می تواند با استفاده از تصویربرداری های میکروسکوپی متوالی time-lapse سلول ها را شناسایی، تگ و ردیابی کند و الگوهایی از حرکت و تقسیم سلولی ارائه دهد. نرم افزار LIVER به محققین اجازه می دهد که با استفاده از کامپیوتر سلول ها را مشخص کند، به آن ها کد رنگی بدهد و تقسیم دقیق و لحظه ای آن ها را ثبت کند.

از طرف دیگر با استفاده از تقویت این برنامه به صورت سه بعدی، که اطلاعات را از چندین لایه تصویر میکروسکوپی ارائه می دهد، محققین می توانند ارائه سه بعدی از سلول ها داشته باشند و تکثیر و حرکت آن ها را در گذر زمان به نوعی انیمیشن سازی کنند. این تصویربرداری قوی به محققین چشم انداز منحصربفردی از برهمکنش سلول های بنیادی با پیرامون شان می دهد.

نرم افزار LIVER سه بعدی بسیار حیرت آور است و دیدگاه های جدیدی را برای درک نیچ سلول های بنیادی باز می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه