تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 خرداد 1391
كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می كنند رشد نرمالی دارند.

  كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می كنند رشد نرمالی دارند.

رییس انجمن پزشكان كودكان ایران و بنیانگذار طب گوارش اطفال كشور مهم ترین عوامل رشد و تكامل كودك را تغذیه مطلوب دانست و گفت: كودكانی كه از بدو تولد فقط از شیر مادر تغذیه می كنند از رشد نرمالی برخوردارند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا؛ دكتر 'غلامرضا خاتمی' روز چهارشنبه در  همایش 'آلرژی غذایی و تغذیه در كودكان' در دانشگاه علوم پزشكی كردستان در سنندج افزود: تغذیه كمكی كودكان همراه با شیر مادر از شش ماهگی تا دو سالگی امری ضروری است. وی رشد و افزایش وزن كودك را نشانه بارز سلامت كودك عنوان كرد و گفت: توجه به تكامل كودك در این دوره مورد تاكید پزشكان و متخصصان این رشته است.

'دكتر خاتمی' تاكید كرد: نوزادان كم وزن و نوزادان دو قلو باید از مراقبت دقیق و تغذیه صحیح برخوردار باشند. وی با اشاره به نقش عوامل ارثی در عدم تحمل كودكان به برخی غذاها اظهار كرد: كودك در ابتدای زندگی به پروتئین گاو آلرژی غذایی دارد و پس از مصرف شیر گاو، دچار استفراغ، دل درد، اسهال یا یبوست می گردد. وی تغذیه مادر شیرده با لبنیات را یكی دیگر از علل آلرژی و ایجاد استفراغ در كودكان عنوان كرد و گفت: با حذف لبنیات از تغذیه مادر، مشكلات كودك بهبود می یابد و رشد او سیر طبیعی را طی می كند.

همایش سراسری ' آلرژی غذایی و تغذیه در كودكان ' از امروز چهارشنبه به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشكی كردستان در حال برگزاری است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه