تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 آبان 1393
مطالعات حیوانی حاکی از مزایای رژیم غذایی غنی از گردو برای سلامت مغز است

  مطالعات حیوانی حاکی از مزایای رژیم غذایی غنی از گردو برای سلامت مغز است

مطالعه ای جدید نشان می دهد که رژیم های حاوی گردو اثرات بسیار مفیدی در کاهش خطر و به تاخیر انداختن و آهسته کردن پیشرفت بیماری آلزایمر دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه که در آزمایشگاهی در انستیتو نیویورک صورت گرفته است بهبود بسیار مشخصی را در مهارت های یادگیری، حافظه، کاهش نگرانی و تکوین حرکتی موش هایی دارد که با رژیم غنی از گردو تغذیه شده بودند. محققین پیشنهاد می کنند که گردو غنی از آنتی اکسیدان ها است(3.7mmol/ounce) که می تواند یک فاکتور دخیل در حفاظت مغز موش ها در برابر دژنراسیون آلزایمری باشد. استرس اکسیداتیو و التهاب ویژگی های غالب این بیماری هستند که بیش از پنج میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. این یافته ها بسیار امیدوار کننده هستند و می توانند پایه ای برای مطالعات انسانی آینده باشند.

 مطالعات موشی ذکر شده نشان داده است که گردو و مشتقات آن اثری محافظتی علیه آسیب های اکسیداتیو دارند که به وسیله پروتئین آمیلوئید بتا ایجاد می شود. این پروتئین جزء اصلی پلاک های آمیلوئیدی است که در مغز بیماران آلزایمری شکل می گیرند. این مطلب که در هر 67 ثانیه یک نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا می شوند حاکی از این است که یافتن راهکارهایی که بتواند به نحوی این بیماری را مهار، آهسته یا متوقف کند امری ضروری است.

گردو دارای مزیت های غذایی دیگری از جمله دارا بودن ویتامین های متعدد و مواد معدنی نیز هستن و تنها دانه ای است که دارای منبعی غنی از آلفا لینولنیک اسید و اسید چرب امگا-3 است که برای سلامت قلب و مغز مفید است. این محققین براین باورند که آلفا لینولنیک اسید ممکن است نقشی حیاتی در بهبود علایم مشاهده شده در این مطالعه داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه