تاریخ انتشار: یکشنبه 18 آبان 1393
دو ژن که سلول های بنیادی را برای مبارزه با عفونت ترغیب می کنند

  دو ژن که سلول های بنیادی را برای مبارزه با عفونت ترغیب می کنند

مطالعه ای به وسیله دانشمندان دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا نشان داده است که دو ژن که پیش از این ارتباط شان با سیستم ایمنی مشخص نشده بود نقش مهمی در هدایت سلول های بنیادی برای مبارزه با عفونت دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سلول های پیش ساز حد واسط بین سلول های بنیادی و سلول های کاملا تمایزیافته در بافت ها و اندام ها هستند. سلول های پیش ساز معمولا در یک حالت standby قرار دارند که در پاسخ به استرس، عفونت و یا بیماری تمایز می یابند. در این مطالعه جدید، محققین به بررسی دو ژن Yorkie و Scalloped پرداخته اند که پیش از این در سلول های بنیادی شناسایی شده اند اما در سیستم خونی خیر.

این تیم تحقیقاتی کشف کرده اند که ژن هایی وجود دارند که برای سلول های تخصصی کننده رده ای ضروری هستند.

در مطالعات صورت گرفته روی مگس سرکه، محققین دریافته اند که اگر سلول های پیش ساز سیگنال را از سلول های تخصصی کننده رده ای دریافت نکنند، مگس ها قادر به ساختن سلول های تمایز یافته برای مبارزه با عفونت نیستند. محققین می گویند که این بدین معنی است که توانایی مگس های سرکه برای مبارزه با عفونت و پاتوژن در سیستم خونی مستقیما با نوعی از سلول های تخصصی کننده رده ای که ژن های Yorkie و Scalloped بیان می کنند مرتبط است. زیبایی این مطالعه این است که ما اینک سیستمی داریم که می توانیم به کمک آن بررسی کنیم که چگونه یک سلول سیگنال دهنده از دو ژن Yorkie و Scallope که پیش از این در خون مشاهده نشده بود، سلول های خاصی را برای ساخته شدن هدایت می کنند. این می تواند به ما برای پاسخ به این سوال کمک کند که چگونه بدن ما می داند که چگونه سلول های خاصی را بسازد و بتواند با مبارزه عفونت کند. ملاحظه عملکرد این ژن ها و اثرات آن ها روی پاسخ ایمنی پتانسیل بزرگی برای تسریع تکوین درمان های هدفمند جدید دارد.

تیم UCLA براین باورند که نتایج این مطالعه می تواند درک ما را از نقش سلول های پیش ساز افزایش دهد. هم چنین می تواند نشان دهد که چگونه  ریز محیط می تواند تمایز و سرنوشت سلول های بنیادی و پیش ساز را تنظیم کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه