تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 آبان 1393
شناسایی ساعت بیولوژیکی که باروری زنان را کنترل می کند

  شناسایی ساعت بیولوژیکی که باروری زنان را کنترل می کند

محققین دانشگاه گوتنبرگ ساعت بیولوژیکی را شناسایی کرده اند که باروری زنان را کنترل می کند. این کشف به مطالعاتی که قصد دارند که روش های پزشکی را برای درمان ناباروری زنان ابداع کنند کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  برخی از زنان می توانند در سن 50 سالگی نیز بارداری های موفقیت آمیز داشته باشند این درحالی است که برخی از آن ها حتی قادر نیستند در سن 30 سالگی این امر را تجربه کنند. محققین تاکنون نتوانسته اند علت این تفاوت را توضیح دهند. یکی از فاکتور ها می تواند این باشد که شروع یائسگی می تواند تحت تاثیر زمانی قرار گیرد که تخمدان شروع به آزاد کردن تخمک می کنند. مطالعه اخیر در دانشگاه گوتنبرگ توانسته است تا حدی رموز این ساعت بیولوژیک تاثیرگذار روی باروری را کشف کند. شبیه نوزادی که برای بقا نیاز به تغذیه دارد، تخمک ها درون رحم احتیاج به تغذیه و پشتیبانی به وسیله سلول های گرانولوزای فولیکول اولیه دارند. طبق یافته های این مطالعه، یک مسیر سیگنالینگ در این سلول ها نقش کلیدی در بقای این تخمک های نابالغ دارد.

این مطالعه نشان می دهد که سیگنالینگ mTOR در سلول های گرانولوزا برای فعال سازی فاکتور رشد لیگاند kit ضروری است که به گیرنده های c-kit تخمک ها متصل می شود و سرنوشت آن ها را تعیین می کند. این مکانیسم به سلول های گرانولوزا اجازه می دهد که تصمیم بگیرند که چه زمانی شروع به رشد کنند و چه زمانی خواهند مرد. از این جهت به نظر می رسد که آن ها به عنوان نوعی ساعت بیولوژیک عمل می کنند که شروع یائسگی را مونیتور می کند. این یافته ها می تواند برای درمان ناباروری خانم ها در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه