تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1391
ارتباط مصرف انسولین داخل بینی  با کاهش مصرف غذا

  ارتباط مصرف انسولین داخل بینی با کاهش مصرف غذا

با توجه به مطالعه ای که در مجله دیابت منتشر شده است ، تجویز انسولین از طریق داخل بینی با سطح انرژی بالاتر مغزی و کاهش کالری دریافتی مرتبط است
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay؛ با توجه به مطالعه ای که در مجله دیابت منتشر شده است ، تجویز انسولین از طریق داخل بینی با سطح انرژی بالاتر مغزی و کاهش کالری دریافتی مرتبط است.
دکتر "Kamila Jauch-Chara" از دانشگاه  Luebeck آلمان و همکارانش برای بررسی اینکه آیا  تجویزانسولین داخل بینی با افزایش سطح انرژی عصبی ، مصرف مواد غذایی را کاهش می دهد، 40 واحد انسولین و یا دارونما را به 15 مرد جوان (22 تا 28سال سن) سالم، با وزن طبیعی پس از یک شبانه روزگرسنگی از طریق بینی تجویز کردند، سپس سرعت متابولیسم انرژی مغز را با طیف سنجی رزونانس مغناطیسی اندازه گیری کردند. 100 دقیقه پس از درمان به این افراد اجازه داده شد آزادانه از بوفه  غذا بخورند.
محققان دریافتند که انسولین داخل بینی انرژی مغزی را با افزایش سطح آدنوزین تری فسفات و فسفوکراتین که با کاهش مصرف کالری مرتبط است افزایش می دهد. نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند که تایید کننده این نتایج، مطالعه قبلی آنها ست  که نشان می دهد محتوای بالاتر انرژی مغزی با شاخص کمتر توده بدن همراه است. "Jauch-Chara" و همکارانش نتیجه گیری کردند که سطح انرژی مغزی ممکن است معیارباارزشی برای مصرف غذا باشد. با توجه به آن که مغز همزمان با مصرف مواد غذایی مستقل از حالت پرانرژی خود رفتارمی کند، چالش های آینده در درمان چاقی ممکن است هموستازی انرژی مغزی را تحت تاثیر قرار دهد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه