تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1391
رشد استخوان انسان ازسلولهای بنیادی چربی

  رشد استخوان انسان ازسلولهای بنیادی چربی

دانشمندان استخوان انسانی را ازسلول های بنیادی گرفته شده ازچربی ایجاد کرده اند که این، راه را برای ترمیم و جایگزینی استخوانهای شکسته با استفاده از سلول های خود بیمارهموارمی کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از IANS؛ محققان با استفاده ازسلول های بنیادی گرفته شده ازبافت چربی، درزمان نزدیک به یک ماه بخش کاملی ازاستخوان انسان را با حداکثر اندازه دو اینچ رشد داده اند.
پروفسورKadouri Avinoam، هیئت علمی Bonus، گفت: «نیاز به استخوان های مصنوعی درجراحات و درعمل های جراحی وجود دارد ، ما ازساختارهای سه بعدی برای ساخت استخوان به شکل و حالت هندسی صحیح آن استفاده کردیم. ما می توانیم این استخوان ها را در خارج از بدن تولید کرده و سپس در زمان مناسب به بیمار پیوند زنیم.
Kadouri افزود: با اسکن منطقه آسیب دیده استخوان، ایمپلنت باید کاملا درجای مناسب قرار گرفته و با بافت اطراف آن ادغام شوند. هیچ مشکلی رد پیوندی با سلول های بدن خود بیماروجود ندارد.
این فن آوری، ازاسکن سه بعدی استخوان آسیب دیده برای ساخت داربست ژلی مشابه استخوان استفاده می کند.
سلول های بنیادی مزانشیمی که توانایی تولید بسیاری از انواع سلول ها را دربدن داراست، از چربی ها ی حاصل ازلیپوساکشن بیماربه دست می آید.
درمرحله بعد این سلولها بر روی داربست ژلی استخوان در داخل بیوراکتور تکثیر می یابند، این دستگاه خودکار شرایط مناسب را برای تبدیل سلول ها به استخوان فراهم می کند. درحال حاضر حیوانات با موفقیت این پیوند استخوان را دریافت کرده اند. دانشمندان قادر به وارد کردن تقریبا یک اینچ از استخوان رشد یافته انسان درآزمایشگاه به بخش میانی استخوان ساق پای موش شدند که توانسته با موفقیت با استخوان حیوان ادغام شود.
این تکنیک در نهایت می تواند به پزشکان اجازه جایگزینی استخوان های آسیب دیده هنگام بروز حوادث و سوانح ،ترمیم استخوان های ناقص مانند شکاف کام و یا انجام جراحی ترمیمی پلاستیک را دهد.
Kadouri گفت: کارهایی نیز برای رشد غضروف نرم انتهای استخوان ها انجام شده است، که اگر تمام استخوان ها درآزمایشگاه تولید شود لازم خواهد بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه