تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1391
سلول های بنیادی را می توان مدت ها پس از مرگ نیز جداسازی کرد

  سلول های بنیادی را می توان مدت ها پس از مرگ نیز جداسازی کرد

به گفته محققان فرانسوی، برخی از سلول های بنیادی می توانند برای مدت بیش از دو هفته در یک فرد مرده به حالت خفته باشند و پس از آن دوباره بیدار شده و با تقسیم مجدد به سلول های فعال تبدیل شوند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازMedical research؛ نتایج این پژوهش که درمجله Nature Communications ، منتشر شده است، دانش بیشتری را در مورد تطبیق پذیری این سلول ها ارائه کرده و تبلیغی برای آنها به عنوان منبعی برای ترمیم دوباره بافتهای آسیب درآینده می باشد. این دانشمندان می گویند: سلول های بنیادی ماهیچه ای اسکلتی می توانند به مدت 17 روز درانسان و 16 روز در موش زنده بمانند، به گفته آنها این سلول ها پس از مرگ نیز تا 1-2 روز زنده می مانند. آنها دریافتند که این سلول های بنیادی می توانند توانایی خود را برای تمایز به سلول های کاملا عملکردی عضلانی حفظ کنند.
این کشف می تواند اساس یک منبع جدید برای سلول های بنیادی و مهم تر ازآن روش های جدید حفاظت ازسلول های بنیادی برای درمان تعدادی از بیماری ها را تشکیل دهند. این کشف امید هایی را برای بازسازی اندام های آسیب دیده بوسیله بیماری و یا تصادف منجر به مرگ یک فرد در پی دارد.
این مطالعه به رهبری Fabrice Chretien ازانستیتو پاستور فرانسه نشان می دهد که برای زنده ماندن در شرایط حاد، سلول های بنیادی عضلانی اسکلتی سوخت و ساز بدن خود را برای ورود به حالت خفته و استفاده کمتر از انرژی پایین می آورند.
این تیم سپس سلول های بنیادی گرفته شده ازمغز استخوان را که سلول های خونی را تولید می کنند مورد بررسی قرار دادند. این سلول ها به مدت چهار روز پس از مرگ درموشهای آزمایشگاهی زنده مانده و توانایی خود را در بازسازی بافت ها پس از پیوند مغز استخوان حفظ کردند. چهار موسسه حامی پژوهش در بیانیه ای اعلام کردند:" با جمع آوری سلول های بنیادی از مغز استخوان اهدا کنندگان پس از مرگ، پزشکان می توانند تا حدودی با کمبود بافت ها و سلول ها مقابله کنند.
این روش بسیار امیدوار کننده است، اما نیازبه بررسی های بیشتر و اطمینان قبل از آنکه در انسان مورد آزمایش قرارگیرد ، دارد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه