تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1391
مارکرهای ژنتیکی جدید نویدی برای تشخیص و درمان تومورهای مغزی

  مارکرهای ژنتیکی جدید نویدی برای تشخیص و درمان تومورهای مغزی

سه مجموعه از نشانگرهای ژنتیکی که به طور بالقوه می تواند راه را برای ابزارهای جدید تشخیصی یک نوع تومور مغزی کشنده هموار کند توسط پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام شناخته شده است
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia.net؛ این مطالعه که در آخرین نسخه از نشریه معتبر Lancet Oncology منتشر شده است، توسط پروفسور Richard Grundy در مرکز تحقیقات تومورمغزی کودکان دانشگاه ناتینگهام رهبری شده است. آنها بر روی یک نوع سرطان نادرو تهاجمی به نام تومورنورواکتودرمال سیستم عصبی مرکزی مغز(CNS PNET) تمرکز کردند. بیماران مبتلا به CNS PNET پیش آگهی بسیار ضعیفی داشته و درمان های رایج از جمله شیمی درمانی با دوز بالا و رادیوتراپی جمجمه و ستون فقرات در آنها نسبتا ناموفق بوده و عوارض جانبی شدیدی دارند. این امر به ویژه در مورد کودکان بسیار جوان رخ می دهد.
با وجود نیاز به درمان های جدید و موثرتر، تحقیقات کمی در مورد بررسی علل PNET CNS انجام شده است که دلیل آن تا حدی به علت نادر بودن این بیماری است. مطالعه ناتینگهام باهدف شناسایی نشانگرهای مولکولی به عنوان اولین گام برای بهبود درمان های موجود برای مبارزه با سرطان بود. تیم ناتینگهام با پژوهشگران بیمارستان کودکان درتورنتو، کانادا برای انجام این مطالعه بین المللی همکاری کرده و 142 نمونه CNS PNET را از 20 موسسه در 9 کشور جمع آوری کردند.
پروفسور Grundy گفت: " به دنبال تحقیقات قبلی ما متوجه شدیم که به تلاش های بین المللی برای بدست آوردن تعداد کافی از موارد مبتلا به این بیماری برای موفقیت دردرک بهتر این بیماری نیاز داریم، گام بعدی استفاده از این دانش دربهبود درمان است. "
با مطالعه ژنتیک تومورها، آنها کشف کردند که به جای یک سرطان، تومورها دارای سه زیر گروه مجزا از اختلالات ژنتیکی هستند که منجر به نتایج متفاوتی دراین بیماران می شود. آنها دریافتند که هرزیرگروه اثر ژنتیکی مختص به خود داشته و دو مارکر ژنتیکی LIN28 و OLIG2 را بیان می کنند. هنگامی که گسترش تومورها دربدن با عواملی از جمله سن، میزان بقا و متاستاز مقایسه شدند آنها دریافتند که تومورها ی گروه 1 اغلب در جوانترین بیماران بروز می کنند و میزان بقا کمی دارند و بیماران با تومورهای گروه 3 بالاترین بروز متاستازرا دارند.
در نهایت، این تحقیق مشخص کرد که دو مارکر ژنتیکی LIN28 و OLIG2 به عنوان پایه ای امیدوار کننده برای ابزارهای موثر تشخیصی و پیش بینی نتایج در افراد مبتلا به این نوع تومورهای مغزی می باشند.

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 13 شهریور,1393

حافظ

من وهمسرم هر دو سابقه فامیلی تومور مغزی داریم وبچه اولمان pnet مغزی بوده در مورد بارداری مجدد وبچه دوم ریسک مجدد چند درصد می باشد وآزمایش ژنتیک به ما کمک می کند متشکرم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه