تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1391
افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات برای مصرف کنندگان چای

  افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات برای مصرف کنندگان چای

با توجه به تحقیقات دانشمندان دانشگاه گلاسکو که در مجله Nutrition and Cancer منتشر شده است، مردانی که چای زیاد مصرف می کنند ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار داشته باشند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این مطالعه، که به رهبری دکتر "Kashif Shafique" ازموسسه بهداشت، درمان و سلامت دانشگاه گلاسکو بر روی بیش از 6،000 نفر مرد داوطلب طی یک دوره 37 ساله انجام شده است، نشان می دهد افرادی که بیش از هفت فنجان چای در هر روز می نوشیدند 50٪ خطر بالاتر ابتلا به سرطان پروستات را در مقایسه با کسانی که چای مصرف نمی کردند یا کمتراز 4 فنجان در روزمصرف می کردند، نشان دادند.
این مطالعه در اسکاتلند در سال 1970 آغاز شد و داده ها ی بیش از 6،000 داوطلب مرد که بین 21 و 75 سال سن داشتند، جمع آوری شد. ازشرکت کنندگان خواسته شد یک پرسشنامه در مورد مصرف معمول چای، قهوه، الکل، دخانیات و سلامت عمومی خود تکمیل کنند و یک معاینه غربالگری انجام دهند. کمتر از یک چهارم از 6016 نفردراین مطالعه مصرف کنندگان زیاد چای بودند. ازاین تعداد، 6.4٪ سرطان پروستات را درپیگیریهای 37 ساله نشان دادند. محققان دریافتند مردانی که بیش از هفت فنجان چای درهر روز می نوشند افزایش مشخصی درابتلا به سرطان پروستات در مقایسه با کسانی که هیچ چایی یا کمتر از 4 فنجان چای در روز می نوشند، نشان دادند.
دکتر "Shafique" گفت: "اکثر پژوهش های قبلی هیچ ارتباطی را بین سرطان پروستات و چای سیاه یا برخی از اثرات پیشگیرانه چای سبز نشان نداده است. ما نیز نمی دانیم که آیا چای خود به عنوان یک عامل خطر است یا خیر.
"ما دریافتیم که احتمال اضافه وزن درمصرف کنندگان زیاد چای کمتر بوده و این افراد الکل مصرف نکرده و میزان کلسترول سالم تری دارند. با این حال، ما این تفاوت ها را در تحلیل های خود در نظر گرفته و نشان دادیم که مردانی که بیشتر چای می نوشند، در معرض خطر بیشتر برای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. "
سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان در اسکاتلند است که بین سالهای 2000 و 2010 7.4٪ افزایش یافته است.
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 02 تیر,1391

mohammadreza eslami

باسلام
با تشکر از توجه شما

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه